نتایج بررسی اوپو فایند X3 روی گیک بنچ منتشر شد - تکفارس 
نتایج بررسی اوپو فایند X3 روی گیک بنچ منتشر شد - تکفارس 

نتایج بررسی اوپو فایند X3 روی گیک بنچ منتشر شد

مهدی ملکی
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - 20:00
اوپو فایند X3

روز گذشته تعدادی از اسکرین‌شات‌های اوپو فایند X3 پرو در سطح اینترنت با شماره مدل PEDM00 منتشر شد که خبر از اجرای سیستم عامل پیش‌فرض اندروید ۱۱ مبتنی بر رابط کاربری کالر OS 11.2 به علاوه رم قابل توجه ۸ گیگابایت می‌داد. امروز مشخصات این گوشی هوشمند با تایید رم ۸ گیگابایتی و اندروید ۱۱ روی وب‌سایت گیک‌بنچ منتشر شده است.

ارزان‌ترین گوشی هوشمندی که در این رابطه در وب‌سایت یاد شده فهرست شده است، با نام kona شناخته می‌شود که به یک پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ مجهز است. با این حال یکی از اسکرین‌شات‌های اوپو فایند X3 روز گذشته از صفحه About دستگاه، نشان می‌داد که این محصول به پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ مجهز خواهد بود. این پردازنده شرکت کوالکام از زمان عرضه، به دلیل تفاوت‌های بسیار اندک با اسنپدراگون ۸۶۵+، بیشتر با نام غیررسمی اسنپدراگون ۸۶۵++ شناخته می‌شود. اسنپدراگون ۸۷۰ دارای فرکانس کاری ۳.۲ گیگاهرتز است.

در ادامه لازم به ذکر است که نمره فایند X3 در حالت چند هسته‌ای، حتی نسبت به گوشی‌های هوشمند مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ نیز پایین‌تر است؛ با این حال در قسمت تک هسته شرایط متفاوت رقم خورده و اوپو فایند X3 برتری خود را به واسطه محصول جدید کوالکام حفظ کرده است. از سویی دیگر باید در نظر گرفت که شاید محصول مورد نظر که توسط وب‌سایت مذکور بررسی شده است، جزو نمونه‌های اولیه باشد که در این صورت صحت آن تایید نخواهد شد.

با وجود اینکه اوپو، گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی زیادی را در طول سال عرضه کرده اما خوشبختانه مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر، ارزش پرچمداران خود یعنی X2 و X2 پرو را تنزل نداده است. اکنون به نظر می‌رسد که این شرکت چینی سالانه به عرضه یک جفت پرچمدار بسنده کند و مطمئناً این موضوع برای کسانی که علاقه زیادی به تغییر گوشی‌های خود دارند، خبر خوبی محسوب می‌شود؛ زیرا دیگر نیازی نیست که نگران این باشند که تنها چند ماه پس از خرید یک محصول، احساس کنند که دستگاه‌ها آن‌ها تبدیل به یک کالای قدیمی شده است. موضوعی که سری رنو همین شرکت، احتمالاً مصداق بارز آن قلمداد شود.

بقیه مواردی که اسکرین‌شات‌های روز قبل فاش کرده بودند، شامل نمایشگر FHD+، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی و یک دوربین ۱۲.۶ مگاپیکسلی است. اطلاعات باقی‌مانده دیگر نیز باید طی روز‌های آتی فاش یا حداقل به صورت رسمی تایید شوند. نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا از پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ استفاده خواهد شد؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.