آی او اس ۱۴ روی ۸۰ درصد از آیفون های فعال نصب شده است - تکفارس 
آی او اس ۱۴ روی ۸۰ درصد از آیفون های فعال نصب شده است - تکفارس 

آی او اس ۱۴ روی ۸۰ درصد از آیفون های فعال نصب شده است

مهدی ملکی
۹ اسفند ۱۳۹۹ - 18:47
اپل آی او اس ۱۴

اپل این هفته آمار و ارقام نصب سیستم عامل آی او اس ۱۴ (iOS) روی گوشی‌های هوشمند خود را منتشر کرد. بر اساس این گزارش حدود ۸۰ درصد از محصولات فعال این شرکت و حدود ۸۶ درصد از آیفون‌های عرضه شده در چهار سال گذشته، به آی او اس ۱۴ مجهز شده‌اند. گفتنی است که این آمار از طریق اپ استور ثبت و ذخیره شده است.

اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتری هستید، ما به همین منظور به ادامه خبر خواهیم پرداخت. اپل مشخص کرده است که آی او اس ۱۴ در ۷۲ درصد از آیفون‌های فعال و ۸۱ درصد از محصولاتی که در چهار سال گذشته و تا تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۸ (۱۵ دسامبر ۲۰۲۰ میلادی) عرضه شده‌اند، در حال استفاده است.

دیگر ارقام موجود در این آمار نشان می‌دهند که آیپد او اس ۱۴ (iPadOS) تقریباً روی ۷۰ درصد از آیپدهای فعال و روی ۸۴ درصد از آیپدهای عرضه شده در ۴ سال گذشته استفاده شده است که البته این موارد نیز با توجه به داده‌های اپ استور به دست آمده‌اند. در نهایت اپل طی یک مقایسه اعلام کرده است که حدود ۶۱ درصد از آیپدهای فعال و حدود ۷۵ درصد آیپدهای عرضه شده در ۴ سال اخیر تا تاریخ ۲۰ آذر سال گذشته (۱۵ دسامبر ۲۰۲۰ میلادی) به این سیستم عامل مجهز شده‌اند.

اپل آی او اس ۱۴

این شرکت در بخش آخر آمار خود به آی او اس‌های دیگر هم پرداخته است. برای مثال حدود ۱۲ درصد از آیفون‌ها هم‌اکنون به آی او اس ۱۳ مجهز هستند و تنها ۲ درصد از محصولات این شرکت به اجرای نسخه‌های قدیمی‌تر از آی او اس ۱۳ می‌پردازند. در همین راستا می‌توان گفت که ۱۴ درصد از آیپدهای موجود دارای آیپد او اس ۱۳ هستند و ۱۶ درصد نیز از سیستم عامل‌های قدیمی‌تری استفاده می‌کنند.

اپل آی او اس ۱۴

اپل در این اواخر مانند همیشه تغییرات زیادی را روی آی او اس پیاده کرده است. برای مثال می‌توان به پشتیبانی از کنترلرهای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس در نسخه ۱۴.۵ آی او اس اشاره کرد. اپل پیش‌تر درماه نوامبر سال گذشته میلادی اعلام کرده بود که این به‌روزرسانی همراه با تجهیزات مایکروسافت از جمله کنترلر ایکس باکس سری X به خوبی کار خواهد کرد و کاربران با مشاهده پشتبانی از کنترلر دوال سنس هیجان‌زده شدند.

استیم نیز از دیگر شرکت‌هایی است که پشتیبانی از کنترلر دوال سنس را سال گذشته اعمال کرد. تلویزیون‌های انویدیا شیلد هم ماه گذشته روند مشابهی را اتخاذ کردند و به شروع به پشتیبانی از کنترلرهای دوال سنس کردند.

به‌روزرسانی آی او اس ۱۴.۵ جدای از موارد مذکور، به کاربران اجازه می‌دهد که حتی هنگام استفاده از ماسک نیز قفل دستگاه خود را باز کنند، از طریق سیری با مخاطبین خود به صورت اضطراری تماس برقرار کنند از سیستم اشتراک‌گذاری خودروها موسوم به CarPlay بهره ببرند و یا حتی نهایتاً به پشتیبانی همزمان آیفون از دو سیم‌کارت ۵G دست یابند.

اپل در حال حاضر مشخص نکرده است که چه زمانی تمام دستگاه‌ها و کاربران قادر به دریافت نسخه نهایی این به‌روزرسانی جدید خواهند بود، با این حال با توجه به این که اکنون شاهد در دسترس قرار گرفتن نسخه بتا به صورت عمومی هستیم، این موضوع نباید چندان طول بکشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.