فروش اولین تلویزیون میکرو ال ای دی تاشوی ۱۶۵ اینچی - تکفارس 
فروش اولین تلویزیون میکرو ال ای دی تاشوی ۱۶۵ اینچی - تکفارس 

فروش اولین تلویزیون میکرو ال ای دی تاشوی ۱۶۵ اینچی

حامد شهرزاد
۹ اسفند ۱۳۹۹ - 14:37
microled tv

از سال ۲۰۱۷، سامسونگ در حال تشویق کردن خریداران برای تهیه تلویزیون میکرو ال ای دی عظیم ۲۹۲ اینچی خود که The Wall نامیده می‌شود و البته این نام برازنده این تلویزیون بزرگ است اما به‌تازگی یک رقیب جدید به بازار تلویزیون‌های میکرو ال ای دی عظیم آمده است که ممکن است بخشی از درآمد زیاد تلویزیون میکرو ال ای دی سامسونگ را از آن خود کند.

این تلویزیون جدید با اندازه ۱۶۵ اینچ ام ۱ ۴کی نام دارد و توسط فروشگاهی به نام سی سید در اتریش تولید می‌شود. علاوه بر داشتن اندازه صفحه‌نمایش بزرگ، این تلویزیون یک ویژگی جالب دارد که هنگام عدم استفاده از آن، در زیر زمین پنهان می‌شود و البته هزینه آن نزدیک به نصف یک میلیون دلار آمریکا (۴۰۰۰۰۰ دلار آمریکا برابر حدود ۳۰۰۰۰۰ پوند و ۵۲۰۰۰۰ دلار استرالیا) است.

وقتی ام ۱ از جایگاهش در زیر زمین خارج می‌شود، ارتفاع آن حدود ۷ فوت می‌شود و به لطف فناوری کالیبراسیون شکاف تطبیقی سی سید، می‌توان چهار صفحه را به‌صورت یکپارچه به هم تا کرد، که باعث می‌شود مرز بین صفحات نمایشگر به هیچ وجه دیده نشود.

صادقانه بگوییم، این تلویزیون و ویژگی‌های آن واقعاً چشمگیر است، اما با این قیمت، ممکن است بسیاری از کاربران نتوانند از عهده خرید آن بر بیایند.

آیا روزی خواهد آمد که میکرو ال ای دی مقرون به صرفه شود؟

دیدن تلویزیون عظیم ام ۱ باعث ایجاد حسرت در خریدار می‌شود؛ چه کسی نمی‌خواهد یک تلویزیون ۱۶۵ اینچی ۴کی اچ دی آر در اختیار داشته باشد که از اچ دی آر ۱۰ پلاس پشتیبانی کند؟ و البته به‌راحتی می‌توان در صورت عدم استفاده، تلویزیون را در زیر زمین قرار داد.

سامسونگ بیان کرد که علاوه بر ظاهر جذاب، نسخه تلویزیونی میکرو ال ای دی این شرکت می‌تواند به حداکثر روشنایی ۴۰۰۰ نیت نیز برسد و سطح سیاه آن با صفحه‌های او ال ای دی قابل مقایسه است. با توجه به اینکه پنل مذکور به احتمال زیاد از طرف سامسونگ تهیه شده است، حدس می‌زنیم ام ۱ نیز عملکرد مشابهی داشته باشد.

اگرچه ام ۱ برای اکثر خریداران بسیار گران است، اما متأسفانه این قیمت بالا برای اکثر تلویزیون‌های میکرو ال ای دی تجاری موجود امروزه به امری متداول تبدیل شده است. ارزان‌ترین مدل این نوع نمایشگرها، صفحه‌نمایش ۱۴۶ اینچی سامسونگ است. The Wall در هر فروشگاه خرده فروشی به قیمت حدود ۳۰۰۰۰۰ دلار فروخته می‌شود.

نکته امیدبخش در مورد این نوع نمایشگرها این است که تلویزیون‌های کوچک‌تر میکرو ال ای دی سامسونگ (مانند نسخه ۸۸ اینچی The Wall که در اواخر امسال در دسترس خواهد بود) مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. اما با توجه به این‌که قیمت سایر نسخه‌های تلویزیون‌های بسیار بزرگ ۸۸ اینچ (مانند تلویزیون‌های او ال ای دی ال جی سیگنچر ZX 8کی) حدود ۳۰ هزار دلار هزینه دارد، ممکن است مدتی طول بکشد تا این تلویزیون‌ها ارزان و قابل خرید برای عموم مردم شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید