اوپو A54 5G در ماه ژوئن روانه ژاپن خواهد شد - تکفارس 
اوپو A54 5G در ماه ژوئن روانه ژاپن خواهد شد - تکفارس 

اوپو A54 5G در ماه ژوئن روانه ژاپن خواهد شد

مهدی ملکی
۷ اسفند ۱۳۹۹ - 16:30
اوپو A54 5G

اوپو قصد دارد تا جایی که می‌تواند، گوشی‌های هوشمند اقتصادی را معرفی و روانه بازارهای مختلف کند و A54 5G نیز از این قاعده مستثنی نیست. این مدل اخیراً توسط یکی از وب‌سایت‌های ژاپنی فهرست شده است که می‌توان گفت شباهت بسیاری با محصول پیش‌تر معرفی شده این شرکت یعنی اوپو A93 5G دارد.

بزرگ‌ترین تفاوت این دو محصول احتمالاً مربوط به ماژول دوربین آن باشد. یعنی در حالی که A93 5G به ماژول دوربین سه‌گانه مجهز است، اوپو A54 5G همراه با یک دوربین چهارگانه عرضه خواهد د.

محصول مورد بحث به یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دو عدد لنز ۲ مگاپیکسلی مجهز است که احتمالاً یکی از آن‌ها ماکرو و دیگری حسگر تشخیص عمق باشد. لنز آخر نیز با ۸ مگاپیکسل کیفیت، احتمالاً دوربین فوق عریض اوپو A54 5G به شمار می‌آید. سلفی این دستگاه دارای کیفیت ۱۶ مگاپیکسل است و در بخش پردازنده همانند A93 5G، از یک اسنپدراگون ۵۸۰ بهره خواهد گرفت.

اوپو A54 5G

 

از این موارد که عبور کنیم، سرانجام به نمایشگر و تامین‌کننده انرژی دستگاه می‌رسیم. این محصول جدید اوپو به یک نمایشگر ۶.۵ اینچی ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل از نوع ال سی دی مجهز است که توسط یک باتریر ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی شارژدهی می‌شود. اگرچه A54 5G به نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز مجهز خواهد بود اما بقیه مشخصات کاملاً یادآور A93 5G هستند. البته این اولین باری نیست که اوپو روند ضد و نقیضی را در محصولات خود دنبال می‌کند. برای مثال اوپو ماه آینده سری گوشی‌های هوشمند فایند ایکس ۳ پرو را معرفی خواهد کرد و حال آخرین شایعات مربوط به این پرچم‌دار به استفاده از دو دوربین ساخت سونی به عنوان لنزهای عریض و فوق عریض اشاره کرده‌اند.

در ادامه لازم به ذکر است که نمره فایند ایکس ۳ در حالت چند هسته‌ای، حتی نسبت به گوشی‌های هوشمند مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ نیز پایین‌تر است؛ با این حال در قسمت تک هسته شرایط متفاوت رقم خورده و اوپو فایند ایکس ۳ برتری خود را به واسطه محصول جدید کوالکام حفظ کرده است.اوپو A54 5G

به مطلب اصلی بازگردیم؛ اوپو در دستگاه تازه‌نفس خود از یک رم ۴ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده است کاربران می‌توانند آن را به وسیله یک کارت میکرو SD گسترش دهند. البته باید در نظر داشته که برخلاف روند مرسوم تا به این‌جا، این دو مورد نسبت به مشخصات A93 5G ضعیف‌تر هستند. اوپو A54 5G به صورت پیش‌فرض به اجرای کالر او اس (ColorOS) ۱۱ مبتنی بر اندروید ۱۱ خواهد پرداخت. این گوشی هوشمند در ماه ژوئن در ژاپن در دسترس قرار خواهد گرفت و کاربران این کشور می‌توانند به خرید رانگ‌های بنفش و نقره‌ای آن بپردازند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید