رسمی: به روزرسانی اپل واچ SE و سری ۶ حیاتی است - تکفارس 
رسمی: به روزرسانی اپل واچ SE و سری ۶ حیاتی است - تکفارس 

رسمی: به روزرسانی اپل واچ SE و سری ۶ حیاتی است

مهدی ملکی
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - 22:00
اپل واچ

اگر شما یکی از کاربران اپل واچ SE یا اپل واچ سری ۵ هستید، یک اعلامیه برای سلامتی دستگاهتان منتشر شده است که توجه به آن حیاتی تلقی می‌شود.

به تازگی به‌روزرسانی جدیدی برای این محصولات به‌خصوص منتشر شده است تا یک باگ نرم‌افزاری را برطرف کند. این باگ به قدری برای اپل مهم است که یک صفحه پشتیبانی جداگانه برای آن راه‌اندازی کرده است. طبق گزارش اپل، تعداد اندکی از کاربران اپل واچ SE و اپل واچ سری ۵ که از سیستم عامل واچ OS 7.2 یا واچ OS 7.3 استفاده می‌کنند، پس از فعال کردن قابلیت انرژی معکوس، قادر به شارژ کردن ساعت هوشمند خود نیستند.

اگر شما مطمئن نیستید که چه مدلی از این دستگاه را تهیه کرده‌اید، می‌توان با باز کردن اپلیکشین «واچ» روی آیفون یا آیپدتان یا مراجعه به صفحه تنظیمات خود ساعت در این‌باره اطمینان حاصل کنید. به این منظور در قسمت General روی About ضربه بزنید تا شماره مدل دستگاهتان نمایان شود. اگر نمی‌دانید که قابلیت انرژی معکوس چیست، باید گفت که این ویژگی زمانی که باتری دستگاه به زیر ۱۰ درصد می‌رسد، قابل فعال کردن خواهد بود. در این مقطع درباره روشن کردن آن از شما سوال پرسیده می‌شود.

اگر شارژ ساعت هوشمندتان حتی از این هم کمتر شود، در آن صورت این قابلیت به‌طور خودکار فعال می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به کنترل سنتر (با کشیدن به سمت بالا روی صفحه اصلی ساعت) با ضربه زدن روی درصد باتری، گزینه یاد شده را فعال کنید. برای خاموش کردن این ویژگی، تنها کافی است که دکمه کناری دستگاه را تا زمان ظاهر شدن لوگو اپل نگه دارید.

اپل واچ

زمانی که این ویژگی روشن می‌شود، اپل واچ فقط زمان را به شما نشان خواهد داد و تمام ویژگی‌های جانبی آن غیرفعال می‌شود. بنابراین تا زمانی که دستگاه شما در این حالت قرار دارد، قادر نخواهد بود که با آیفونتان ارتباط برقرار کند و سازگار شود.

جدای از این پس از خارج شدن از این حالت، به منظور به‌روزرسانی ساعت هوشمند خود، اپلیکیشن واچ را روی گوشی هوشمند خود باز کنید. روی زبانه My Watch در گوشه پایین سمت چپ ضربه بزنید. سپس به ترتیب روی قسمت General و Software ضربه بزنید. هنگام انجام این عمل، اپل واچ باید به شارژر خود متصل و از طریق وای فای به آیفون نزدیک خود اتصال داشته باشد. اولین باری که باتری ساعت هوشمند اپل تا ۵۰ درصد شارژ شود، به‌روزرسانی به صورت خودکار آغاز خواهد شد. در این هنگام تا پایان به‌روزرسانی هرگز ساعت را راه‌اندازی مجدد و یا از شارژر جدا نکنید.

اپل واچ SE همانند آیفون SE یکی از مدل‌های اقتصادی و ارزان قیمت ساعت‌های هوشمند این شرکت محسوب می‌شود که برخی از ویژگی‌هایی را که مدل‌های پرچم‌دار دارا هستند، شامل نمی‌شود. برای مثال اپل واچ SE دارای مانیتور الکترودیوگرام یا ویژگی always-on نیست.

با این حال این ساعت هوشمند اقتصادی دارای حسگر تشخیص ضربان قلب، تشخیص سقوط، اپلیکیشن نویز، شمارش شست‌وشوی دست، رهگیری خواب و مجموعه خانوادگی است. ویژگی آخر اجازه می‌دهد که اعضای یک خانواده بدون نیاز به یک آیفون مجزا، از آیفون دیگر اعضا برای راه‌اندازی یک ساعت هوشمند اپل استفاده کنند. مدیر ارشد عملیاتی جف ویلیامز، پیش‌تر این‌گونه در مورد اپل واچ SE سخن گفته بود:

اپل واچ SE عناصر طراحی سری ۶ را با ضروری‌ترین ویژگی‌های اپل واچ ادغام می‌کند و همه آن‌ها را با یک قیمت اقتصادی در دسترس قرار می‌دهد. ما جهت ارائه یک پیشنهاد عالی دیگر برای کمک به در ارتباط ماندن مشتریان بسیار هیجان‌زده‌ایم و مواظب سلامتی آن‌ها نیز خواهیم بود.

اگر شما جزو دسته آدم‌های حساس هستید، شاید بهتر باشد که به‌روزرسانی اپل واچ SE یا سری ۶ خود را به تاخیر نیندازید؛ چرا؟ زیرا هیچ‌کس دوست ندارد که به محض روشن شدن قابلیت انرژی معکوس ساعت هوشمندش،‌ از شارژ کردن آن محروم شود. این موضوع شاید باعث شود که شما به فکر بیفتید و سریعاً اپل واچ SE یا سری ۶ خود را به‌روز کنید. در غیر این صورت ممکن است نیاز شود که دستگاهتان را به صورت فیزیکی به یک مرکز معتبر بسپارید تا آن را تعمیر کنند که با توجه به عدم خدمات‌دهی اپل در ایران، دغدغه سختی پیش‌رویتان خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید