گوگل در حال تغییر سیاست های تحقیقاتی خود است - تکفارس 
گوگل در حال تغییر سیاست های تحقیقاتی خود است - تکفارس 

گوگل در حال تغییر سیاست های تحقیقاتی خود است

حامد شهرزاد
۳ اسفند ۱۳۹۹ - 10:54
گوگل

طبق گفته پایگاه خبری اکسیس، گوگل پس از پایان دادن به کار تحقیقات داخلی پیرامون برکناری تیمیت گبرو که سرپرست تیم هوش مصنوعی اخلاقی این شرکت بود، سیاست‌های تحقیقاتی و مرتبط با این موضوع را تغییر خواهد داد. این شرکت در نظر دارد خسارت ایجادشده توسط برخی از مدیران اجرایی را به اهداف مختلف خود گره بزند. همچنین، این امر باعث تغییر مدیریت خروج کارمندان مشغول در بخش‌های حساس این شرکت می‌شود.

اگرچه گوگل نتایج تحقیقات خود را فاش نکرد، اما به نظر می‌رسد این تغییرات پاسخی مستقیم به مواضع پیش‌آمده در گبرو است. پس از آنکه گوگل خواستار برداشته شدن مقالاتی شد که با همکاری دیگران نوشته شده بود، گبرو به مدیریت تیم تحقیق گفت که اگر شرایط خاص مورد نظر آن‌ها برآورده نشود، او استعفا خواهد داد و برنامه انتقال خود از این شرکت را تدوین خواهد کرد. گوگل به‌جای آن‌که کارمند خود را به قسمت دیگری منتقل کند، بلافاصله و زمانی که گبرو در تعطیلات به سر می‌برد، با او قطع همکاری کرد. این موضوع باعث مخالفت شدید اعضای تیم وی شد و حتی باعث شد برخی مهندسان گوگل در اعتراض به این کار استعفا دهند.

گوگل ادعا کرد که مقاله گبرو به‌درستی ارسال نشده است، اگرچه تیم تحقیق با این نظر مخالف است. طبق گفته پایگاه خبری اکسیس، گوگل اکنون ادعا کرده است که «روند انتشار تحقیقات آینده این شرکت را ساده‌تر از قبل خواهد کرد»، اما جزئیات دقیق تغییر سیاست را ارائه نداد.

در یک ایمیل داخلی به کارمندان، جف دین که رئیس هوش مصنوعی گوگل است، نوشت:

من اهمیت اخراج دکتر گبرو را برای تکنسین‌های زن، افراد جامعه سیاه‌پوست و سایر اقلیت‌هایی که مشاغل فنی خود را دوست دارند و در آن‌ها مشغول به کار هستند و همچنین افرادی که در مورد استفاده مسئولانه گوگل از هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده‌اند، می‌دانم و آن‌ها را تأیید می‌کنم. این باعث می‌شود تا برخی از افراد موقعیت خود را در اینجا زیر سؤال ببرند. من بابت این موضوع متأسفم.

او همچنین از کناره‌گیری گبرو عذرخواهی کرد، اگرچه آن را اخراج خواند.

یک روز پس از سازمان‌دهی مجدد تیم هوش مصنوعی توسط گوگل، این تغییر سیاست‌ها رخ داده است. عضو تیم دانشمند تحقیقاتی این بخش یعنی الکس هانا بیان کرده است که آن‌ها «آخرین کسانی بودند که از این تغییر سیاست‌ها مطلع شدند».

گوگل از به اشتراک گذاشتن خط‌مشی به‌روز شده با پایگاه‌ها خبری امتناع ورزید، و تنها به مقاله منتشرشده در پایگاه خبری اکسیس برای کسب جزئیات بیشتر اشاره کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید