احتمال وجود حافظه داخلی یک ترابایتی برای آیفون ۱۳ - تکفارس 
احتمال وجود حافظه داخلی یک ترابایتی برای آیفون ۱۳ - تکفارس 

احتمال وجود حافظه داخلی یک ترابایتی برای آیفون ۱۳

محمدحسین فرقانی
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - 18:00
احتمال وجود حافظه داخلی یک ترابایتی برای آیفون ۱۳ - تکفارس 

یکی از رایج‌ترین مشکلات کاربران اپل حین کارکردن با دستگاه‌های این شرکت، کمبود فضای داخلی است. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید، به‌نظر می‌رسد اپل راه‌حلی برایتان در نظر گرفته. با استناد بر شایعات، این شرکت قصد دارد برای سری بعدی گوشی‌های آیفون خود یعنی آیفون ۱۳ از حافظه یک ترابایتی استفاده نماید.

اخیراً از سوی رسانهٔ ۹to5Mac، شایعاتی پخش شده مبنی بر این‌که مدل بعدی گوشی‌های آیفون، از حافظهٔ یک ترابایتی برخوردار خواهد بود. این خبرگزاری از تحلیلگران مؤسسهٔ بازرگانی ودبوش (Wedbush) به‌عنوان منابع این رخداد احتمالی، کمک گرفته‌اند.

دلیل اصلی آن‌ها برای چنین ادعایی نیز به زنجیرهٔ تأمین محصولات شرکت اپل (علی‌الخصوص آیفون‌ها) برمی‌گردد. هم‌اکنون بیشترین فضای داخلی ممکنِ ارائه‌شده از سوی اپل، ۵۱۲ گیگابایت بوده؛ از این رو آیفون ۱۳ (در صورت تأیید این شایعات) تبدیل به اولین آیفونی خواهد شد که از حافظهٔ یک ترابایتی بهره خواهد برد.

اولین بار جان پراسر (Jon Prosser) بود که شایعهٔ حافظهٔ ۱ ترابایتی آیفون ۱۳ را در ماه اکتبر سال گذشته اعلام کرد. پراسر با تکرار این شایعه در ژانویهٔ امسال، در مصاحبه‌ای با مجلهٔ Front Page Tech با تأیید دوبارهٔ گمانه‌زنی‌های خود، احتمال روی‌دادن چنین اتفاقی را بیشتر از قبل دانست.

اپل آیفون ۱۳

پراسر در مصاحبهٔ خود با این مجله اعلام کرد: «اپل در حال حاضر در مراحل اولیهٔ طراحی و توسعهٔ مدل بعدی آیفون‌های خود قرار دارد و هنوز معلوم نیست آیا این شایعات به حقیقت می‌پیوندند یا خیر؛ هنوز برای قضاوت چنین مسئله‌ای زود است. با این حال، اطمینان دارم اپل قراردادن حافظهٔ یک ترابایتی برای آیفون ۱۳ را در دستور کار خود قرار خواهد داد. به احتمال زیاد این ویژگی تنها روی سری آیفون‌های پرو موجود خواهد شد ولی هم‌چنان برای قضاوت بسیار زود است.»

اگر هم این شایعات حقیقت داشته باشند، اپل اولین شرکت ساخت گوشی هوشمندی نخواهد بود که به ساخت مدل‌هایی با یک ترابایت حافظهٔ داخلی می‌پردازند. پیش از این، سامسونگ و ایسوس در سال ۲۰۱۹ دست به این کار زده بودند و گوشی‌هایی با این ویژگی منتشر نموده بودند.

سایر شایعات پیرامون گوشی‌های شرکت اپل خبر از انتشار ۴ مدل آیفون جدید برای سال جاری می‌دهند. احتمالاً مدل‌های آیفونی که امسال شاهدشان خواهیم بود، شامل آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ مینی، پرو و پرو مکس می‌باشد. تفاوت عمده و اصلیِ میان این مدل‌ها نیز همان‌طور که می‌دانید، در دوربین‌هایشان خواهد بود. اگر این شایعات هم به حقیقت بپیوندند، به‌زودی شاهد تفاوت در فضای داخلی مدل‌های بعدی آیفون نیز خواهیم بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید