مایکروسافت به پشتیبانی سرفیس دوئو ۲ از ۵G اشاره می‌کند - تکفارس 
مایکروسافت به پشتیبانی سرفیس دوئو ۲ از ۵G اشاره می‌کند - تکفارس 

مایکروسافت به پشتیبانی سرفیس دوئو ۲ از ۵G اشاره می‌کند

مهدی حلوائی
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - 15:08
سرفیس دوئو

گوشی سرفیس دوئو مایکروسافت که در شهریورماه (سپتامبر) سال پیش عرضه شده بود، در زمان عرضه نتوانست جایگاه ویژه‌ای را در میان گوشی‌های با دو صفحه نمایش به‌دست آورد. این دستگاه به پردازنده‌ی قدیمی اسنپدراگون ۸۵۵ مجهز بود و از فناوری ۵G پشتیبانی نمی‌کرد. همچنین سیستم‌عامل این گوشی، اندروید ۱۰ بود که قرار است در تابستان سال جاری میلادی، جای خود را به اندروید ۱۱ بدهد. صفحه نمایش‌های آمولد ۵٫۶ اینچی این گوشی، زمانی که به صورت ۱۸۰ درجه باز شوند، به یک صفحه نمایش واحد ۸٫۱ اینچی با رزولوشن آن ۲۷۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل تبدیل می‌شوند.

علاوه بر این، سرفیس دوئو از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد. باتری این گوشی ۳۵۷۷ میلی‌آمپرساعت بوده و قابلیت استفاده از قلم سرفیس نیز در این گوشی وجود دارد. مایکروسافت نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی این دستگاه را ۹۴۹ دلار قیمت‌گذاری کرده است که در مقایسه با قیمت ۱٫۳۹۹٫۹۹ دلاری اولیه آن، ۳۲ درصد ارزان‌تر است. همچنین نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی این دستگاه با ۳۰ درصد تخفیف به قیمت ۱٫۰۴۹٫۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

با این حال اگر قصد خرید این محصول را دارید، بهتر است کمی صبر کنید. براساس گزارش‌‌های Windows Latest، مایکروسافت در آگهی‌های استخدام خود به نسخه‌ی بعدی سرفیس دوئو با پشتیبانی از فناوری ۵G اشاره کرده است. همچنین طبق این گزارش، گوشی سرفیس دوئو ۲ با اسم رمز “زتا” شناخته می‌شود. گفته می‌شود که بیشتر آگهی‌های استخدام مایکروسافت برداشته شده است و تنها یکی از این آگهی‌ها که به استخدام مهندس SW/FW در تایوان اشاره می‌کند، هنوز آنلاین است. در لیست پیش‌نیازهای این آگهی، “آشنایی با فناوری رادیویی ۵G” به چشم می‌خورد و در ادامه آن توضیحات زیر آمده است:

مایکروسافت درنظر دارد تا تجربه‌ی جدیدی را با سرفیس دئو به ارمغان بیاورد. ما به ساخت محصولاتی که چشم‌انداز شرکت را نشان می‌دهد، باور داریم. یکی از اساسی‌ترین بخش‌های استراتژی تیم ما، تولید دستگاه‌های قدرتمندی است که تجربه‌ی مورد نیاز را برای کاربران فراهم کند.

این شغل شامل همکاری با افراد خبره‌ای می‌شود که به طراحی و کدنویسی برای درایورهای RF، کار بروی فناوری ۵G و LTE، ابزار کارخانه، پروتکل‌های مدرن، گواهینامه‌ی اپراتورهای موبایلی و گواهینامه‌های PTCRB/GCF برای سری سرفیس دوئو می‌پردازند. این شغل بسیار پویا بوده و شامل کار در زمینه‌های مختلف برای تولید محصولی با کیفیت و درخور نام سرفیس دوئو می‌باشد.

انتظار می‌رود مایکروسافت از پردازنده‌‌ی جدیدتری (اسنپدراگون ۸۸۸ گزینه‌ی مناسبی است) در سرفیس دوئو ۲ استفاده کرده و با توجه به گزارش‌ها، از تکنولوژی ۵G بهره ببرد. استفاده از یک باتری قدرتمندتر و و حافظه‌‌ی داخلی ۵۱۲ گیگابایتی، چیزی است که بیشتر کاربران انتظار آن را دارند. همچنین بهتر است که شرکت‌های دیگر، روش‌های نوینی برای استفاده از صفحه‌نمایش‌های سرفیس دوئوی جدید به‌ کار بگیرند.

با این‌ که گوشی سرفیس دوئو در دسته‌ی گوشی‌های تاشو قرار نمی‌گیرد، اما همانند گلکسی Z فولد ۲ و گلکسی Z فلیپ ‌می‌توان آن را مانند کتاب، باز و بسته کرد و به همین دلیل می‌توان آن را به راحتی حمل کرد. سیستم‌عامل اندروید این گوشی نیز به شما اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌های مورد علاقه‌ی خود را بدون هیچ مشکلی نصب کنید.

هنوز اطلاعات دقیقی از زمان رونمایی سرفیس دوئو ۲ منتشر نشده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید