احتمال معرفی سری وان پلاس ۹ در اواسط مارس - تکفارس 
احتمال معرفی سری وان پلاس ۹ در اواسط مارس - تکفارس 

احتمال معرفی سری وان پلاس ۹ در اواسط مارس

مهدی ملکی
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - 17:00
وان پلاس ۹

پیش‌تر در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی گزارش شده که سری وان پلاس ۹ در اوایل ماه مارس معرفی خواهد شد. وب‌سایت ۹۱ Mobiles حال پس از مدت‌ها، این خبر را تایید کرده است.

این شرکت چینی معمولاً اکثر گوشی‌های هوشمند خود را در ماه می معرفی می‌کند اما با رونمایی از وان پلاس ۸ در آپریل گذشته، این روند خاتمه یافت. اگر واقعاً ما شاهد معرفی این محصول در اوایل مارس باشیم، وان پلاس بسیار زودتر از معمول دست به کار شده است. رونمایی و عرضه زودتر محصولات مسلماً به این شرکت کمک خواهد کرد که آسان‌تر با شیائومی و سامسونگ رقابت کند.

انتظار می‌رود که شرکت وان پلاس در این سری جدید خود به معرفی سه گوشی هوشمند از جمله وان پلاس ۹، وان پلاس ۹ پرو و یک مدل اقتصادی به نام وان پلاس ۹E بپردازد. البته اطلاعات غیررسمی رسانه‌ها از مدل آخر بسیار اندک است و شاید شاهد معرفی این محصول با نام وان پلاس ۹ لایت یا حتی وان پلاس ۹R هم باشیم.

وان پلاس ۹

افزون بر این ممکن است که در رویداد معرفی سری یاد شده، شاهد رونمایی از یک ساعت هوشمند نیز باشیم. پیش‌تر تایید شده بود که اولین ساعت هوشمند شرکت وان پلاس در اوایل سال جاری میلادی معرفی خواهد شد و تاکنون ما تنها متوجه شده‌ایم که این ساعت از یک طراحی دایره‌ای شکل کلاسیک بهره خواهد برد.

وب‌سایت اداره استاندارد کشور هند (BIS) به تازگی دو مدل از ساعت‌های هوشمند وان پلاس با شماره مدل‌های W501GB و W301GB را فهرست‌بندی کرده است. گمانه‌زنی می‌شود که یکی از این ساعت‌ها تنها مجهز به وای فای باشد و ساعت دیگر از شبکه ۴G استفاده کند. به هر حال اطلاعات مذکور چیزی جدیدی را نشان نمی‌دهند و تنها می‌توان به همین مورد به خصوص اشاره کرد.

ساعت هوشمند وان پلاس

این شرکت پیش‌تر تولید و عرضه دست‌بندهای هوشمند را به طور رسمی آغاز کرده بود. اولین گجت هوشمند پوشیدنی دارای حسگر ردیاب خواب، ضربان قلب ۲۴/۷ و حسگر اندازه‌گیر سطح اکسیژن خون است. این محصول تازه‌نفس وان پلاس با قیمتی حدود ۳۴ دلار در تاریخ ۲۲ دی‌ماه سال جاری (۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی) معرفی و سپس برای پیش خرید در دسترس قرار گرفت. همچنین مشخص شده است که مجموعه و طیف وسیعی از رنگ‌ها برای طراحی این محصول در نظر گرفته شده است و کیفیت سلیکیونی این دست‌بند نیز همه را راضی خواهد کرد.

مشخصات غیررسمی وان پلاس ۹ پرو

  • نمایشگر: ۶.۷ اینچی OLED با نرخ پویای ۱۲۰ هرتز؛ استفاده از فناوری LTPO
  • پردازنده: اسنپدراگون ۸۸۸ با مودم ادغام شده کوالکام X60 5G
  • رم و حافظه داخلی: مدل پایه احتمالاً دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود.
  • دوربین: لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 از برند Hasselblad؛ لنز ۶۴ مگاپیکسلی فوق عریض با دریچه دیافراگم f/2.2، با قابلیت بزرگنمایی ۳.۳ برابری
  • باتری: ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • شارژ: نرخ شارژ سریع ۶۰ واتی

همان‌طور که قابل مشاهده است، وان پلاس احتمالاً در پرچم‌دار جدید خود از دوربین ۴۸ و ۶۴ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد که سامسونگ معمولاً در نسخه‌های ضعیف‌تر سری‌های S و A خود از آن‌ها بهره می‌گیرد. به غیر از این دو دوربین در حال حاضر منبع افشای جزئیات به لنز دیگری اشاره نکرده است. در حقیقت عدم اشاره به دوربین تله‌فتو می‌تواند به معنای این باشد که دوربین ۶۴ مگاپیکسلی همانند گلکسی S21 و گلکسی S21+ سامسونگ، وظیفه بزرگنمایی را به عهده خواهد داشت.

مشخصات غیررسمی وان پلاس ۹E

به لطف گزارش آخر وب‌سایت Techmaniacs ما جزئیات بیشتری از این محصول مرموز به دست آورده‌ایم. براساس ادعای این منبع، وان پلاس ۹E به یک نمایشگر FHD+ با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز مجهز خواهد بود. پردازنده این دستگاه کوالکام اسنپدراگون ۶۹۰ خواهد بود که در کنار رم ۸ گیگابایتی قسمت مهمی از پردازش‌های اصلی دستگاه را به عهده خواهد گرفت. اگرچه ما هنوز جزئیاتی در مورد احتمال وجود مدل‌هایی با رم‌های دیگری نداریم اما وجود حافظه داخلی پایه ۱۲۸ گیگابایت به نظر قطعی می‌رسد.

از این موارد که عبور کنیم، به دوربین می‌رسیم. وان پلاس ۹E احتمالاً به یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود. منبع مذکور هنوز درباره دوربین سلفی گزارشی را ارائه نکرده و حتی به تعداد محتمل این دوربین هم دسترسی نداریم. از طرفی به استفاده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای وان پلاس ۹E اشاره شده است.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.