ال جی، وب او اس را در اختیار تولیدکنندگان دیگر قرار می دهد - تکفارس 
ال جی، وب او اس را در اختیار تولیدکنندگان دیگر قرار می دهد - تکفارس 

ال جی، وب او اس را در اختیار تولیدکنندگان دیگر قرار می دهد

مهدی ملکی
۷ اسفند ۱۳۹۹ - 16:50
ال جی وب او اس

ال جی در اوایل ماه ژانویه از نسخه جدید سیستم عامل خود یعنی وب او اس (web0S) ۶ در رویداد CES 2021 رونمایی کرد. این سیستم عامل که مخصوص تلویزیون‌های هوشمند این شرکت طراحی شده است، در آخرین به‌روزرسانی‌های خود میزبان بهبودهای بسیاری خواهد بود. با این حال به نظر می‌رسد که ال جی به دنبال اقداماتی بزرگ‌تر است، به صورتی که این شرکت به دنبال برنامه‌ریزی جهت عرضه این سیستم عامل روی تلویزیون‌های دیگر تولیدکنندگان است.

طی اعلام رسمی ال جی، تاکنون حدود ۲۰ تولیدکننده این محصولات از جمله RCA، آیونز (Ayonz) و کونکا (Konka) آمادگی خود را اعلام کرده‌اند. این موضوع از جهاتی بسیار مفید خواهد بود. زیرا با گسترش یک سیستم عامل، توسعه دهندگان بیشتری به سمت آن جذب می‌شوند و جذب بیشتر توسعه دهندگان، به معنای ساخت و عرضه اپلیکیشن‌های بیشتر و مفیدتری است.

وب او اس از لحاظ تعداد اپلیکیشن‌ها و پراکندگی آن‌ها، نسبت به اندروید کاملاً ضعیف‌تر است و نیازی به اعلام این نکته نیست. از سوی دیگر شروع این فرایند می‌تواند تاثیر بزرگی روی گسترش سرویس‌های استریم و کانال‌های مخصوص ال جی داشته باشد.

ال جی وب او اس

با این حال، ال جی همیشه حد و حدود ویژه‌ای را تعریف می‌کند که خارج از آن‌ها حرکت نخواهد کرد. وب او اس ۶، در این میان در اختیار دیگر تولیدکنندگان قرار نخواهد گرفت و تنها در انحصار تلویزیون‌های همین شرکت قرار دارد. در واقع شرکت‌های دیگری که به استفاده از سیستم عامل این شرکت علاقه دارند، به استفاده از نسخه ۵ وب او اس خواهند پرداخت. با این که خبر مذکور می‌تواند مقداری از ذائقه کاربران را کور کند اما خوشبختانه از ریموت کنترل‌های قابل توجه مجیک موشن (Magic Motion) پشتیبانی خواهد شد.

پیش از این درباره وب او اس ۶ به شما اطلاع داده بودیم. تلویزیون‌های رو به عرضه ال جی در سال جاری میلادی همه به این سیستم عامل جدید مجهز خواهند شد که از یک صفحه خانگی جدید، کارایی و ویژگی‌های بهبود یافته استفاده می‌کند. مجیک ریموت از دیگر مزایای مهاجرت به نسل بعدی تلویزیون‌های این شرکت به شمار می‌آید.

وب او اس ۶ در خط تولید تلویزیون‌های سال ۲۰۲۱ میلادی شرکت مذکور شامل OLED، QNED مینی LED، نمایشگرهای نانوسل و تلویزیون‌های هوشمند UHD مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اگر دارای یک تلویزیون ال جی رده بالا هستید، باید ذکر شود که به‌روزرسانی وب او اس ۶ برای شما عرضه نخواهد شد؛ زیرا این شرکت به‌روزرسانی‌های اصلی سیستم عامل را برای محصولات پیشین عرضه نمی‌کند.

ال جی در اولین اقدام خود تمام شرکایش را مشخص کرده است. در این بین می‌توان سرویس‌های استریم نظیر نتفلیکس، آمازون پرایم ویدیو، یوتیوب و موارد دیگری را هم مشاهده کرد. پارک هیونگ سی، رئیس بخش سرگرمی‌های خانگی ال جی در این‌باره این‌گونه به اظهار نظر پرداخته است:

ما با خوشامدگویی به دیگر سازندگان در استفاده از اکوسیستم وب او اس، در حال شروع یک روند جدید هستیم که به بسیاری از کاربران تلویزیون‌ها اجازه تجربه رابط کاربری و ویژگی‌های یکسانی را می‌دهد که روی تلویزیون‌های ال جی وجود دارند. ما به دنبال انتقال این مشتریان به دنیای شگفت‌انگیز وب او اس هستیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید