حساب های رایگان اسپاتیفای نمی‌توانند صدا را به دستیار گوگل بفرستند - تکفارس 
حساب های رایگان اسپاتیفای نمی‌توانند صدا را به دستیار گوگل بفرستند - تکفارس 

حساب های رایگان اسپاتیفای نمی‌توانند صدا را به دستیار گوگل بفرستند

حامد شهرزاد
۶ اسفند ۱۳۹۹ - 11:00
spotify

یکی از بزرگ‌ترین مزایای برنامه تلفن همراه اسپاتیفای امکان پخش صدا از یک حساب رایگان به بلندگوها و صفحه‌نمایش هوشمند پشتیبانی شده توسط دستیار صوتی گوگل است. اخیراً یک تغییر جدید در اسپاتیفای به وجود آمده است. ظاهراً، اکنون دیگر این ویژگی فقط مخصوص دارندگان حساب‌های پولی است.

به‌روزرسانی: به نظر می‌رسد که این مشکل در واقع یک خطای نرم‌افزاری است و باید سریعاً برطرف شود. با وجود گذشت مدتی از بروز این باگ، هنوز هم مشکل عدم امکان ارسال محتوا از طریق برنامه آی او اس را مشاهده می‌کنیم، اما به نظر می‌رسد که مشکل نسخه اندروید اسپاتیفای برطرف شده است و این برنامه به‌طور کامل قادر به پخش صدا (از جمله پادکست) از طریق بلندگوها و نمایشگرهای هوشمند پشتیبانی شده توسط دستیار صوتی گوگل است.

زمان دقیق بروز این مشکل مشخص نیست، اما در حال حاضر، اگر بخواهید پادکست یا لیست پخش خود را انتخاب کنید و سپس از طریق هر بلندگو یا نمایشگر هوشمندی که در خانه دارید و از دستیار صوتی گوگل استفاده می‌کند، پخش کنید، دارندگان حساب رایگان با عبارت «فقط مخصوص کاربران حساب پولی» مواجه می‌شوند. این اعلان در همه دستگاه‌های مرتبط مشاهده می‌شود.

اگر این ویژگی فقط مختص به شنوندگان حرفه‌ای موسیقی بود، می‌توانستیم اقدام اسپاتیفای را درک کنیم. اما برای شنیدن پادکست‌ها که امر ساده‌ای به شمار می‌رود، این یک حرکت عجیب از طرف اسپاتیفای است، زیرا علاوه بر آنکه پادکست یک رسانه فراگیر است، برخی پادکست‌های خاص فقط از طریق اسپاتیفای قابل شنیدن است. ما سعی می‌کنیم تا زمان برطرف شدن مشکل از طرف اسپاتیفای، بتوانیم راه‌حلی برای پخش لیست‌های موزیک و پادکست‌های مختلف در حساب‌های رایگان اسپاتیفای پیدا کنیم.

اگر این مشکل برطرف نشود، مجبور به پرداخت ماهیانه ۹٫۹۹ دلار خواهید بود

اسپاتیفای

یکی از راه‌حل‌های برطرف کردن این محدودیت در پخش صدا این است که حساب رایگان اسپاتیفای خود را مستقیماً با برنامه گوگل هوم هماهنگ کنید و درخواست کنید یک لیست پخش یا پادکست خاص پخش شود. در حال حاضر، این یک راه‌حل مناسب است، اما امیدواریم مشکلی برای این راه‌حل در آینده به وجود نیاید. در صفحه پشتیبانی خود اسپاتیفای هیچ اشاره‌ای به اینکه عملکرد پخش صدا از طریق دستگاه‌های دارای دستیار صوتی گوگل فقط به حساب‌های پولی محدود می‌شود، وجود ندارد.

در صورتی که این ویژگی به حساب‌های پولی اسپاتیفای محدود شود، اگر بخواهید تلفن هوشمند خود را از طریق دستیار صوتی گوگل به بلندگوهای مختلف یا نمایشگرهای هوشمند متصل کنید، باید حساب خود را پولی کرده و ۹٫۹۹ دلار در ماه پرداخت کنید. این محدودیت ناامیدکننده است و ممکن است در نهایت به ضرر اسپاتیفای تمام شود، اما این یک حرکت غیرعاقلانه است، هشداری از قبل برای این موضوع وجود نداشت. این خطای نرم‌افزار در حال حاضر حتی اجازه نمی‌دهد محتوای خاصی که قبلاً خودتان داشته‌اید را از طریق بلندگوهای متصل به دستیار صوتی گوگل پخش کنید. گزینه «پرمیوم فمیلی» ۱۴٫۹۹ دلار ممکن است گزینه بهتری باشد چراکه این ویژگی را برای حداکثر ۶ کاربر هم‌زمان فراهم می‌کند.

خبرگزاری‌های مختلف با اسپاتیفای تماس گرفته‌اند تا درباره محدودیت‌های موجود در حساب‌های رایگان این شرکت و زمان رفع خطای نرم‌افزاری اطلاعات بیشتری کسب کنند. در صورت به‌روزرسانی‌های بعدی، آن را منتشر خواهیم کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید