اضافه شدن ریلز به اینستاگرام لایت هند - تکفارس 
اضافه شدن ریلز به اینستاگرام لایت هند - تکفارس 

اضافه شدن ریلز به اینستاگرام لایت هند

حامد شهرزاد
۷ اسفند ۱۳۹۹ - 16:24
اضافه شدن ریلز به اینستاگرام لایت هند - تکفارس 

ریلز یک قابلیت مشابه تیک تاک در اینستاگرام است که به‌طور رسمی در آگوست سال گذشته منتشر شد، اما تاکنون فقط در برنامه اصلی اینستاگرام در دسترس بود. اما از امروز، می‌توانید از ریلز در اینستاگرام لایت در هند نیز استفاده کنید.

مانند همه برنامه‌های سری فیس بوک لایت، این برنامه برای کاهش میزان داده استفاده‌شده و کاهش استفاده از منابع در تلفن‌های همراه طراحی شده است. بنابراین، برای افرادی که دارای دستگاه‌های رده پایین یا اینترنت با سرعت و حجم کم هستند (یا هر دو) مناسب است. اینستاگرام لایت یک گزینه ایده آل برای چنین کاربرانی است.

ریلز قابلیتی است که به شما این امکان را می‌دهد تا از صدا، جلوه‌ها و تعداد زیادی از ابزارهای خلاقانه برای ضبط و ویرایش فیلم‌های کوتاه ۱۵ ثانیه‌ای استفاده کنید. اگر این ویژگی‌ها برای هر کاربر تیک تاک آشنا به نظر می‌رسد، به این دلیل است که فیس بوک از قصد چنین ویژگی را به اینستاگرام اضافه کرده است. فیس بوک هرگز از کپی‌برداری موفقیت‌آمیز از ویژگی‌های موفق برنامه‌های سایر رقبا هراسی نداشته است و همواره شاهد ویژگی‌های مشابه برنامه‌های دیگر در فیس بوک و اینستاگرام بوده‌ایم، به‌ویژه قابلیت اسنپ چت که به تعداد زیادی کپی شده است و به دلیل همه‌گیری برنامه فیس بوک، کپی آن در نهایت ممکن است از نسخه اصلی موفق‌تر باشد. اینکه آیا این اتفاق در نبرد بین ریلز و تیک تاک رخ خواهد داد (یعنی ریلز اینستاگرام از تیک تاک پیشی گیرد)، هنوز مشخص نیست و باید منتظر ماند. اما اینستاگرام قطعاً ریلز را به‌عنوان رقیب جدی تیک تاک معرفی کرده است.

اگرچه اینستاگرام لایت دارای ویژگی ریلز است، اما هنوز هیچ IGTV یا ویژگی فروشگاه در آن وجود ندارد. اگرچه می‌توانید محتوای ریلز را در اینستاگرام لایت تماشا کنید، اما هنوز نمی‌توانید در آن ویدیوهای جدید ایجاد کنید. برای این کار هنوز به برنامه اصلی نیاز دارید. اما شاید این شرکت تصور کرده است که افراد بیشتری پس از دیدن ریلز تمایل به ساختن ویدیوهای کوتاه‌مدت خود داشته باشند. این‌گونه، کاربران تولیدکننده چنین ویدیوهایی رشد خواهند کرد

بدیهی است که از آنجا که ریلز قصد این را داشت تا توجه کاربران هندی را به خود جلب کند و برنامه جدید اینستاگرام لایت از اوایل سپتامبر با استقبال مواجه شد، ساعات استفاده از اینستاگرام در هند بسیار زیاد شده و شتاب گرفته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید