سونی FX3 مقرون به صرفه ترین گوشی سینمایی سونی - تکفارس 
سونی FX3 مقرون به صرفه ترین گوشی سینمایی سونی - تکفارس 

سونی FX3 مقرون به صرفه ترین گوشی سینمایی سونی

امیر مهر علیزاده
۶ اسفند ۱۳۹۹ - 11:30
سونی FX3

سونی به‌تازگی دوربین عکاسی جدید FX3 را عرضه کرده که یک دوربین عکاسی فول فریم کاپمکت است و به نوعی می‌توان گفت مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل در لاین‌آپ دوربین عکاسی‌های سینمایی این شرکت است. بر اساس A7S III، دوربین FX3 بعضی از ویژگی‌های موجود در دوربین‌های گران‌قیمت سینمایی را در ابعاد کوچک‌تر وسبک‌تری نیز شامل می‌شود.

گفتن این که دوربین FX3 شبیه به دوربین A7S III هست شاید درست نباشد و شاید نوشتن لیستی از تفاوت‌های این دو دوربین کار را راحت‌تر می‌کند. یکی از تفاوت‌های اولیه در طراحی است. دوربین FX3 دارای بدنه شبیه به A7S III است ولی کمی کوتاه‌تر و ضخیم‌تر. این ضخیمات به خاطر داشت یک فن برای خنک کردن قطعات داختلی در زمان فیلمبرداری است که به دوربین این اجازه را می‌دهد تا حتی در محیط‌های گرم نیز به صورت نامحدود عکاسی کند. کوتاه‌تر بودن آن به دلیل حذف منظره‌یاب الکترونیکی است.

FX3

FX3 طوری طراحی شده است که قسمتی از تجهیزات باشد و پنج عدد پایه‌های رشته‌ای ۱/۴-۲۰ داشته باشد که سه تای آن‌ها در بالا است. این پایه‌ها به دوربین این امکان را می‌دهد تا داخل قفس، گیمبال (پایه‌ای برای نگه داری دوربین هنگام حرکت) و یا یک پهباد نیز بتواند سوار شود. سونی تغییرات زیادی در طراحی نسبت به A7S III داده است که شامل داشتن دکمه ضبط بکلایت در روی آن، یک جوی استیک، کنترل کننده زوم در کنار دکمه شاتر، روشنایی تالی لایت (برای راهنمایی)، دکمه کشویی خاموش روشن و یک دکمه میان‌بر بهینه شده برای جریان کار ویدیو‌ای است.

دوربین عکاسی FX3 با دسته بالا به عنوان بخشی از پکیج عرضه می‌شود. دسته بالا شامل رابط صدا شبیه به سونی XLR-K3M بدون داشتن میکروفون داخلی است. رابط صدا سه ورودی میکروفون دارد که شامل دو ورودی XLR با اندازه کامل و یک جک ۳٫۵ میلی‌متری به همراه کنترل‌کننده برای تنظیم کردن ورودی‌های میکروفون است. دسته بالای از دو پایه رشته ای (از سه پایه رشته‌ای بالایی) استفاده می‌کند ولی سه پایه خود را نیز به کار می‌برد که این امکان را فراهم می‌کند تا تجهیزات دیگر مانند مانیتور خارجی را نیز در بالای دوربین جایگذاری کرد.

سونی FX3

در بحث نرم‌افزاری، تنها تغییر بزرگ در دوربین عکاسی FX3 نسبت به A7S III بهره‌مندی از S-Cinetone است. این حالت از فیلمبرداری شبیه به حالت موجود در دوربین‌های سینمایی دیگر است که به نرم و فیلم مانند بودن ویدیو‌های ضبط شده بدون استفاده از پیچیدگی‌های درجه‌بندی ویدیوای کمک می‌کند.

این‌ها تفاوت عمده بین دوربین‌های FX3 و A7S III  هستند و در بقیه مشخصات یکسانند. در بحث قیمت، FX3 قیمتی برابر با ۳۹۰۰ دلار دارد که ۴۰۰ دلار گران‌تر از A7S III است. با در نظر گرفتن A7S III بیشتر به عنوان یک دوربین فیلمبرداری بود، دوربین FX3 یک محصول عجیب از سونی به نظر می‌رسد. ولی اگر استفاده به عنوان فیلمبرداری تنها کاربرد دوربین برای شما خواهد بود و ویژگی‌هایی مانند S-Cinetone و رابط صدای تقویت شده برایتان مهم است، پس دوربین FX3 گزینه بهتری برایتان خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید