هوآوی رویکرد ساخت ساعت های هوشمند خود را تغییر می دهد - تکفارس 
هوآوی رویکرد ساخت ساعت های هوشمند خود را تغییر می دهد - تکفارس 

هوآوی رویکرد ساخت ساعت های هوشمند خود را تغییر می دهد

محمدحسین فرقانی
۶ اسفند ۱۳۹۹ - 17:30
هوآوی رویکرد ساخت ساعت های هوشمند خود را تغییر می دهد - تکفارس 

به‌نظر می‌رسد در بازار ساعت‌های هوشمند، باید بین دو راهیِ «عمر باتری خوب و بلندمدت» و «بهره‌بری از برنامه‌های باکیفیت شرکت‌های ثالث»، یکی را انتخاب کرد. تا چندی پیش، شرکت هوآوی رویکرد اولی (تأمین باتری‌های مناسب و باظرفیت) را برای محصولات خود انتخاب نموده بود؛ درست برخلاف اپل واچ‌ها یا دستگاه‌هایی که از سیستم‌عامل Wear OS استفاده می‌کنند. اما این موضوع به‌زودی تغییر خواهد کرد، چراکه هوآوی تصمیم دارد به این دسته از تولیدکنندگان بپیوندند و بالاخره ساخت اپلیکیشن برای ساعت‌های هوشمند خود را میسر سازد.

لازم است ذکر شود بخشی از این تصمیم هوآوی مبنی بر آغاز همکاری با شرکت‌های ثالث برخاسته از مشکلات آن‌ها در تولید گوشی‌های هوشمندشان است؛ مشکلاتی که آن‌ها را مجبور به فروش برند «آنر» کرد و در آستانهٔ ورشکستگی قرارشان داد. در هر صورت، به‌نظر می‌رسد تولیدکنندگان عرصهٔ ساعت‌های هوشمند، رقیب جدید و نام‌آشنایی پیدا کرده‌اند؛ حریفی که با توجه به خبر اعلام‌شده، مطمئناً آیندهٔ یکپارچه‌ای در انتظارش خواهد بود.

هوآوی مدل مفهومی یکی از برنامه‌های ثالث مدنظر خود را با نام «فیتیفای» (Fitify) برای ساعت هوشمند مدل Watch GT2 Pro خود منتشر نموده. همان‌طور که از نام آن پیداست، این برنامه مخصوص ورزش و تناسب اندام طراحی شده. برنامهٔ فیتیفای از AppGallery هوآوی برای گوشی‌های هوشمند این شرکت قابل دسترسی است. منبع دادهٔ فیتیفای شامل ۹۰۰ نوع تمرین ورزشی مختلف است که توسط ۱۰ میلیون کاربر بیش از ۲۰۰ میلیون بار انجام شده‌اند. این برنامه در ۱۷۰ کشور و به ۱۸ زبان مختلف موجود است. این برنامه با استفاده از پنج کیت ادغامی ساخته شده که توسط سرویس‌های همراه هوآوی (Huawei Mobile Services) توسعه داده شده است.

هوآوی

 هوآوی قصد دارد «پشتیبانی عملیاتی، جامع و فراگیری را برای تمام سازندگان و توسعه‌دهندگان برنامه‌ها» تأمین کند. این بدین معنی است که ما در آینده‌ای نه‌چندان دور، شاهد طیف گسترده‌ای از برنامه‌های مختلف برای ساعت‌های هوشمند این شرکت خواهیم بود. چند روز پیش بود که هوآوی برنامه‌ای را برای دریافت و ارسال پیام کوتاه از طریق ساعت‌های هوشمند خود منتظر کرد؛ اکنون با توجه به خبر منتشرشده باید منتظر توسعه و انتشار این گونه برنامه‌ها به‌صورت رسمی از سوی هوآوی باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید