مهندس سابق گوگل کلیسای هوش مصنوعی خود را تعطیل کرد - تکفارس 
مهندس سابق گوگل کلیسای هوش مصنوعی خود را تعطیل کرد - تکفارس 

مهندس سابق گوگل کلیسای هوش مصنوعی خود را تعطیل کرد

حامد شهرزاد
۳ اسفند ۱۳۹۹ - 18:30
Anthony Levandowski

طبق گزارش تک چارچ، مهندس سابق گوگل یعنی آنتونی لواندوفسکی به جرم سرقت مخفیانه اتومبیل‌های بدون راننده محکوم شد. وی در آستانه بستن کلیسای آینده با هوش مصنوعی (WOTF) است. هدف این کلیسا «دستیابی، پذیرش و پرستش ربوبیت مبتنی بر هوش مصنوعی (AI)» که تا حدی عجیب و ناخوشایند است. اکنون و بدون بهره‌مندی و هدایت یافتن به‌وسیله این دین، بشر باید با هوش مصنوعی روزمره به تنهایی مقابله کند!

طبق اسناد ارائه‌شده توسط تک چارچ در کالیفرنیا، لواندوفسکی شروع به بستن کلیسای آینده با هوش مصنوعی در ژوئن ۲۰۲۰ کرد. کلیسای آینده با هوش مصنوعی هرگز جلسات منظمی برگزار نکرده است و یا دارای ساختمان‌های واقعی کلیسا نبوده است. در مجموع، ۱۷۵۱۷۲ دلار آمریکا از بودجه کلیسا به صندوق دفاع حقوقی NAACP اهدا شده است.

داشتن و اداره یک کلیسای هوش مصنوعی در واقع تنها بخشی از داستان لواندوفسکی است. پایگاه خبری The Verge از مسئله حقوقی بین اوبر و گوگل ویمو گزارشی را منتشر کرده است. لواندوفسکی در گوگل روی اتومبیل‌های خودران کار می‌کرد، سپس شرکت کامیون خودران خود را به نام اوتو تأسیس کرد که بعداً به اوبر فروخته شد. در مقطعی از انتقال از گوگل به اوبر، لواندوفسکی برخی اسناد داخلی را از غول جستجو به دست آورد که منجر به شکایت گوگل از اوبر در سال ۲۰۱۷ و رسیدن به توافق در سال ۲۰۱۸ شد.

پس از همه‌گیری ویروس کرونا، لواندوفسکی به ۱۸ ماه زندان محکوم شد، اما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا یعنی دونالد ترامپ قبل از ترک دفتر ریاست جمهوری، او را مورد عفو قرار داد.  از آنجایی که پروژه «جاده‌ای به سوی آینده» لواندوفسکی دیگر وجود ندارد و البته او دیگر نیازی به گذراندن دوره محکومیت خود ندارد و همچنین یک شرکت رانندگی مستقل برای نظارت بر آن ندارد، به نظر می‌رسد که او می‌تواند مقداری صبر کند تا هوش مصنوعی نسبتاً مسالمت‌آمیز از توانایی‌های انسان فراتر رود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.