حضور مارک زاکربرگ و چند تن دیگر در جلسه رسیدگی به اطلاعات نادرست مارس - تکفارس 
حضور مارک زاکربرگ و چند تن دیگر در جلسه رسیدگی به اطلاعات نادرست مارس - تکفارس 

حضور مارک زاکربرگ و چند تن دیگر در جلسه رسیدگی به اطلاعات نادرست مارس

حامد شهرزاد
۱ اسفند ۱۳۹۹ - 20:30
مارک زاکربرگ در جلسات دادرسی مارس

کمیته انرژی و بازرگانی مجلس جلسه جدیدی را درباره اطلاعات نادرست پلتفرم‌های مختلف تشکیل خواهد داد که شامل شهادت مدیران عامل فیس بوک، گوگل و توییتر خواهد بود. جلسه دادرسی در تاریخ پنجشنبه ۵ فروردین (۲۵ مارس) برگزار خواهد شد و تلاش مشترک کمیته فرعی ارتباطات و فناوری اطلاعات و کمیته فرعی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در تجارت‌های مختلف خواهد بود.

مدیرعامل فیس بوک یعنی مارک زاکربرگ، مدیرعامل گوگل یعنی سوندار پیچای و مدیرعامل توییتر یعنی جک دورسی همگی قصد دارند در این جلسه شرکت کنند و شهادت دهند.

رئیس این کمیته در بیانیه مشترکی گفت:

جلسه مربوطه به کار کمیته ادامه خواهد داد و در مورد اطلاعات نادرست و باورهای غلط بیشتر پاسخگو خواهد بود. مدت زیادی است که شرکت‌های بزرگ فناوری متوجه نشده‌اند که نقش آشکاری در ارائه اطلاعات نادرست به مخاطبان آنلاین از زمان همه‌گیری این پلتفرم‌ها داشته‌اند. ما باید شروع به تغییر موارد مختلفی برای ارتقاء کار شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی و حتی ترویج اطلاعات غلط و باورهای نادرست کنیم.

پیش از این و در جلسه کنگره در ماه نوامبر، از دورسی و زاکربرگ به‌وسیله قوه قضاییه و سنا خواسته شد که دادرسی غیرمستقیمی را روی اطلاعات درست و نادرست انجام دهند. با این حال، این اولین جلسه دادرسی از زمان حمله به پایتخت ایالات متحده در روز چهارشنبه ۱۷ دی (۶ ژانویه) است و از آن زمان اصلاحات مختلفی اعمال شده است. از آن زمان، هر سه شرکت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق را از پلتفرم خود (برای شرکت گوگل، از طریق یوتیوب) حذف کرده‌اند و این اقدامات همچنان در حزب جمهوری‌خواه بحث‌برانگیز است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.