برترین خودروهای اسپرت ۲۰۲۱ - تکفارس 
برترین خودروهای اسپرت ۲۰۲۱ - تکفارس 

برترین خودروهای اسپرت ۲۰۲۱

آرمین مکاری
Car، برترین‌ها، مقالات ۸ اسفند ۱۳۹۹ - 09:00
برترین خودروهای اسپرت ۲۰۲۱ - تکفارس 

هنگام تصور یک خودروی اسپرت، شما ممکن است یک هاچ‌بک مدرن یا یک کووپه با ظرفیت دو سرنشین را در نظر بگیرید اما تنوع مدل و قیمت این خودروها فراتر از تصور هستند. این خودروها با امکانات و ویژگی‌های به‌خصوصی عرضه می‌شوند که می‌توانند آسایش سرنشینان خود را در هر شرایطی فراهم کنند. در این مقاله قصد داریم تا ۱۰ خودروی اسپرت برتر ۲۰۲۱ را از برترین شرکت‌های جهان برای علاقه‌مندان به این حوزه بررسی کنیم.

پورشه ۹۱۱

پورشه 911

مدل جدید پورشه ۹۱۱ پس از معرفی در سال ۲۰۱۸ نشان داد قطعاً پیشرفت‌هایی را به خود دیده است و هندلینگ عالی آن در تجربه راننده تاثیر مثبتی می‌گذارد، اما هنوز برخی از معایب آن پابرجا هستند. این سری هم اکنون در دو مدل کاررا (Carrera) با ۳۸۰ اسب‌بخار و کاررا S با ۴۴۴ اسب بخار در بازار موجود است که هردو از موتور توربوشارژ ۳ لیتری با شش سیلندر و جعبه‌دنده دوکلاچه اتوماتیک PDK با هشت سرعت و جعبه‌دنده دستی هفت‌سرعته استفاده می‌کنند. قدرت پیشرانه مدل محور عقب کاررا S و تمام چرخ محرک کاررا ۴S نسبت به نسل قبل ۳۰ اسب‌بخار افزایش پیدا کرده است. همچنین دو مدل سریع‌تر توربو و توربو S از این خودرو وجود دارد که در دسته‌بندی خودروهای سوپر اسپرت قرار می‌گیرند.

جگوار F تایپ

جگوار F تایپ

نسل دوم جگوار اف تایپ که از مهم‌ترین رقبای پورشه ۹۱۱ به‌حساب می‌آید، امسال عرضه خواهد شد تا موج دیگری از تقاضای خودروهای چهار سیلندری اسپرت در بازار ایجاد کند. الگوی جدید جگوار در طراحی بدنه و کابین این خودرو جذابیت بصری آن را چندین برابر کرده است و پیچیدگی‌های خاصی در آن به چشم می‌خورد. موتور ۲ لیتری توربوشارژ این خودرو با قدرت ۳۰۰ اسب‌بخاری، قیمت پایین‌تر آن نسبت به رقبا را توجیه کرده است و می‌تواند صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۵٫۴ ثانیه ثبت کند. در نظر داشته باشید که این مدل هرگز به تکامل پورشه دست نیافته است اما در میان خودروهای ارزان‌تر از پورشه ۹۱۱، قطعاً حرفی برای گفتن دارد.

پورشه ۷۱۸ کیمن/باکستر GTS 4.0

پورشه 718

پورشه با معرفی سری جدید ۷۱۸ GTS 4.0 در دو مدل کیمن و باکستر با موتور چهارلیتری با ۶ سیلندر تخت و قدرت ۳۹۴ اسب‌بخار به منتقدان این سری پاسخ قاطعی داد. ظاهر این دو خودرو با مدل پایه GTS تفاوت زیادی ندارد اما برخی تغییرات جزئی را می‌توان در طراحی بدنه مشاهده کرد. این دو خودرو با جعبه‌دنده شش‌سرعته از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در عرض ۴٫۴ ثانیه طی می‌کنند و سرعت نهایی آن‌ها ۲۹۳ کیلومتر بر ساعت است.

مرسدس AMG GT

مرسدس AMG GT

مرسدس-ای ام جی GT با ساختار بدنه‌ای عضلانی‌تر، جذابیت یک رودستر لوکس، سیستم تعلیق پیشرفته‌تر و بهره‌گیری مهندسین مرسدس بنز از دانش خود، توانسته است خود را به‌راحتی در میان برترین خودروهای اسپرت ۲۰۲۱ و رقبایی چون جگوار اف تایپ و پورشه کاررا S جای دهد. این خودرو با پیشرانه V8 توربو و قدرت ۵۱۵ اسب‌بخار دارای گشتاور ۶۸۰ نیوتون بر متر است. طراحی صندلی‌ها و محیط داخلی آن می‌تواند برای هر راننده‌ای یک تجربه ایده‌آل را رقم بزند که خستگی ناشی از رانندگی را به حداقل رسانده است.

شورلت کوروت C8

شورلت کوروت C8

شورلت با تغییر در ساختار موتور خودروهای خود، ریسک بزرگی را پذیرفت و می‌توان گفت که ارزشش را داشت. کوروت C8 با موتور کوچک V8 و ۶۵۰۰ دور بر دقیقه عملکردی مشابه با C7 دارد و قیمت آن پایین‌تر از پورشه ۷۱۸ است که همین امر باعث رقابت تنگاتنگی بین این دو خودروی اسپرت شده است. درحال حاضر قیمت نمونه‌های اولیه وارداتی کوروت C8 بسیار بالاست اما شورلت اعلام کرده است که به‌زودی این مشکل را برطرف خواهد کرد. این خودرو در تست‌های رانندگی و رقابت با پورشه ۹۱۱، در تمامی زمینه‌ها عملکرد چشمگیری ارائه داده است و همچنین کنترل و هندلینگ راحتی برای راننده به ارمغان می‌آورد.

لوتوس اوورا

لوتوس اوورا

یک دهه از معرفی این سری گذشته است و امسال آخرین سال عرضه آن خواهد بود. در زمان معرفی، این خودرو ویژگی‌های زیادی را برای استقبال از خود به ارمغان آورد، اما همچنین معایبی دارد که رفع نشده‌اند. این خودرو شاسی و سیستم فرمان مدل‌های قبلی خود را حفظ کرده است که هر دو مورد از ویژگی‌های برتر لوتوس‌های قدیمی حساب می‌شدند. کمتر خودروی اسپرتی دارای چنین فرمان‌پذیری همه جانبه‌ای است که آن را برای رانندگی طولانی در جاده مناسب می‌سازد. همچنین درحالی که فضای کابین داخلی این خودرو چندان بزرگ نیست، اندازه صندوق عقب آن برای سفرهای جاده‌ای معقول است.

نیسان GT-R

نیسان GT-R

گودزیلای معروف خودروهای اسپرت، یعنی نیسان GT-R طی سال‌های اخیر و با بازنگری‌های انجام‌شده، پیشرفت‌های خوبی داشته است و اکنون با خودرویی کامل‌تر و اسپرت تمام‌عیار سروکار داریم که جذابیت بیشتری را ارائه می‌دهد. مدل سطح بالای این خودرو، یعنی نیسمو (Nismo) در رده خودروهای سوپر اسپرت قرار می‌گیرد. مدل GT-R پریمیوم از پیشرانه ۶ سیلندری ۳.۸ لیتری توربوی دوقلو استفاده کرده و قدرت ۵۶۵ اسب بخاری و گشتاور ۶۳۳ نیوتون متری همراه با گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه و سیستم چهار چرخ محرک را به راننده ارائه می‌دهد. غربیلک فرمان خودرو هدایت‌پذیری آن را آسان‌تر کرده است اما فقدان فناوری‌های پیشرفته موجود در سایر رقبا کمی آزاردهنده است.

آئودی TT RS

آئودی TT RS

در بخش فنی، آئودی TT RS مجهز به یک موتور ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوشارژر است که ۳۹۴ اسب بخار و ۴۸۰ نیوتن‌متر تولیدی آن از طریق یک جعبه‌دنده ۷ سرعته و دوکلاچه خودکار و با سیستم چهار چرخ محرک منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد این خودرو ۳٫۶ ثانیه است اما راحتی کنترل آن در سطح رقبا نیست. وجود پیشرفت‌هایی مانند رادیاتور اضافی، ظاهر فیس‌لیفت و امکانات پیشرفته برای راننده می‌تواند کاربران را مجاب به خرید این خودرو کند.

لکسوس LC

لکسوس LC

لکسوس LC با موتور V8 خورجینی ۵ لیتری خود، در عین چابکی، از هندلینگ و تعادل بسیار خوبی بهره می‌برد و فرمان‌پذیری در سطح مناسبی قرار دارد. این موتور هشت سیلندری، ۴۷۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و گشتاور آن ۵۴۱ نیوتن بر متر است. طراحی بیرونی و داخلی این خودرو بسیار لوکس و منحصربه‌فرد است اما داخل کابین آن از فضای مناسبی برخوردار نیست. هندلینگ این خودرو نیز در تست‌های انجام‌شده امتیاز قابل قبولی کسب کرده است و سیستم ترمز آن فوق‌العاده عمل می‌کند. این خودرو سرعت صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۴٫۴ ثانیه طی می‌کند.

مورگان پلاس سیکس

مورگان پلاس سیکس اسپرت

چند سال گذشته تحولاتی در شرکت بریتانیایی مورگان موتور به وجود آمده است. این شرکت که تا ۱۱۰ سالگی خود تحت مالکیت خانوادگی فعالیت می‌کرده و اکنون متعلق به سهام خصوصی است. حال پلاس سیکس را با ظاهری کلاسیک و همانند سایر خودروهای جدید خود با یک شاسی آلومینیومی عرضه می‌کند. وزن پلاس سیکس نیم تن کمتر از جگوار اف تایپ است و بنابراین اختلاف سرعت آن با این خودرو منطقی است. این خودرو از موتور ۳ لیتری توربوشارژ شش خطی ۳۳۵ اسب‌بخاری به کار رفته در بی‌ام‌و Z4 بهره می‌برد که به جعبه‌دنده اتوماتیک ZF با هشت سرعت متصل است.

برچسب‌ها: ،

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.