فشرده سازی عکس ها در گوگل فوتوز، به عکس‌ها آسیب جدی می‌رساند - تکفارس 
فشرده سازی عکس ها در گوگل فوتوز، به عکس‌ها آسیب جدی می‌رساند - تکفارس 

فشرده سازی عکس ها در گوگل فوتوز، به عکس‌ها آسیب جدی می‌رساند

مهدی حلوائی
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - 19:09
فشرده سازی عکس ها در گوگل فوتوز، به عکس‌ها آسیب جدی می‌رساند - تکفارس 

شرکت گوگل به مدت ۵ سال کاربران را به استفاده از قابلیت فشرده‌سازی “با کیفیت بالای” عکس‌ها در گوگل درایو تشویق می‌کرد. این ویژگی گوگل فوتوز به کاربران اجازه می‌داد تا تعداد نامحدودی از عکس‌های خود را بر روی گوگل درایو آپلود کرده و فضای گوشی‌های خود را خالی نگه دارند.

انیل سابهاروال، مدیر سرویس گوگل فوتوز قبلاً اعلام کرده بود که این قابلیت، عکس‌ها را با کیفیت مشابه نسخه‌ی اصلی فشرده‌سازی می‌کند. اخیراً شرکت گوگل به کاربران اعلام کرد که از تاریخ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ (۱ ژوئن ۲۰۲۱) آپلود بدون محدودیت عکس‌ها دیگر قابل استفاده نبوده و اگر فردی بیش از ۱۵ گیگابایت از فضای گوگل درایو را اشغال کند، باید مبلغی را برای دریافت فضای بیشتر بپردازد.

پس از این‌ خبر، کیفیت فشرده‌سازی عکس‌ها به‌طور عجیبی کاهش یاقت. گوگل در ایمیلی که به تبلیغ ویژگی‌های ویرایش عکس در سرویس گوگل فوتوز پرداخته بود، به کاربران اعلام کرد که استفاده از قابلیت فشرده‌سازی عکس‌ها با کیفیت بالا، به عکس‌ها آسیب می‌رساند و بهتر است برای  این کار از فشرده‌سازی معمولی استفاده کنند.

گوگل با انتشار این عکس، میزان آسیب واردشده به عکس‌ها را نشان داد:

گوگل فوتوز

اگر فشرده‌سازی با کیفیت بالای این سرویس از ابتدا به این صورت بوده باشد، انتظار می‌رود تمام عکس‌های آپلودشده توسط کاربران به سرنوشت عکس بالا دچار شده باشند.

این اتفاق اعتبار گوگل را پایین خواهد آورد چرا که این شرکت به مدت ۵ سال، کاربران را به استفاده از این سرویس تشویق می‌کرد و حالا نیز از کاربران درخواست کرده تا برای استفاده از گوگل درایو، مبلغی را پرداخت کنند.

افرادی که از گوشی‌های اندرویدی سامسونگ استفاده می‌کنند، می‌توانند با پرداخت مبلغ ناچیزی از سرویس آفیس ۳۶۵ بهره‌مند شوند. این سرویس ۱ ترابایت فضای خالی را در کنار طیف وسیعی از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مختلف در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و یکی از این سرویس‌ها، قابلیت آپلود عکس‌های خود بدون چنین مشکلاتی بر روی فضای ابری می‌باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید