هواوی قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی خودروی الکتریکی بسازد - تکفارس 
هواوی قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی خودروی الکتریکی بسازد - تکفارس 

هواوی قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی خودروی الکتریکی بسازد

خشایار جهانی
۹ اسفند ۱۳۹۹ - 11:46
Huawei

شرکت هواوی از تحریم‌های ایالات متحده بسیار زیان دید و در دو سال اخیر با بررسی محصولات این شرکت، می‌توان متوجه شد که تنوع محصولات آن به چه میزان کم شده است و تمرکز خود را بیشتر بر روی تولید گجت‌های پوشیدنی و تجهیزات جانبی صدا گذاشته است.

اکنون گزارش شده است که این شرکت چینی می‌خواهد خودروی الکتریکی زیر برند خود بسازد و احتمالاً بعضی از مدل‌های آن تا پایان سال جاری میلادی عرضه خواهند شد. درنتیجه، هواوی از حالا شروع به طراحی خودرو و رایزنی با شرکت‌های زنجیره تامین آن کرده است.

ریچارد یو (Richard Yu)، رئیس گروه کسب‌و‌کار مصرف‌کننده هواوی، که مسئول رشد فزاینده بازار موبایل این شرکت قبل از تحریم‌های آمریکا بود، گفته است که تمرکز بر تولید خودروهای الکتریکی که بازار خوبی دارد، می‌تواند هدف خوبی برای عرضه خودروی الکتریکی با قیمت مناسب باشد.

هواوی در حال رایزنی با شرکت خودروسازی چان‌گان (Changan)، گروه BAIC و دیگر خودروسازان برای ساخت خودروی الکتریکی خود است.

لازم به ذکر است که سخنگوی هواوی تولید خودروی الکتریکی زیر برند هواوی را تکذیب کرد و گفت که این شرکت، یک شرکت خودروسازی نیست اگرچه از طریق اطلاعات و فناوری ارتباطی، قصد دارند تا تولیدکننده قطعات خودروهای الکتریکی و تجهیزات اصلی آن باشند تا بتوان خودروهای الکتریکی بهتری را تولید کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید