قابلیت نوار قلب گلکسی واچ برای همه نقاط منتشر شد - تکفارس 
قابلیت نوار قلب گلکسی واچ برای همه نقاط منتشر شد - تکفارس 

قابلیت نوار قلب گلکسی واچ برای همه نقاط منتشر شد

مهدی ملکی
۵ اسفند ۱۳۹۹ - 20:00
سامسونگ گلکسی واچ

با توجه به قوانین جدیدی که تصویب شده، سامسونگ در تلاش و تکاپو است تا ویژگی ECG (نوار قلب) را هر چه سریع‌تر برای کاربران ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ اکتیو ۲ و گلکسی واچ ۳ منتشر کند. روند عرضه این قابلیت در ماه سپتامبر سال میلادی گذشته در ایالات متحده آغاز شد و حال ظاهراً پس از مدت‌ها به اروپا نیز رسیده است.

اکنون ۳۱ کشور اروپایی که در برنامه دریافت این به‌روزرسانی قرار دارند می‌توانند از این قابلیت استفاده‌های بسیاری کنند. لیست کامل کشورهای دریافت‌کننده به‌رورزسانی مذکور را در ادامه ذکر می‌کنیم:

بلژیک، بلغارستان، شیلی، کرواسی، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، اندونزی، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، امارات متحده عربی و انگلستان.

برای استفاده از این قابلیت جدید افزون بر به‌روزرسانی ساعت هوشمند، اپلیکیشن مربوطه نیز باید به‌روز شود. برای استفاده از قابلیت مذکور کاربران می‌توانند به اپلیکیشن سامسونگ هلث مانیتور (Samsung Health Monitor) مراجعه کرده و پس از بستن ساعت به دستشان، آرنج خود را روی یک سطح صاف قرار دهند.

سپس با گذاشتن نوک انگشت روی دکمه بالایی، ساعت هوشمند گلکسی، نوار قلب شما یا موارد دیگر مربوط به آن را ثبت می‌کند. کاربران پس از این که نوار قلب خود را ثبت کردند می‌توانند نتیجه آن را به فرمت PDF تبدیل کرده و برای دکتر خود ارسال کنند.

گلکسی واچ

در همین موضوع، مدتی پیش گزارشی منتشر شد که به استفاده گلکسی واچ بعدی از سیستم عامل اندروید اشاره می‌کرد. با وجود این که سامسونگ هیچ توضحی درباره دلیل رخ دادن این موضوع نداده است،‌ اما ظاهراً دلایل استفاده از اندروید، مربوط به اپلیکیشن‌ها و پشتیبانی توسعه دهندگان است. با این حال با توجه به این که اکنون ساعت‌های هوشمند سامسونگ به خوبی باب میل کاربران هستند، موضوع اندکی عجیب به نظر می‌رسد اما همه چیز جلوی چشما ما رقم نمی‌خورد و ما به آمار دسترسی نداریم.

ساعت‌های هوشمند کوچک‌تر سال‌های دور که از استراتژی گوگل استفاده می‌کردند، در مرحله‌ای قرار داشتند که تایزن زمانی کاملاً برای رقابت با ور او اس مبتنی بر اندروید این شرکت مناسب به نظر می‌رسید. البته اگرچه شاید شما با این نظریه موافق نباشید اما با توجه به ساعت‌های هوشمند سامسونگ که جزو بهترین محصولات جانبی چند سال اخیر هستند، تجربه نشان می‌دهد که گجت‌ها امروزه همانند گوشی‌های هوشمند بیشتر از هر چیز دیگر به اپلیکیشن‌های شخص ثالثی نیاز دارند که در این مقطع ور او اس گوگل بسیار بهتر از تایزن قابل به پشتیبانی و فراهم کردن آن‌ها است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.