اولین بنچ مارک مدل مخصوص اوپو فایند ایکس ۳ فاش شد - تکفارس 
اولین بنچ مارک مدل مخصوص اوپو فایند ایکس ۳ فاش شد - تکفارس 

اولین بنچ مارک مدل مخصوص اوپو فایند ایکس ۳ فاش شد

مهدی ملکی
۸ اسفند ۱۳۹۹ - 21:49
اوپو فایند ایکس ۳

انتظار می‌رود که اوپو سرانجام ماه آینده به معرفی سری جدید خود موسوم به فایند ایکس ۳ بپردازد و ظاهراً ما شاهد عرضه یک نسخه پایه مخصوص برای کشور چین باشیم.

این گوشی هوشمند به‌خصوص امروز با شماره مدل PEDM00 روی وب‌سایت Master Lu مورد بررسی و بنچ مارک قرار گرفته است که با توجه به آن ما می‌توانیم برخی از ویژگی‌های اصلی را متوجه شویم. نسخه پایه مخصوص فایند ایکس ۳ احتمالاً به یک پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ ۳.۲ گیگاهرتز، رم ۸ گیگابایت و نمایشگری با رزولوشن کواد اچ دی پلاس (QHD+) یا به عبارتی، رزولوشن ۳۲۱۶ × ۱۴۴۰ پیکسل مجهز باشد.

این وب‌سایت معمولاً منبع معتبری در کشور چین به شمار می‌رود و نمره ۷۹۱۴۶۶ با توجه به شاخص‌های این مرجع، کاملاً خوب محسوب می‌شود. پیش از این شایعات بیشتری در این‌باره منتشر شده بود. برای مثال ما شنیده بودیم که این محصول به نرخ شارژ ۶۵ وات،‌ رابط کاربری کالر او اس ۱۱.۲ مبتنی بر اندروید ۱۱ و حداقل دو پیکربندی مختلف حافظه داخلی از جمله ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت مجهز خواهد بود.

در این‌جا باید به اوپو فایند ایکس ۳ پرو هم نگاهی داشته باشیم که حاشیه‌های زیادی را حتی پیش از معرفی رسمی رقم زده است. گوشی مذکور در گواهینامه خود با دو باتری که دارای ظرفیت حداقلی ۲۲۰۰ میلی‌آمپر هستند، فهرست شده است و بنابراین می‌توان انتظار داشت که ظرفیت کامل این باتری‌ها (که در کنار یکدیگر یک عدد محسوب می‌شوند) در حالت آرمانی حدود ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت باشد.

جدای از آن‌ها، فایند ایکس ۳ پرو از شارژ سریع ۶۵ وات پشتیبانی خواهد کرد که در کل مورد عجیبی نیست زیرا سری اوپو فایند ایکس ۲ نیز از همین فناوری بهره می‌برد. دستگاه یاد شده به پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز خواهد بود و براساس اطلاعات گواهینامه FCC، از رابط کاربری کالر او اس ۱۱.۲ مبتنی بر اندروید ۱۱ استفاده خواهد کرد.

با وجود اینکه اوپو، گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی زیادی را در طول سال عرضه کرده اما خوشبختانه مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر، ارزش پرچمداران خود یعنی ایکس ۲ و ایکس ۲ پرو را تنزل نداده است.

مورد قابل توجه در این گزارش‌ها، اشاره به استفاده از اندروید ۱۱ در هر دو محصول احتمالی این شرکت است. اوپو در عرضه اندروید ۱۱ برای اوپو فایند ایکس ۲ سرعت زیادی را به نمایش گذاشت که می‌تواند موارد قابل توجهی را نشان دهد. گوگل در سال گذشته میلادی اطلاعاتی درباره تست بتا عمومی اندروید ۱۱ داده بود و این به‌روزرسانی به آرامی به بقیه تولید‌کنندگان گوشی نیز عرضه شده بود.

همانطور که وعده داده شده بود، سری اوپو فایند ایکس ۲ جزء اولین دستگاه‌های غیر گوگلی بود که اندروید ۱۱ بتا را دریافت کرد. این به‌روزرسانی برای دارندگان سری ایکس ۲، که در بتا ثبت‌نام کرده بودند، ارائه شد و برای بارگیری‌های اولیه از وب‌سایت توسعه‌دهندگان اوپو نیز قابل دانلود است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.