اپل احتمالاً در حال کار روی یک آیفون ۱۳ بدون درگاه شارژ است - تکفارس 
اپل احتمالاً در حال کار روی یک آیفون ۱۳ بدون درگاه شارژ است - تکفارس 

اپل احتمالاً در حال کار روی یک آیفون ۱۳ بدون درگاه شارژ است

مهدی ملکی
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - 16:27
اپل آیفون ۱۲

ظاهراً اپل در سال جاری حداقل یک آیفون ۱۳ بدون درگاه شارژ را روانه بازار خواهد کرد. اگر منطقی بیندیشیم، حذف شارژر از جعبه آیفون ۱۲ می‌تواند یکی از نشانه‌های این موضوع برای آماده کردن کاربران باشد. از سوی دیگر این شرکت عظیم شارژرهای مگ سیف را نیز معرفی کرد که از طریق خاصیت مغناطیس به گوشی‌های آیفون متصل می‌شوند تا عمل شارژ را بر عهده بگیرند.

عدم وجود هیچ روزنه‌ای در محصول از جمله درگاه شارژ،‌ می‌تواند کمک زیادی به مقاومت در برابر آب کند اما در این صورت چگونه می‌توان به انتقال اطلاعات پرداخت؟ هم‌اکنون کاربران محصولات اپل به آسانی می‌توانند با اتصال یک کابل لایتنینگ به دستگاه و استفاده از یک رایانه شخصی، به تبادل اطلاعاتشان بپردازند و در صورت نیاز، اطلاعات آن را بازیابی کنند. کاربران اپل واچ معمولاً با چنین شرایطی غریبه نیستند

. آن‌ها مجبورند که برای بازیابی اطلاعات، ساعت هوشمند خود را به نمایندگی رسمی اپل تحویل دهند که جدای از اتلاف وقت، این‌گونه خدمات رایگان انجام نمی‌شود. با این حال اپل واچ معمولاً یک محصول ضروری به شمار نمی‌رود و به راحتی می‌توان چند روزی را بدون آن گذراند اما زمانی که گوشی هوشمند به چنین وضعی دچار شود، کاربران زیادی حاضر به انتظار چند روزه نخواهند بود. بنابراین یکی از گزارش‌های غیررسمی اشاره می‌کند که اپل به روشی دست یافته است که در چنین شرایطی دیگر نیازی به ارسال آیفون‌های بدون درگاه به شرکت نیست.

اپل آیفون ۱۳

گویا این ویژگی جدید با نام «ریکاوری اینترنتی» شناخته می‌شود. کاربران هنگام استفاده از این ویژگی جدید قادر خواهند بود که با ورود به حالت ریکاوری، به اینترنت وصل شده و از این طریق آیتونز با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند. به نظر می‌رسد که در حال حاضر این انتخاب اول اپل است. راه حل دوم نیز از عملکری مشابه استفاده می‌کند؛ به این صورت که گوشی هوشمند خودکار وارد حالت ریکاوری اینترنتی می‌‌شود و سپس با نمایش دستور‌العمل‌های مخصوصی، کاربر را راهنمایی می‌کند.

مهندسان اپل در این مرحله استفاده از بلوتوث برای ارسال فایل‌هایی که کاربر به آن‌ها نیاز دارد را نیز در نظر گرفته‌اند. این راه حل نیز دقیقاً همان‌گونه که ذکر شد عمل می‌کند اما به جای اتصال اینترنت، از اتصال بلوتوث بهره می‌گیرد. از طرفی اگر واقعاً این روش عملی شود، می‌توان به آسانی عواقب آن را پیش‌بینی کرد؛ سیگنال‌های ضعیف، غیرپایدار و ناامن تنها بخشی از معایب استفاده از بلوتوث هستند.

در حقیقت به نظر می‌رسد که مهندسان اپل بیشتر از موضوع مذکور، به دنبال ساخت راه ارتباط بی‌سیم جدیدی درون آیفون‌ها هستند. در قسمت اتصال بند به اپل واچ، از یک درگاه مخفی استفاده شده است که وظیفه انتقال اطلاعات را به عهده می‌گیرد. مشخصاً هنگامی که یک اپل واچ به شرکت تحویل داده می‌شود، از این راه برای انتقال اطلاعات استفاده می‌شود. در نتیجه گفته می‌شود که اپل در رابطه با آیفون‌های جدید خود، یک درگاه در پشت قسمت ورود سیم‌کارت ایجاد خواهد کرد که عملکرد مشابهی خواهد داشت.

به هر حال چه راه حل‌های نرم‌افزاری یا چه راه حل‌های سخت‌افزاری بهتر جوابگوی این مسئله باشند، سرانجام این اپل است که باید درباره آن‌ها تصمیم‌گیری و قضاوت کند. عواملی مانند سرعت، امنیت، سهولت در استفاده و … مسائلی هستند که باید به خوبی روی آن‌ها تمرکز شود و نمی‌توان تنها طی چند دقیقه به تصمیم‌گیری پرداخت.

گزارش‌های غیررسمی باری دیگر اشاره کرده‌اند که قابلیت ریکاوری اینترنتی در دست آزمایش قرار دارد و اپل تا به حال به سرعت مورد نظر دست نیافته است. اکنون در ماه فوریه میلادی قرار داریم و فعلاً اپل می‌تواند بارها و بارها آزمایش‌هایش را از سر بگیرد. تجربه سال‌های گذشته در حذف قابلیت شارژ معکوس در آخرین لحظه‌ها به خوبی نشان می‌دهد که این شرکت هیچ ترسی از تصمیم‌گیر‌های اساسی حتی در زمان کوتاه ندارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید