شیائومی سهم بازار هواوی در اروپا را تصاحب کرد - تکفارس 
شیائومی سهم بازار هواوی در اروپا را تصاحب کرد - تکفارس 

شیائومی سهم بازار هواوی در اروپا را تصاحب کرد

حامد شهرزاد
۹ اسفند ۱۳۹۹ - 16:39
xiaomi

به دلیل تأثیر اقتصادی ویروس همه‌گیر کرونا بر جهان، در سال گذشته بازار گوشی‌های هوشمند به‌طور کلی افت شدیدی را تجربه کرد. اروپا نیز از این ویروس آسیب دیده است و اکنون کانترپوینت ریسرچ میزان افت فروش گوشی‌های هوشمند هر برند را نشان داده است.

آیفون ۱۲ موفق‌ترین فروش را در اروپا داشته است

طبق گفته این شرکت تحقیقاتی، آیفون ۱۲ موفق‌ترین محصول شرکت اپل در بازار اروپا است و سهم بازار خود را در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۰ به مقدار ۳۰ درصد افزایش داده است که یک رکورد برای این شرکت محسوب می‌شود. اپل با ۱۵٫۷ میلیون محموله آیفون در رتبه دوم قرار گرفت. سامسونگ همچنان با فروش قدرتمند دستگاه‌های خود، در رتبه اول قرار دارد. در مقایسه با ۱۶٫۳ میلیون کالای ارسال‌شده به مشتریان و خرده‌فروشان اروپایی در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۹، این مقدار کاهش ۴ درصدی را نشان می‌دهد.

آیفون ۱۱ قدیمی و آیفون اس ای با قیمت مناسب خود همچنان در اکثر بازارها فروش خوبی دارند و موقعیت شرکت اپل را تضمین و همچنین تقویت می‌کنند. آیفون ۱۱ در سال گذشته، محبوب‌ترین تلفن هوشمند در جهان بود.

اپل- آیفون

در طول سال ۲۰۲۰، از نظر میزان فروش، اپل دومین برند محبوب در اروپا بوده است و پس از سامسونگ، در رتبه دوم قرار دارد. این شرکت ۴۱٫۳ میلیون دستگاه آیفون را به فروش رسانده است که در مقایسه با ۴۱٫۷ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۹، ۱ درصد کاهش داشته و ۲۲ درصد از بازار را به خود اختصاص داده است.

سال گذشته، بازار گوشی‌های هوشمند اروپا به‌طور متوسط ۱۴ درصد کاهش یافت، بنابراین تثبیت فروش محصولات اپل برای این شرکت کار ساده‌ای نبوده است.

سری گلکسی اس ۲۰ واقعاً سامسونگ را ناامید کرد

در سه ماه آخر سال ۲۰۲۰، سامسونگ ۱۵٫۵ میلیون گوشی هوشمند گلکسی را در اروپا فروخت که ۱۲ نسبت به مدت مشابه، درصد افت داشته است. خبر خوب این است که سامسونگ مانند اپل -که رقیب او در این بازار به حساب می‌آید- کمتر از میانگین بازار آسیب دید و ۲۹ درصد سهم بازار را از آن خود کرد.

در طول سال، غول کره جنوبی یعنی سامسونگ با ۵۹٫۸ میلیون محموله و ۳۲ درصد سهم بازار، به رهبری خود در منطقه ادامه داد. سهم بازار این شرکت با یک درصد افزایش، عملکرد مناسب این شرکت را نشان داد. البته میزان حمل‌ونقل کلی آن ۱۲ درصد کاهش یافت.

کانترپوینت ریسرچ عملکرد نه‌چندان برجسته‌این برند را به خاطر سری گلکسی اس ۲۰ می‌داند که متأسفانه هرگز در اروپا رونق نیافته است و همیشه در میان گوشی‌های هوشمندی مثل گلکسی ای ۵۱ و گلکسی ای ۷۱ که قیمت مناسب دارند، انتخاب خریداران کمتری بوده است.

سری سامسونگ گلکسی S21

تصاحب سهم بازار هواوی توسط سامسونگ نیز بسیار کمتر از حد انتظار بوده است و بیشتر این سهم به برندهای چینی مانند شیائومی و اوپو تعلق گرفته است. شرکت تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ انتظار دارد که عملکرد سری گلکسی اس ۲۱ بهتر شود، اما بیان کرد که تا پایان سال ۲۰۲۱، نمی‌توان نتیجه‌گیری قطعی داشت.

شیائومی سال گذشته عملکرد خوبی داشت

سال گذشته، شیائومی بزرگ‌ترین برنده بازار اروپا بود. در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰، میزان حمل‌ونقل گوشی‌های هوشمند این شرکت به میزان حیرت‌انگیزی ۸۵ درصد افزایش یافت، در حالی که برای کل سال به رشد ۹۰ درصدی باورنکردنی رسیده است.

این موضوع عمدتاً به دلیل عملکرد قوی آن در اسپانیا و ایتالیا است که سه‌ماهه گذشته به ترتیب ۲۸ و ۱۷ درصد از محموله‌های موجود در اسپانیا را به خود اختصاص داده است. بیشتر رشد شیائومی به خاطر نزول هواوی بوده است.

شیائومی می 11

اینکه آیا شیائومی می‌تواند در سال ۲۰۲۱ به‌سرعت به رشد خود ادامه دهد، به عملکرد آن در بازارهای سطح بالای اروپا مانند انگلیس، فرانسه و آلمان بستگی دارد. کانترپوینت ریسرچ معتقد است که محصول پرچم‌دار شیائومی می ۱۱ ممکن است نقش مهمی داشته باشد.

اما در هر صورت، شیائومی موفق به انجام کاری شد که سامسونگ علاقه داشت آن را انجام دهد؛ این شرکت بیشتر سهام هواوی را از آن خود کرد و موقعیت خود را در بازار تثبیت کرد و به سومین تولیدکننده بزرگ بازار تلفن‌های همراه تبدیل شد.

اوپو همچنان با موفقیت به رشد خود در بازار اروپا ادامه می‌دهد

به لطف بودجه بسیار زیاد بازاریابی و نزول شدید هواوی، برند چینی باتجربه اوپو در اواخر سال ۲۰۱۹ وارد اروپا شد. این شرکت چینی سال گذشته ۶٫۵ میلیون تلفن هوشمند در اروپا فروخت که ۲٫۴ میلیون از آن‌ها در سه ماه گذشته به این بازار وارد شد.

سهم بازار این شرکت نسبت به سال گذشته دو برابر شده است و میزان محموله‌های ارسال‌شده به اروپا بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته است. این شرکت با اپراتورهای برجسته‌ای از جمله وودافون و دویچه تلکام مشارکت کرده. به‌طور کلی، این نام تجاری در موقعیت خوبی قرار دارد.

Oppo A93 5G

وضعیت سه شرکت وان پلاس، ریلمی و هواوی در بازار اروپا

به‌طور خلاصه، تلفن همراه جدید وان پلاس در بازار اروپا با مشکل روبرو شد، ریلمی به‌شدت رشد داشت و متأسفانه، هواوی به‌شدت نزول کرد.

اگرچه وان پلاس گوشی هوشمند میان‌رده نورد را در تابستان و سایر مدل‌ها را در سه‌ماهه چهارم معرفی کرد، اما وان پلاس هنوز برای دستیابی به رشد مناسب در تلاش است. محموله‌های ارسال‌شده این شرکت به اروپا ۲٫۲ میلیون دستگاه بود که تنها ۵ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشت.

از طرف دیگر، ریلمی عملکرد بسیار مناسبی را نشان داده است. سال گذشته، این شرکت عنوان سریع‌ترین رشد در اروپا را از آن خود کرد و به دلیل عملکرد خوب در اسپانیا، ایتالیا و اروپای شرقی، فروش آن بیش از ۱۰۰۰ درصد افزایش یافت.

در پایان، هواوی سال گذشته رسماً به چهارمین برند بزرگ اروپا تبدیل شد، اما میزان فروش این شرکت ۴۳ درصد کاهش داشت و به ۲۲٫۹ میلیون واحد رسید. در سه‌ماهه چهارم، این کمپانی سقوط بیشتری داشت (۶۲ درصد نسبت به سال گذشته) و تقریباً به اوپو از لحاظ فروش نزدیک شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید