یوتیوب موزیک سرانجام یک قابلیت اساسی را دریافت می کند - تکفارس 
یوتیوب موزیک سرانجام یک قابلیت اساسی را دریافت می کند - تکفارس 

یوتیوب موزیک سرانجام یک قابلیت اساسی را دریافت می کند

مهدی ملکی
۷ اسفند ۱۳۹۹ - 16:41
یوتیوب موزیک

اسپاتیفای از مدت‌ها پیش به کاربرانش اجازه می‌دهد که چندین آهنگ و لیست پخش را برای تکرار تنظیم کرده و سپس به کار خود بپردازند تا موسیقی مورد علاقه آن‌ها طی یک چرخه بارها و بارها تکرار شود. اما آیا این وضعیت در یوتیوب موزیک هم یکسان است؟

متاسفانه چنین قابلیتی در یوتیوب موزیک مهیا نیست و اگر شما از کاربران این سرویس باشید، به خوبی می‌دانید که درباره چه فقدان عجیبی صحبت می‌کنیم. این سرویس که قصد ادامه دادن میراث گوگل پلی موزیک را دارد، هنوز به چنین ویژگی‌های ابتدایی و اساسی مجهز نشده است. بنابراین جدای از حالت عادی زمانی که شما آن را به یک بلندگوی هوشمند متصل می‌کنید، قادر به شنیدن چندباره آهنگ‌هایتان نیستید.

گویا گوگل به تازگی به این مشکل واکنش نشان داده و برخی از قابلیت‌های اساسی مورد نیاز را در دسترس کاربران قرار داده است. براساس گزارش وب‌سایت ۹to5Google بسیاری از کاربران این سرویس اخیراً اعلام کرده‌اند که گوگل گزینه‌های جدیدی را روی اپلیکیشن نسخه اندروید در اختیارشان گذاشته است. اکنون پنجره Now Playing بیش از پیش به اسپاتیفای شباهت پیدا کرده است اما مهم‌تر از آن‌ها باید به دو ویژگی پخش تصادفی و تکرار توجه داشته باشیم.

یوتیوب موزیک

این دو گزینه تاکنون هنگام اتصال به بلندگوهای هوشمند به رنگ خاکستری تغییر حالت می‌دادند و عملاً قابل استفاده نبودند؛ البته گزینه پخش تصادفی هنوز هم غیرفعال است و انتظار می‌رود که گوگل طی مدتی نه چندان طولانی، آن را هم در اختیار مخاطبانش قرار دهد. به هر حال شما به زودی شاهد استفاده از این دو قابلیت در یوتیوب موزیک خواهید بود؛ بنابراین اگر تاکنون به استفاده از آن‌ها نپرداخته‌اید، شاید بهتر است که در روزهای آتی یک بار دیگر به سراغشان بروید. اگرچه روند اضافه کردن این قابلیت‌های اساسی بسیار کند به نظر می‌رسد اما گوگل از مدتی پیش تمرکزی مضاعف را روی بخش به‌روزرسانی خود معطوف کرده است.

این شرکت در تاریخ ۲۳ دی‌ماه سال جاری (۱۲ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی) به صورت رسمی تایید کرد که به محض آماده شدن به‌روزرسانی‌های اپلیکیشن‌های خود (از جمله به‌روزرسانی یوتیوب که مدتی پیش منتشر شد)، از برچسب‌های ایمنی فروشگاه اپل استفاده و به سیاست‌های او احترام خواهد گذاشت. اپل مدتی پیش تمام شرکت‌ها را موظف کرد که پس از تاریخ ۲۴ آذر ۱۳۹۹ (۱۴ دسامبر ۲۰۲۰ میلادی) از برچسب‌های حریم شخصی استفاده کنند؛ البته اپلیکیشن‌های موجود در اپ استور که پیش از این تاریخ منتشر شده‌اند، می‌توانند با یک به‌روزرسانی به مقررات جدید اپل عمل کنند.

نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا گوگل باری دیگر به دنبال به‌روزرسانی اساسی زیرساخت‌های خود است؟ یا این که تمام به‌روزرسانی‌های حال حاضر از روند مرسوم و عادی این شرکت پیروی می‌کنند؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید