اپیک گیمز علیه اپل، شکایت به دلیل ضد انحصاری بودن - تکفارس 
اپیک گیمز علیه اپل، شکایت به دلیل ضد انحصاری بودن - تکفارس 

اپیک گیمز علیه اپل، شکایت به دلیل ضد انحصاری بودن

امیر مهر علیزاده
۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - 11:30
شکایت اپیک گیمز از اپل

مشکل مداوم بین اپل و اپیک گیمز همچنان بین المللی است چرا که اپیک گیمز با شکایت از اپل به دلیل ضد انحصاری بودن در شهر کوپرتینو با کمیسیون اوروپایی هنوز در جریان است. قبلا، پرونده‌های تشکیل شده در رابطه با سازندگان بازی فورتنایت که به دنبال دریافت ضرر و زیان از اپل در کشور‌های آمریکا، استرالیا و اروپا بوده است و اکنون شکایت تازه‌ای که با تمرکز بر دسترسی و رقابت عادلانه برای مشتریان و توسعه‌دهندگان را در بر داشته است.

آقای تیم سوینی (Tim Sweeney)، مدیر عامل شرکت اپیک گیمز در این رابطه گفتند:

مشتری‌ها حق دارند تا نرم‌افزارها را از منابع موردن نظر خود دریافت کنند و همچنین توسعه‌دهندگان حق دارند تا در یک فروشگاه عادلانه به رقابت با یکدیگر بپردازند. ما اجازه نخواهیم داد که اپل از تسلط پلتفرم خود استفاده کند تا آن‌چه که قرار است زمین بازی هم‌سطح باشد را کنترل کند.

در یک بیانیّه مطبوعاتی، اپیک مدعی شد که اپل به طور کامل رقابت توزیع درون برنامه‌ای فرآیند‌های پرداخت را حذف کرده‌‌ است و از کنترل اکوسیستم IOS خود برای کمک به خود در حالی که رقیب‌های دیگر را مسدود می‌کند نهایت استفاده را می‌برد که از موقیت و تسلط خود سو استفاده کرده و این یک تخلف واضح در قوانین رقابت عادلانه اروپا است.

شکایت اپیک گیمز از اپل

اختلاف بین اپیک گیمز و اپل در ماه آگوست شروع شد زمانی که اپیک گیمز یک به‌روزرسانی از طریق سرور خود انجام داد که به کاربران اجازه رد شدن از سیستم خرید درون‌برنامه‌ای اپل را در زمان خرید ارز داخل بازی (پک V-Bucks) با استفاده از سیستم پرداخت خود اپیک گیمز را می‌داد. این حرکت به اپیک گیمز این اجازه را داد تا ۳۰ درصد مالیات اپل را پرداخت نکند که یک تخلف در سیاست فروشگاه اپل به حساب می‌آید و باعث مسدود شدن بازی فورتنایت از فروشگاه اپل شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.