نمایشگاه MWC بارسلونا با حضور ۵۰ هزار نفر برگزار خواهد شد - تکفارس 
نمایشگاه MWC بارسلونا با حضور ۵۰ هزار نفر برگزار خواهد شد - تکفارس 

نمایشگاه MWC بارسلونا با حضور ۵۰ هزار نفر برگزار خواهد شد

مهدی حلوائی
۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - 21:30
MWC بارسلونا

آخرین نمایشگاه جهانی گوشی‌های هوشمند که پیش از شیوع ویروس کرونا به صورت حضوری برگزار شد، نمایشگاه CES 2020 بود.  اگر به‌خاطر داشته باشید، کووید ۱۹ در ماه آذر (دسامبر) شروع به پخش‌شدن کرد و به احتمال فراوان نمایشگاه CES باعث پخش این ویروس در لس آنجلس شد. اگر به‌خاطر شیوع ویروس کرونا نبود، نمایشگاه MWC در بهمن‌ ۱۳۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) برگزار می‌شد.

به گزارش Mobile World Live مدیر عامل سازمان GSM که مسئول برگزاری نمایشگاه‌های MWC است، قصد دارد که امسال این نمایشگاه را به صورت  حضوری برگزار کند. آقای جان هافمن، مدیر عامل سازمان GSM اعلام کرده است که برگزاری این نمایشگاه به مردم امید می‌دهد و آن‌ها را از اثرات کووید ۱۹ دور می‌کند.

MWC دو نمایشگاه دارد که یکی از  آن‌ها در شهر بارسلونا در ماه بهمن (فوریه) برپا می‌شود و دیگری در شهر شانگهای در تابستان اتفاق می‌افتد.سال  گذشته، سازمان GSM اعلام  کرد که تمایشگاه MWC بارسلونا در ماه خرداد و تیر (ژوئن و جولای) برگزار خواهد شد. با این حال نمایشگاه MWC شانگهای هفته‌ی آینده برگزار می‌شود.

دولت چین ادعا کرده که به لطف واکسیناسیون و تست‌‌گیری‌های مختلف، شرایط این کشور به حالت عادی  برگشته است. به گفته‌ی هافمن، چین به دلیل ممنوعیت‌های صورت‌گرفته به حبابی تبدیل شده است که از ویروس کرونا در امان است. تعداد شرکت‌کنندگان این نمایشگاه از ۶۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۹ به ۲۰  هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

نمایشگاه بارسلونا کمی متفاوت خواهد بود. این نمایشگاه اصلی ماست. به دلیل وجود ویروس  کرونا، ظرفیت این نمایشگاه کمتر  خواهد بود. نمی‌توانیم با وجود ممنوعیت‌های سفری و ظرفیت تست‌گیری‌ها این رویداد را مانند  سال‌های گذشته اجرا کنیم. به هیچ وجه امکان چنین کاری وجود ندارد.

افراد شرکت‌کننده باید اثبات کنند که تست کرونای آن‌ها تا ۷۲ ساعت قبل منفی بوده است. همچننین تست‌گیری کووید ۱۹ در محل برگزاری نمایشگاه نیز صورت می‌گیرد. سازمان GSM شرایطی را فراهم خواهد کرد که افراد برای ثبت‌نام نیازی به تماس با محیط نمایشگاه نداشته باشند.

هافمن درنظر دارد تا تعداد شرکت‌کنندگان نمایشگاه بارسلونا را از ۱۰۰ هزار نفر به ۵۰ هزار نفر کاهش دهد. با وجود تمام این محدودیت‌ها، هنوز امکان پخش‌شدن ویروس کرونا وجود دارد. تنها زمان به ما خواهد گفت که چند نفر در کشورهای مختلف دربرابر این ویروس مقاوم شده‌اند. در حال حاضر محدودیت‌های سفری در کشورهای اروپایی و آمریکا وجود دارد. امید است که واکسیناسیون باعث پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شده باشد.

MWC

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.