حذف تبلیغات ضد اتحادیه آمازون در توییچ - تکفارس 
حذف تبلیغات ضد اتحادیه آمازون در توییچ - تکفارس 

حذف تبلیغات ضد اتحادیه آمازون در توییچ

حامد شهرزاد
۸ اسفند ۱۳۹۹ - 10:45
حذف تبلیغات ضد اتحادیه آمازون در توییچ - تکفارس 

توییچ در حال حذف تبلیغات ضد اتحادیه آمازون است. این تبلیغات توسط شرکت مادر توییچ یعنی آمازون در این پلتفرم قرار داده شده است. این تبلیغات به کارمندان آمازون نشان می‌دهد که چرا نباید به اتحادیه رأی دهند و بینندگان را به بازدید از بخشی از وب‌سایت آمازون با نام «DoItWithoutDues» سوق می‌دهند. سخنگوی توییچ در مورد این موضوع گفت:

این تبلیغات باعث نقض شدن سیاست‌های تبلیغاتی ما می‌شود. بنابراین، این تبلیغات هرگز مجاز به قرارگیری در سرویس توییچ نیستند.

توییچ همچنین اظهار داشت که «در حال ارزیابی (بررسی) روند اقدامات انجام شده است تا اطمینان حاصل کند که هیچ محتوای مشابهی در آینده در سرویس توییچ ظاهر نخواهد شد.»

این تبلیغات توسط «More Perfect Union» گزارش شده است. گفته می‌شود که رود برسلاو برای اولین بار آن‌ها را گزارش کرد.

این تبلیغات یکی از آخرین اقدامات انجام‌شده در یک کارزار طولانی‌مدت با هدف برهم زدن سازمان انبارهای آمازون در خارج از بیرمنگام، آلاباما است. این اقدامات شامل دعوت کارمندان برای شرکت در جلسات اجباری، ارسال پیام کوتاه برای کارمندان تقریباً در همه‌ی روزها، ارسال بی‌وقفه پوسترهای ضد اتحادیه در محل کار و حتی گزارش‌هایی مربوط به تغییر زمان چراغ راهنمایی برای اخلال در فعالیت‌های صنفی است. جای تعجب است که خود شرکت آمازون در بستر رسانه‌ی پخش جریانی متعلق به خود چنین مواردی را تبلیغ می‌کند. توییچ یک سرویس کاملاً شناخته شده است و مشخص نیست که این شرکت چه جریان‌های خاصی را در ویدیوهای خود هدف قرار داده است. ممکن است هدف آمازون افراد خاصی بوده باشد.

استوارت اپلباوم، رئیس اتحادیه فروشگاه‌های خرده فروشی، عمده فروشی و فروشگاه‌های بزرگ (RWDSU)، در این باره اظهار نظر کرد و آن را محکوم کرد. اپلباوم گفت:

شاید آمازون اعتقاد دارد که این روش باید پیش گرفته شود تا شرایط دشوار کار انبار بسمر خود را برای کارگران نشان دهد. آمازون از هیچ تلاشی برای فریب، از جمله تبلیغات در توییچ دریغ نمی‌کند و او می‌ترسد که کارمندان به اتحادیه رأی دهند.

آمازون بلافاصله در این مورد توضیحی ارائه نداد.

اتحادیه مذکور همچنین تبلیغات دیگری را در رسانه‌های مختلف انجام داده است، بازیگر معروف یعنی دنی گلاور و سیاستمدار جورجیا یعنی استیسی آبرامز کارگران را به رأی دادن به این اتحادیه تشویق می‌کنند. هر دو شخص در مورد ارتباط خود با جنوب آمریکا گفتند و بیان کردند که چگونه والدینشان و کسانی که آن‌ها را بزرگ کرده‌اند به آن‌ها در مورد انتخاب اتحادیه احترام گذاشتند.

پس از اخبار نگران‌کننده‌ای که برای کارگران آمازون منتشر شد، یک مبارزه اتحادیه‌ای رخ داد: ادعا می‌شود که این شرکت کارگران انبار خود را به مدت ۱۰ ساعت مجبور به کار در شیفت شب می‌کنند، برنامه‌ای را برای نصب دوربین‌های نظارتی در نظر دارد که همیشه روشن هستند و بر روی کامیون‌های تحویل قرار داند و مشمول مقررات ایالتی هستند. دادستانی مظنون است که این شرکت نتوانسته ایمنی کارگران خود را در طی بیماری همه‌گیر ویروس کرونا تأمین کند.

رأی‌گیری اتحادیه در آلاباما از روز پنجشنبه ۳۰ بهمن (۸ فوریه) آغاز شد و قرار است در روز دوشنبه ۹ فروردین (۲۹ مارس) به پایان برسد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.