پرداخت هزینه پارکینگ با گوگل مپس در آمریکا - تکفارس 
پرداخت هزینه پارکینگ با گوگل مپس در آمریکا - تکفارس 

پرداخت هزینه پارکینگ با گوگل مپس در آمریکا

حامد شهرزاد
۱ اسفند ۱۳۹۹ - 18:30
Google Maps

در طول این سال‌ها، آیا برنامه‌ای به اندازه گوگل مپس مفید بوده است؟ هر چند وقت یک‌بار، گوگل ویژگی جدیدی به این برنامه کاربردی اضافه می‌کند. اکنون، کاربران گوگل مپس می‌توانند هزینه پارک و بلیط قطار را مستقیماً از درون برنامه پرداخت کنند. اگر این ویژگی فوق‌العاده برای تمام کاربران دنیا فعال شود، می‌توانید زمان پارک ماشین خود را بدون اینکه در زیر باران سرد به سمت آن بدوید یا با سرعت از خانه خارج شوید، افزایش دهید. در این صورت، در زمان خود صرفه‌جویی خواهید کرد و دیگر نیازی نیست زمان زیادی را برای تنظیم کنتورهای پارکینگ صرف کنید. همچنین، می‌توانید از لمس کنتورهای پارکینگ خودداری کنید، چرا که برخی از آن‌ها ممکن است آلوده به ویروس کرونا باشند.

نحوه عملکرد این ویژگی جدید به شرح زیر است. اولاً، باید توسط گوگل مپس ردیابی شوید. وقتی به مقصد رسیدید، برنامه دکمه «پرداخت هزینه پارکینگ» را نمایش می‌دهد. شماره کنتور و زمانی را که می‌خواهید در آنجا پارک کنید، وارد کنید و روی گزینه «پرداخت» کلیک کنید. پرداخت هزینه پارکینگ از امروز با استفاده از برنامه گوگل مپس در تلفن‌های اندرویدی در بیش از ۴۰۰ شهر آمریکا از جمله بوستون، سینسیناتی، هوستون، لس آنجلس، نیویورک و واشنگتن دی سی آغاز می‌شود. این ویژگی به‌زودی به iOS نیز راه پیدا می‌کند و از طریق برنامه‌های پسپورت و پارک موبایل انجام می‌شود.

گوگل مپس

همچنین، اگر در گوگل مپس به دنبال وسایل حمل‌ونقل عمومی در مسیر خود هستید، دکمه‌ای را در برنامه مشاهده می‌کنید که می‌توانید هزینه حمل‌ونقل عمومی را با کارت اعتباری یا نقدی متصل به حساب گوگل پی خود پرداخت کنید. گوگل عملکرد استفاده از گوگل مپس را برای پرداخت کرایه اتوبوس برای ۸۰ آژانس حمل‌ونقل عمومی در سراسر جهان اضافه کرده است. همان‌طور که گوگل گفته است:

اکنون می‌توانید سفر خود را به‌راحتی برنامه‌ریزی کنید، کرایه وسایل حمل‌ونقل عمومی را پرداخت کنید و بدون نیاز به جابجایی بین چندین برنامه، به مقصد خود برسید. شما می‌توانید نحوه پرداخت هنگام سفر را بیاموزید و حتی می‌توانید کرایه‌های ایستگاه را قبل از رسیدن آماده کنید. این مورد زمانی مفید است که مطمئن نیستید شرکت حمل‌ونقل از کدام روش پرداخت پشتیبانی می‌کند.

پس از دریافت دستورالعمل‌های حمل‌ونقل عمومی، گزینه پرداخت از طریق تلفن همراه با استفاده از کارت اعتباری یا نقدی مرتبط با حساب گوگل پی خود را مشاهده خواهید کرد. در مکان‌هایی مانند خلیج سانفرانسیسکو نیز می‌توانید کارت‌های دیجیتال کلیپر را مستقیماً از گوگل مپس خریداری کنید. پس از پرداخت کرایه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تلفن همراه خود را بر روی حسگر بزنید یا بلیط الکترونیکی را نشان دهید تا به‌راحتی سوار هواپیما شوید.

گوگل مپس

گوگل مپس ظرف چند هفته کار پرداخت هزینه بلیط به ۸۰ نماینده حمل‌ونقل عمومی در اندروید را آغاز می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید