قطعات لپتاپ ماژولار فریمورک قابل تعویض خواهند بود - تکفارس 
قطعات لپتاپ ماژولار فریمورک قابل تعویض خواهند بود - تکفارس 

قطعات لپتاپ ماژولار فریمورک قابل تعویض خواهند بود

مهدی حلوائی
۸ اسفند ۱۳۹۹ - 17:12
لپتاپ فریمورک

شرکت آمریکایی فریمورک (Framework) از لپتاپ ماژولار خود رونمایی کرد. این اولین محصول این شرکت بوده و کاربران می‌توانند قطعات آن را تعویض کرده و آن را ارتقا بدهند.

لپتاپ فریمورک از یک بدنه‌ی آلومینیومی ۱۵٫۸ میلی‌متری استفاد می‌کند و وزن آن ۱٫۳ کیلوگرم می‌باشد. نمایشگر این لپتاپ ۱۳٫۵ اینچ بوده و از رزولوشن ۲۲۵۶x1504، ابعاد تصویر ۳:۲، میزان روشنایی ۴۰۰ نیت، وب‌کم ۱۰۸۰p، باتری ۵۵ وات‌ساعتی و کیبوردی با ارتفاع کلید ۱٫۵ میلی‌متر بهره خواهد برد. همچنین این دستگاه از پردازنده‌های‌ Core i5-1135G7 ،Core i7-1165G7 و Core i7-1185G7 تایگر لیک شرکت اینتل پشتیبانی می‌کند.

نکته‌ی جالب توجه در این لپتاپ، محدود نبودن آن به ترکیب پردازنده و تراشه‌ی گرافیکی پیش‌فرض است. مادربرد این دستگاه که پردازنده روی آن سوار شده است، قابل تعویض بوده و در نتیجه کاربران می‌توانند آن را با مدل‌های جدیدتر و سریع‌تر که در آینده عرضه می‌شوند، تعویض کنند.

لپتاپ فریمورک

لپتاپ فریمورک از کارت‌های توسعه استفاده می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا پورت‌های کناری لپتاپ را عوض کنند. کاربران می‌توانند پورت‌های HDMI ،USB-A ،USB-C پورت تصویر، میکرو اس‌دی، کارت حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایتی و موارد بیشتر را به انتخاب خود تعویض کنند.

همچنین قابلیت تعویض زبان و طرح کیبورد، رنگ لبه‌های نمایشگر (این لبه‌ها به‌صورت مغناطیسی به بدنه چسبیده است)، حافظه‌ی داخلی، رم و کارت وای‌فای نیز وجود دارد. کاربران می‌توانند با اسکن کد QR این قطعات، از مدل‌های پشتیبانی‌شده باخبر شوند. فریمورک همچنین به دیگر شرکت‌ها اجازه داده تا برای این لپتاپ قطعات قابل ‌تعویض بسازند.

این لپتاپ در دو نسخه با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ پرو و ویندوز ۱۰ هوم، عرضه می‌‌‍‌شود. علاوه بر این، افراد می‌توانند نسخه‌ی DIY این لپتاپ را خریداری کرده و قطعات و سیستم عامل مورد نظر خود را روی آن نصب کنند.

این محصول در تابستان سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود قیمت و زمان پیش خرید این دستگاه در هفته‌های آینده مشخص شود.

.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید