نیسان مذاکرات خود با شرکت اپل را رد کرد - تکفارس 
نیسان مذاکرات خود با شرکت اپل را رد کرد - تکفارس 

نیسان مذاکرات خود با شرکت اپل را رد کرد

محمدحسین فرقانی
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - 21:00
مذاکرات نیسان و اپل

شرکت خودروسازی نیسان در بیانیه‌ای مذاکرات خود با شرکت اپل برای ساخت اتومبیل خودران این کمپانی آمریکایی را رد کرد. طبق گزارش فایننشال تایمز، اپل در «ماه‌های اخیر» دربارهٔ ساخت اتومبیل ذکرشده، با نیسان تماس‌هایی گرفته‌است.

یکی از سخنگویان نیسان به خبرگزاری «رویترز» اعلام نمود: «ما در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای با شرکت اپل نمی‌کنیم. با این حال، نیسان همواره برای کشف روش‌های جدید برای همکاری و مشارکت با هر شرکتی که می‌تواند باعث سرعت‌بخشی به تغییر صنعت خودروسازی شود، آماده خواهد بود.»

سخنگوی این شرکت دربارهٔ این موضوع که آیا این مذاکرات هیچ‌گاه آغاز شدند یا خیر، صحبتی نکرد. با این وجود، این موضوع داستان رسانهٔ فایننشال تایمز را به‌صورت مستقیم رد نمی‌کند. گزارش آن‌ها از این قرار بود که صحبت‌های انجام‌شده میان اپل و نیسان برای ساخت اتومبیل‌های برقی اپل «کوتاه» بوده و «مذاکراتشان هیچ‌وقت به مرحلهٔ همکاری و توافق مدیران دو شرکت، نرسیده.» گفته می‌شود مسئله‌ای که باعث شد این مذاکرات صورت نگیرد، درخواست اپل از نیسان مبنی بر «تهیه ماشین‌هایی با برند اپل و از سوی نیسان» بوده‌است.

آشوانی گوپتا، مدیر ارشد اجرایی نیسان، در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز اظهار نمود: «ما برای خودمان ضوابط مشتری‌مداری بخصوصی داریم که از طریق تولید محصولات و اتومبیل‌هایمان تأمین می‌شود. غیرممکن است روشی که این محصولات تولید ارائه می‌شوند را تغییر دهیم. رویکردی که با آن ما اتومبیل‌هایمان را طراحی می‌کنیم، به‌وسیله‌اش آن‌ها را توسعه می‌دهیم و می‌سازیم، همواره رویکردی با دیدگاه اتومبیل‌سازی خواهد ماند؛ رویکرد نیسان.» وی دربارهٔ این‌که آیا دو شرکت تا به حال با هم صحبت داشته‌اند یا خیر، جوابی نداد.

این حدس و گمان‌ها دربارهٔ همکاری نیسان و اپل زمانی آغاز شد که گروه خودروسازی هیوندای، صحبت‌های خود با اپل در رابطه با پروژهٔ ساخت اتومبیل‌های خودران را رد کرد. گمانه‌زنی می‌شد که این شرکت کره‌ای قرار است همکاری خود با اپل را از سال جاری آغاز کند اما این شایعات هنگامی به آن پایان داده شد که سخنگویان هیوندای صریحاً عدم همکاری شرکت‌شان با اپل را در بیانیه‌ای رد کردند. با این حال، مینگ-چی کوئو (Ming-chi Kuo)، تحلیلگر این زمینه معتقد است اولین اتومبیل خودران اپل با پلتفرم ای‌جی‌ام‌پی (E-GMP) هیوندای و در بهترین حالت در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید