یکی از باگ های ویندوز ۱۰ از سوی مایکروسافت رفع شد - تکفارس 
یکی از باگ های ویندوز ۱۰ از سوی مایکروسافت رفع شد - تکفارس 

یکی از باگ های ویندوز ۱۰ از سوی مایکروسافت رفع شد

محمدحسین فرقانی
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - 18:15
ویندوز ۱۰

در اوایل ژانویهٔ امسال خبر رسید باگ جدیدی روی ویندوز ۱۰ و برای فایل‌های ان‌تی‌اف‌اس (NTFS) به وجود آمده که باعث خرابی آن‌ها می‌شد و ویندوز را مجبور به تعمیرشان می‌کرد. ان‌تی‌اف‌اس یا سیستم فایل با فناوری نو (New Technology File System) استاندارد فایل سیستم‌های موجود در خانواده ویندوزهای NT است.

باگی که باعث می‌شد این مشکل برای کاربران سیستم‌عامل ویندوز پیش بیاید، معمولاً از طریق اسنادی که فرمت اچ‌تی‌ام‌ال داشتند، فایل‌های زیپ یا حتی برخی میان‌برهای ویندوز ۱۰ منتقل می‌شد.

هنگامی‌که کاربران قصد دسترسی به فایل‌های خود داشتند، با پیام The file or directory is corrupted and unreadable مواجه می‌شدند که آن‌ها را مجبور به ری‌استارت سیستم خود برای تعمیر مشکل ایجادشده می‌کرد.

مایکروسافت ویندوز ۱۰

اکنون مایکروسافت این باگ جزئی را با انتشار نسخهٔ جدید Windows 10 Insider build 21322 حل نموده.

حال در صورتی هم که فایل ان‌تی‌اف‌اس شما از مشکل خاصی برخوردار باشد، به‌جای پیام ذکرشدهٔ بالا، با پیام The directory name is invalid مواجه خواهید شد که دیگر برخاسته از این باگ نیست.

شرکت مایکروسافت هنوز معلوم نکرده آیا این رفع باگ برای کاربران فعلی ویندوز ۱۰ موجود خواهد شد یا خیر؛ از این رو هنوز احتمال حملات امنیتی به سرور کاربران وجود دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید