تیزر اولین اتومبیل الکتریکی اسپرت پولاریس منتشر شد - تکفارس 
تیزر اولین اتومبیل الکتریکی اسپرت پولاریس منتشر شد - تکفارس 

تیزر اولین اتومبیل الکتریکی اسپرت پولاریس منتشر شد

حامد شهرزاد
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - 15:01
polaris

اولین اتومبیل اسپرت الکتریکی حاصل از همکاری جدید پولاریس و زیرو موتورسایکل با نام رنجر، مجهز به یک باتری قدرتمند خواهد بود و به‌زودی به بازار عرضه خواهد شد. این دو شرکت هیچ جزئیاتی در مورد میزان دامنه رانندگی، میزان باتری خودرو یا قیمت آن ارائه ندادند، اما آن‌ها اظهار داشتند که تولید یو تی وی (وسیله نقلیه چندمنظوره خارج از جاده) جدید به احتمال زیاد در دسامبر ۲۰۲۱ آغاز شود.

رنجر نام تجاری شماره یک سری وسایل نقلیه پرسود پولاریس واقع در مینه سوتا است. سخنگوی این شرکت گفت که جزئیات بیشتری را بعداً در دسترس پایگاه‌های خبری قرار خواهد داد، اما در حال حاضر، هدف این است که «یک خودروی رنجر بهتر با گشتاور بیشتر، قدرت بیشتر، کشش بیشتر و آنچه برای مشتریان ما یک مزیت حساب می‌شود، خلق کنیم. نیروی الکتریکی، پولاریس را قادر به انجام این کار و خلق یک خودروی پرقدرت می‌کند».

پولاریس و زیرو موتورسایکل سال گذشته توافقی ۱۰ ساله امضا کردند

شرکت پولاریس و زیرو موتورسایکل سال گذشته توافق‌نامه‌ای ده‌ساله برای تولید یک سری وسایل نقلیه الکتریکی از جمله وسایل نقلیه داخل جاده، وسیله نقلیه چندمنظوره خارج از جاده و اتومبیل‌های برفی امضا کردند. هر دو شرکت امیدوارند که با وسایل نقلیه خارج از جاده و اتومبیل مخصوص مناطق برفی با یکدیگر شروع به کار و همکاری کنند. به عقیده آن‌ها، این نوع اتومبیل‌های الکتریکی مورد غفلت واقع شده است. سرانجام، آن‌ها امیدوارند که تا سال ۲۰۲۵ بتوانند نسخه‌های الکتریکی انواع وسایل نقلیه را در سری پولاریس تولید کنند.

مایک اسپیتزن، مدیرعامل موقت پولاریس، در بیانیه‌ای گفت:

با افزایش علاقه مردم به استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی، ما در حال تأمین سرمایه برای الکتریکی کردن انواع اتومبیل‌هایمان هستیم تا بتوانیم نیازهای مشتریان فعلی را برآورده کنیم و مشتریان آینده علاقه‌مند به استفاده از خودروهای الکتریکی را جذب کنیم. رنجر یکی از برندهای ماست. هدف از آخرین موفقیت ما، توسعه صنعت اتومبیل‌های اسپرت الکتریکی است.

برخلاف ای تی وی ها که به دلیل طرز نشستن و نوع فرمان و عملکرد قابل تشخیص هستند، از یو تی وی ها بیشتر به‌منظور مصارف کاری استفاده می‌شود تا سرگرمی. وسایل نقلیه بزرگ و قدرتمند غالباً برای حمل تجهیزات و وسایل مورد استفاده قرار می‌گیرند که برای این منظور از کامیون یا خاور استفاده نمی‌شود. همچنین، می‌توان از آن‌ها در کنار هم استفاده کرد زیرا هم راننده و هم سرنشینان دیگر را در خود جای می‌دهد.

رنجر مجهز به بنزین پولاریس معمولاً بین ۲۰۰۰۰ تا ۲۲۰۰۰ دلار آمریکا (با در نظر گرفتن موارد دیگر) هزینه در بر دارد و وسیله نقلیه محبوب کارگران کشاورزی، شکارچیان و سایر علاقه‌مندان به فضای باز است.

رنجر الکتریکی توسط پولاریس و زیرو موتورسایکل در کارخانه‌ای در وایومینگ در مینه سوتا طراحی و ساخته شده است و ساخت آن در کارخانه پولاریس در هانتسویل در آلاباما انجام شده است. انتظار می‌رود اولین دسته از وسایل نقلیه الکتریکی در اوایل سال آینده به نمایندگی‌ها تحویل داده شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.