اپل به دنبال راه اندازی خط تولید آیپد در هند - تکفارس 
اپل به دنبال راه اندازی خط تولید آیپد در هند - تکفارس 

اپل به دنبال راه اندازی خط تولید آیپد در هند

محمدحسین فرقانی
۱ اسفند ۱۳۹۹ - 11:00
اپل به دنبال راه اندازی خط تولید آیپد در هند - تکفارس 

گفته می‌شود شرکت اپل طی حرکتی بی‌سابقه در حال مذاکره با دولت هند برای آغاز خط تولیدی جدید با هدف ساخت آیپد در این کشور می‌باشد. طبق گزارش رویترز، دولت هند قصد دارد با اجرای طرحی نوآورانه، مشارکت متخصصین کامپیوتر در طراحی و ساخت محصولات این زمینه را بالا ببرد. اپل نیز تمایل دارد در این طرح نقشی ایفا کند؛ با این تفاوت که تمایلی بهتر را در نظر دارد.

با استناد بر گزارش رویترز، توافقات مقدماتی بین اپل و دولت هندوستان، بودجه‌ای حدود ۹۶۴ میلیون دلار طی ۵ سال هزینه نیاز خواهد داشت. با این حال گفته می‌شود اپل حاضر است تا سه برابر این مبلغ (تا ۲۰۰ میلیارد روپیه هند) را برای توسعهٔ خط تولید خود بپردازد. به‌نظر می‌رسد دلیل اصلی این موضوع، بی‌امکاناتی کشور هند در تأمین خواسته‌های شرکت اپل است.

اپل از سال ۲۰۱۸ تولید گوشی‌های هوشمند آیفون خود در هند را به‌منظور جلوگیری از اضافه‌شدن تعرفه‌های وارداتی از سوی دولت این کشور، آغاز کرد. آن‌ها هم‌چنین به‌دنبال راهکارهایی برای دگرگون‌سازی خط تولیدشان و توسعهٔ آن در کشورهایی جز چین بوده‌اند. ماه گذشته Nikkei خبر از انتقال خط تولید آیپدها به کشور ویتنام را داد که در نوع خود خبر بسیار مهمی بود؛ چرا که این اولین بار بود که دستگاه‌های آیپد در کشوری جز کشور چین تولید می‌شوند.

دو منبع آگاهی که با رویترز صحبت داشتند، خبر از این دادند که احتمال دارد اپل خط تولید آیپد در هند را «حتی از همین سال» راه‌اندازی کند. همکاران فعلی اپل در هند عبارت‌اند از: فاکس‌کان (Foxconn)، پگاتران (Pegatron) و ویستران (Wistron).

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.