نیکولا ساخت خودرو های آب‌ پیما و ATV را متوقف کرد - تکفارس 
نیکولا ساخت خودرو های آب‌ پیما و ATV را متوقف کرد - تکفارس 

نیکولا ساخت خودرو های آب‌ پیما و ATV را متوقف کرد

مهدی حلوائی
۸ اسفند ۱۳۹۹ - 15:31
خودروی برقی نیکولا

شرکت خودروسازی نیکولا، بخش خوردورهای پاوراسپورت خود را تعطیل کرده و ساخت خودروی آب‌پیما و آف‌رودی که در سال ۲۰۱۹ از آن رونمایی کرده بود، را متوقف کرد. هدف نیکولا از این کار، تمرکز بر ساخت اولین کامیون برقی هیدروژنی خود می‌باشد. براساس گزارشات، این کار برای شرکت نیکولا ۱۴٫۴ میلیون دلار هزینه در برداشته است.

سخنگوی شرکت نیکولا در مصاحبه باسایت The Verge گفت:

ما هنوز حق ساخت خودروهای NZT و WAV را در اختیار داریم و فقط تولید آن‌ها را برای مدتی متوقف کرده‌ایم. ممکن است در آینده‌  این پروژه‌ها را ادامه دهیم. در حال حاضر، ما بر روی ساخت کامیون هیدروژنی تمرکز کرده‌ایم.

شرکت نیکولا، تولید کامیون برقی هیدروژنی را در سال ۲۰۱۷ و پس از خرید یک شرکت‌ استارت‌آپ که بر روی این ایده کار می‌کرد، شروع کرد. این خودروی آف‌رود، در واقع ظاهر دون‌باگی (Dune Buggy) و ویژگی‌های خودروهای مسافرتی را با هم ترکیب کرده بود. نیکولا وعده داده بود که خودروی NZT نیرویی معادل ۵۹۰ اسب بخار داشته باشد و با یک‌بار شارژ، مسافت ۱۵۰ مایل را طی کند. قرار بود که این خودرو در سال جاری میلادی با قیمت ۸۰ هزار دلار به بازار عرضه شود.

این شرکت در جریان مراسم سالانه‌ی ۲۰۱۹‌ تمرکز ویژه‌ا‌ی روی هر دو خودروی WAV و NZT داشت. با این حال، خودروی NZT محصولی سودآورتر محسوب می‌شد چرا که توجه صنایع دفاعی آمریکا را نیز جلب کرده بود.

بخش خودروهای پاوراسپورت، اولین قربانی شرکت نیکولا در سال پرتنش ۲۰۲۰ نبود. ساخت خودروی پیک‌آپ برقی نیکولا نیز که با همکاری جنرال‌موتورز در حال تولید بود، پس از اتهامات کلاه‌برداری واردشده به این شرکت، متوقف شد.

شرکت نیکولا روز پنجشنبه و همزمان با ارائه‌ی گزارش عملکرد سال ۲۰۲۰، خبر از تعطیلی بخش خوردورهای پاوراسپورت خود داد. براساس این گزارش،  شرکت نیکولا در سال ۲۰۲۰ ضرری ۳۴۸ میلیون دلاری را تجربه کرده است. با این حال سود حاصل از فروش محصولات این  شرکت در سال گذشته برابر با ۸۴۰ میلون دلار بوده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید