تسلا از اواسط امسال تولید خودروی چینی خود را آغاز خواهد کرد - تکفارس 
تسلا از اواسط امسال تولید خودروی چینی خود را آغاز خواهد کرد - تکفارس 

تسلا از اواسط امسال تولید خودروی چینی خود را آغاز خواهد کرد

محمدحسین فرقانی
۲ اسفند ۱۳۹۹ - 17:00
تسلا از اواسط امسال تولید خودروی چینی خود را آغاز خواهد کرد - تکفارس 

تام ژو (Tom Zhu)، مدیر کل امور تولیدی شرکت تسلا در کشور چین، در مصاحبه‌ای فعالیت این شرکت روی خودرویی هاچ‌بک با برند تسلا و ارزان‌تر (در محدوده قیمت ۱۶۰٫۰۰۰ یوان) را تأیید کرد. این مبلغ چیزی حدود ۲۵٫۰۰۰ دلار یا ۲۰٫۵۰۰ یورو است. انتظار می‌رود خودروی ذکرشده در کشور چین و با توجه به بازار اقتصادی آن تولید و در کشورهای سراسر جهان عرضه شود.

ایلان ماسک پیش از این در رابطه با ساخت این اتومبیل گفته بود:

«ما قصد داریم خودرویی ابتکاری در خود کشور چین و برای استفادهٔ تمام کشورها تولید کنیم؛ خودرویی که در ذهن داریم به‌شدت خوب و مطلوب خواهد بود. من فکر می‌کنم [پروسه‌ی ساخت این خودرو] بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.»

این اولین بار است که تسلا تصمیم گرفته مهندسی، طراحی و تولید کامل خودرویی را در کشور چین انجام دهد.

تسلا

ژو (مدیر چینی تسلا) دربارهٔ این پروژه اظهار کرد:

«طراحی اتومبیل، مهندسی، توسعه و آزمایش آن همگی در یکی از مراکز تولید جدید تسلا در چین روی خواهد داد.»

وی اضافه نمود:

«انتظار داریم این مرکز تولید تا اواسط امسال (۳ تا ۶ ماه دیگر) برای آغاز طراحی خودرو آماده باشد. بیش از ۲۰ آزمایشگاه تخصصی برای این مرکز در نظر گرفته شده. ما تلاش می‌کنیم بهترین امکانات ممکن برای مهندسین مرکز تأمین و توسعهٔ مربوط به ساخت این اتومبیل را فراهم کنیم. هدف غایی این پروژه بارها به‌صورت عمومی از سوی شرکت تسلا اعلام شده. در آینده، هدف ما طراحی، ساخت، راه‌اندازی خط تولید و نیز توسعهٔ مدلی اوریجینال از اتومبیل‌های تسلا در کشور چین است. خودروی موردنظر اینجا ساخته می‌شود و در سراسر نقاط جهان به فروش می‌رود. مرکز تحقیق و توسعه‌ای هم که در چین ساخته خواهد شد، سرآغازی برای این هدف خواهد بود.»

ساخت اتومبیل جدید تسلا در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ تأیید شد و انتظار می‌رود تاییدیه‌های نهایی آن تا مارس ۲۰۲۱ انجام شوند. تحویل اولین مدل‌های این اتومبیل نیز احتمالاً از سال ۲۰۲۲ میلادی آغاز خواهد گشت.

گفته می‌شود تسلا قصد دارد از اتومبیل جدید خود، که انتظار می‌رود مدل ۳ را از لحاظ کیفی پشت سر بگذارد، در نمایشگاه اتومبیل گوانگژو (Guangzhou Auto Show) در نوامبر ۲۰۲۱ پرده‌برداری خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.