گزینه های بیشتر کنترل والدین در یوتیوب - تکفارس 
گزینه های بیشتر کنترل والدین در یوتیوب - تکفارس 

گزینه های بیشتر کنترل والدین در یوتیوب

حامد شهرزاد
۷ اسفند ۱۳۹۹ - 17:08
youtube

گوگل به‌تازگی ویژگی‌های جدید مربوط به کنترل والدین مخصوص استفاده نوجوانان از یوتیوب را معرفی کرد. مواردی از جمله محدودکننده‌هایی که برای جلوگیری از دسترسی نوجوانان به برخی محتوای خاص نامناسب، به یوتیوب اضافه شده است. از امروز، والدین می‌توانند از بین سه گزینه مختلف کنترل محتوا در یوتیوب یکی را انتخاب کنند: «مرور»، «مرور بیشتر» و «اکثر قسمت‌های یوتیوب».

نوجوانان پس از فعال کردن گزینه «مرور» می‌توانند فیلم‌های مختلفی که برای مخاطبان بالای ۹ سال از جمله وبلاگ‌های ویدیویی، آموزش‌ها، فیلم‌های مربوط به بازی، کلیپ‌های موسیقی، اخبار، محتوای آموزشی و غیره مناسب است را مشاهده کنند.

در مرحله بعدی، گزینه «مرور بیشتر» در دسترس است که محتوای مناسب برای بینندگان بالای ۱۳ سال را برای کاربر فراهم می‌کند و به مجموعه‌های ویدیویی بیشتر و همچنین ویدیوهای قابل نمایش برای گزینه قبلی یعنی همان گزینه «مرور» دسترسی خواهند داشت.

سرانجام، گوگل اشاره کرد که گزینه «اکثر قسمت‌های یوتیوب» به بینندگان این اجازه را می‌دهد تا تقریباً به همه فیلم‌های یوتیوب دسترسی داشته باشند، اما محتوای دارای محدودیت سنی که حاوی موضوعات حساس است و فقط برای جوانان مناسب است را محدود می‌کند.

علاوه بر سه گزینه اعلام‌شده امروز، والدین همچنین می‌توانند سابقه ویدیوهای مشاهده شده و جستجو شده را از طریق تنظیمات حساب فرزندشان مدیریت کنند. البته گزینه فمیلی لینک گوگل نیز وجود دارد که به والدین این امکان را می‌دهد تا تایمرهای صفحه را برای فرزندان خود فعال کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.