اضافه شدن حالت تیره در به روزرسانی احراز هویت دو مرحله‌ای گوگل - تکفارس 
اضافه شدن حالت تیره در به روزرسانی احراز هویت دو مرحله‌ای گوگل - تکفارس 

اضافه شدن حالت تیره در به روزرسانی احراز هویت دو مرحله‌ای گوگل

مهدی ملکی
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - 20:00
گوگل

گوگل در حال عرضه به‌روزرسانی جدید برای سرویس احراز هویت دو مرحله‌ای خود روی اندروید است که سرانجام پشتیبانی از حالت تیره را به این قسمت اضافه می‌کند. البته این حالت جدید دارای طراحی جدیدی است که از الگوی طراحی متریال پیروی می‌کند.

حال این سوال مطرح می‌شود که آیا به‌روزرسانی مذکور تنها به اعمال تغییرات بصری می‌پردازد؟ بله؛ در حقیقت خیره شدن به یک صفحه تماماً سفید تا زمان به پایان رسیدن احراز هویت اصلاً خوشایند نیست و می‌توان این اقدام گوگل را در راستای راحتی بیشتر کاربران تلقی کرد.

علاوه بر اصلاح صحنه‌های کورکننده قبلی، این به‌روزرسانی چندین تغییر بصری دیگر را هم شامل می‌شود که در این بین می‌توان به فونت «سنس» شخصی‌سازی شده گوگل برای رابط کاربری و آیکون‌های قرمز و سبز به خصوص در صفحه ورود اشاره کرد.

حالت تیره گوگل

به نظر می‌رسد که این به‌روزرسانی با سرعت بسیار اندکی برای کاربران دستگاه‌های اندروید در حال عرضه است؛ به صورتی که طبق گزارش‌های وب‌سایت ۹ to 5 Google، این قابلیت برای حساب‌های شخصی گوگل افراد در دسترس است اما حساب‌های کاری هنوز قادر به دریافت آن نیستند. البته در ماه اخیر این اولین باری نیست که گوگل ویژگی‌های ظاهری جدیدی را به خدمات خود اضافه می‌کند.

برای مثال گوگل ماه گذشته ظاهر نتایج موتور جست‌وجوی خود روی اندروید، iOS و در کل پلتفرم موبایل را تغییر داد تا خوانایی آن‌ها را آسان‌تر کند. موضوع دیگر مربوط به اطلاعات جانبی در مورد ویرویس کرونا است که از مدت‌ها پیش برای نسخه رایانه‌های رومیزی در دست توسعه قرار دارد. این طراحی مجدد همراه با نتایج مرتبط به موسیقی، در دسترس بعضی کاربران نسخه رایانه‌های رومیزی جست‌وجوی گوگل قرار گرفت.

جدای از موارد دیگر، گوگل اکنون سعی دارد که تمام اطلاعات مورد نیاز را در دو ستون اصلی نمایش دهد. بنابراین علاوه بر نوار سمت چپ، نوار سمت راست هم به قوت خود باقی است و می‌توان تیترهای «گوش دادن» و «درباره» را در آن مشاهده کرد و به توضیحات معتبر وب‌سایت ویکی پدیا هم دسترس داشت. نظر شما در این موارد چیست؟ آیا نیازی به اعمال چنین تغییراتی هست؟ یا گوگل با ادامه دادن به روش‌های سنتی به اندازه کافی خوب عمل می‌کند؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.