به روزرسانی جدید iOS 14.5 قابلیت Scribble را اضافه می‌کند - تکفارس 
به روزرسانی جدید iOS 14.5 قابلیت Scribble را اضافه می‌کند - تکفارس 

به روزرسانی جدید iOS 14.5 قابلیت Scribble را اضافه می‌کند

مهدی حلوائی
۴ اسفند ۱۳۹۹ - 18:40
آی‌او‌اس 14.5

کاربران اپل‌واچ با Scribble آشنایی دارند. این اپلیکیشن به افراد اجازه می‌دهد تا برای تایپ‌کردن، به‌جای استفاده از کیبورد از انگشت خود استفاده کنند. این قابلیت در سیستم عامل iPadOS 14 برای آیپدهایی که از قلم اپل پشتیبانی می‌کردند، استفاده شده بود. به کمک این اپ، افراد می‌توانند حروف،  اعداد و غیره را بدون نیاز به کیبورد، در متن بنویسند. این قابلیت در ابتدا، تنها از زبان‌های انگلیسی و چینی پشتیبانی می‌کرد اما گفته می‌شود در به‌روزرسانی جدید iOS 14.5، پشتیبانی از زبان‌های دیگر نیز به آن اضافه شده است.

زبان‌های جدیدی که با این برنامه هماهنگ شده‌اند شامل آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی و پرتغالی می‌شود. در این برنامه افراد می‌توانند متن خود را با انگشت و یا با استفاده از قلم اپل، به زبان‌های ذکر شده بنویسند. هر یک از این زبان‌ها پس از فعال‌شدن، به عنوان جایگزین کیبورد آیپد در قسمت تنظیمات قلم اپل و زیر عنوان Scribble قرار خواهد گرفت. این برنامه از کارکتر‌های ویژه‌ی هر زبان پشتیبانی ‌می‌کند و می‌توان از آن در سافاری، آی‌مسیج، یادداشت‌ها، تقویم و اپل مپس استفاده کرد. همچنین کاربران می‌توانند متن را به زبان موردنظر خود نوشته و ترجمه‌ی آن را دریافت کنند.

تغییر دیگری که در این به‌روزرسانی صورت گرفته، ارتقای صفحه‌ی اشتراک iOS است. حالا کاربران می‌توانند تعداد روزهای باقی‌مانده از دوره‌ی استفاده‌ی آزمایشی اپلیکیشن‌ها را در قسمت پایینی تصویر مشاهده کنند. این قابلیت در نسخه‌ی قبلی، کمی گیج‌کننده بود و افراد معمولاً روز شروع دوره‌ی آزمایشی را با قیمت اشتراک آن اشتباه می‌گرفتند. با این تغییرات، کاربران کار آسان‌تری برای شناسایی موارد ذکرشده خواهند داشت.

تغییرات کوچک‌تری نیز برای کمک به کاربران صورت گرفته است. به گزارش ۹to5Mac، این تغییرات شامل تبدیل برچسب قیمت از “۹٫۹۹ دلار/هفته” به “۹٫۹۹ دلار در هر هفته”، افزایش فونت متن قوانین و شرایط اپل در مورد لغو اشتراک اپلیکیشن‌ها، و تبدیل عنوان اپ استور به لوگوی اپل پی (Apple Pay) می‌باشد.

زمان عرضه‌ی آخرین نسخه‌ی iOS 14.5، قابلیت “شفافیت ردیابی اپلیکیشن” نیز به آن اضافه خواهد شد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا ردیابی‌شدن توسط اپلیکیشن‌های شخص ثالث برای تبلیغات دیجیتال را فعال و یا غیرفعال کنند. با استفاده از اپلیکیشن اپل مپس، کاربران می‌توانند تصادف‌هایی که باعث ایجاد نرافیک می‌شوند را گزارش دهند. افرادی که صورت خود را پوشانده‌اند نیز می‌توانند در صورت قفل نبودن اپل‌واچ خود، قفل گوشی خود را باز کنند. همچنین قابلیت انتخاب پخش‌کننده‌ی موسیقی توسط سیری وجود خواهد داشت. علاوه بر این، به‌روزرسانی جدید iOS 14.5 لیست جدیدی از ایموجی‌ها، پشتیبانی از گوشی‌های دوسیم‌کارت ۵G در خارج از چین و پشتیبانی از شبکه‌ی اختصاصی ۵G شرکت تی‌موبایل را نیز اضافه خواهد کرد. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد تا به‌طور مستقیم و بدون نیاز به شبکه‌ی لایت تی‌موبایل، به شبکه‌ی ۵G این شرکت متصل شود. در این به‌روزرسانی سرعت دانلود نیز افزایش یافته و شاهد لگ کمتری خواهیم بود؛ این مورد برای گیمرها بسیار مفید خواهد بود. کابران اپل موزیک نیز می‌توانند با کشیدن و رهاکردن آهنگ مورد نظر، آن را به لیست آهنگ‌ها اضافه کرده و یا با نگه‌داشتن آهنگ، آن را در انتهای لیست قرار بدهند. همچنین قابلیت اشتراک متن آهنگ‌ها نیز در این به‌روزرسانی اضافه خواهد شد.

قرار است که به‌روزرسانی iOS 14.5 در ماه آینده منتشر شود. با این حال می‌توانید برای دریافت نسخه‌ی بتای این به‌روزرسانی ثبت نام کرده و همین  امروز آن را دانلود کنید. با این حال به کاربران آیفون توصیه می‌شود که تا روز عرضه‌ی نسخه‌ی پایدار این به‌روزرسانی صبر کنند چرا که نسخه‌های بتای به‌روزرسانی‌ها معمولاً دچار مشکلاتی هستند و بهتر است از آن‌ها استفاده نشود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.