گزارش IDC نشان از افت ۲ درصدی بازار موبایل هند دارد - تکفارس 
گزارش IDC نشان از افت ۲ درصدی بازار موبایل هند دارد - تکفارس 

گزارش IDC نشان از افت ۲ درصدی بازار موبایل هند دارد

مهدی حلوائی
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - 20:30
idc-logo

شرکت IDC در آخرین گزارش خود بر روی عملکرد بازار موبایل هند در سال ۲۰۲۰ تمرکز داشته است. میزان فروش گوشی‌ها در نیمه‌ی اول سال که با محدودیت‌ها و قرنطینه‌ی ناشی از شیوع ویروس کرونا همراه بود، نسبت به سال گذشته (۲۰۱۹ میلادی) ۲۵ درصد افت داشته است در حالی که نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش ۱۹ درصدی نسبت به سال گذشته بوده است. در نتیجه تعداد ۱۵۰ میلیون گوشی‌ در سال ۲۰۲۰ برای بازار هند ارسال شده که نسبت به سال ۲۰۱۹ افت ۱٫۷ درصدی داشته است.

با این حال IDC بر این باور است که این بازار در سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش ۱۰ درصدی خواهد بود. ۴۸ درصد از فروش گوشی‌ها به صورت آنلاین انجام شده که تقریباً نیمی از فروش کلی بازار بوده است. به لطف تخفیف‌های فروشگاه‌های اینترنتی، ۵۱ درصد از محموله‌های اینترنتی در سه ماهه‌ی آخر سال ۲۰۲۰ ارسال شده است که یک رکورد به حساب می‌آید.

شرکت آی دی سی

گوشی‌های مجهز به پردازنده‌های شرکت مدیاتک با ۴۳ درصد بیشترین سهام را در فروش گوشی‌های هوشمند داشته‌اند و پس از آن، شرکت کوالکام با ۴۰ درصد سهام در رتبه‌ی دوم قرار دارد. گوشی‌هایی که از تکنولوژی ۵G بهره می‌برند نیز ۳ میلیون واحد ارسالی داشته‌اند هر چند به‌دلیل نبود شبکه‌ی ۵G و بالابودن قیمت آن‌ها، افراد کمی این گوشی‌ها را خریداری کرده‌اند.

شیائومی با ۴۱ میلیون واحد فروخته شده، صدرنشینی خود در سال ۲۰۲۰ را حفظ کرد. سامسونگ نیز به لطف کانال‌های آنلاین خود و گوشی‌های سری گلکسی M توانست با ۳۰ میلیون واحد فروخته‌شده در رتیه‌ی دوم این لیست قرار بگیرد. ویوو، ریلمی و اپو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.