موتورولا موتو G10 و G30 به صورت رسمی معرفی شدند - تکفارس 
موتورولا موتو G10 و G30 به صورت رسمی معرفی شدند - تکفارس 

موتورولا موتو G10 و G30 به صورت رسمی معرفی شدند

مهدی ملکی
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - 19:00
موتورولا موتو G30 و موتو G10

موتورولا فارغ از هر موضوعی یکی از پرکارترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به شمار می‌آید. برای مثال با وجود این که تنها مقداری کمی از شروع سال ۲۰۲۱ میلادی گذشته، این شرکت آمریکایی تاکنون ۶ گوشی هوشمند معرفی یا راهی بازار کرده است. این محصولات به ترتیب موتو G پلی، موتو G پاور، موتو G استایلوس ۲۰۲۱ و موتو وان ۵G ایس هستند. افزون بر این محصولات به نظر می‌رسد که دو دستگاه دیگر نیز به نام‌های موتو G10 و موتو G30 نیز به عنوان گوشی‌های هوشمند جدید این شرکت به زودی معرفی و عرضه شوند.

موتورولا اخیراً این دستگاه‌های جدید را تایید کرده است و با توجه به رسمی بودن روند ساختشان، باید مشخصات سخت‌افزای و نرم‌افزاری آن‌ها را بررسی کنیم. البته لازم به ذکر است که این دو دستگاه به این زودی در ایالات متحده عرضه نمی‌شوند.

نمایشگر و سخت‌افزار موتورولا موتو G10 و موتو G30

گویا موتورولا بیشتر از هر چیز دیگری،‌ دوربین چهارگانه گوشی‌های هوشمند جدید خود را تحسین می‌کند. هر دو مدل موتو G10 و موتو G30 به ماژول دوربین چهارگانه قدرتمندی مجهز خواهند بود که تمام جنبه‌های مورد نیاز را پوشش می‌دهد. جدای از لنز زاویه عریض معمول ما شاهد لنزهای فوق عریض، ماکرو و تشخیص عمق نیز خواهیم بود. اگرچه این دوربین چهارگانه بسیار جذاب به نظر می‌رسد اما شاید استفاده استفاده از یک لنز تله‌فتو به جای ماکرو و تشخیص عمق، کارآمدتر ظاهر می‌شد. از سوی دیگر اگر شما یکی طرفداران تصاویر ماکرو یا حتی پرتره هستید، طراحی دوربین گوشی‌های جدید موتورولا می‌تواند بسیار مناسب شما باشد.

موتورولا موتو G30 و موتو G10

موتو G10 و موتو G30 هر دو برخلاف انتظار به یک جک صدای ۳.۵ میلی‌متری در قسمت بالا و یک دکمه ویژه جهت استفاده از دستیار صوتی گوگل مجهز هستند. درگاه USB-C در قسمت زیرین موتو G30 وظیفه انتقال داده و شارژ سریع ۲۰ واتی را به دوش خواهد کشید. حال که صحبت از شارژ شد، به دیگر جزئیات مربوطه می‌پردازیم. موتورولا اطمینان داده است که این گوشی هوشمند پس از یک شارژ کوتاه ۲۰ دقیقه‌ای (البته با شارژر رسمی شرکت) تا حدود ۱۲ ساعت عمر مفید خواهد داشت. خوشبتخانه این شارژر درون جعبه موجود است و نیازی به تهیه جداگانه آن نخواهد بود. شاید باید تصمیم موتورولا در قراردادن شارژر درون جعبه برخلاف سامسونگ و اپل را ستودنی خواند. در قسمت زیر مشخصات دقیق هر دو دستگاه را بررسی خواهیم کرد.

مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موتو G30:

  • نمایشگر: ۶.۵ اینچی TFT، رزولوشن ۱۶۰۰ × ۷۲۰ پیکسل، نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز
  • پردازنده: کوالکام اسنپدراگون ۶۶۲
  • رم و حافظه داخلی: رم ۴ الی ۶ گیگابایت؛ حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت همراه با پشتیبانی از درگاه کارت میکرو SD
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۲۰ وات
  • دوربین اصلی: لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی (خروجی ۱۶ مگاپیکسل) دریچه دیافراگم f/1.7؛ استفاده از فناوری کواد پیکسل؛ لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2؛ لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4؛ لنز تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4
  • دوربین سلفی: ۱۳ مگاپیکسل
  • شبکه و ارتباطات: جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، بلوتوث ۵، NFC
  • رنگ‌ها: آبی آسمانی، مشکی

مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موتو G10:

  • نمایشگر: ۶.۵ اینچی TFT، رزولوشن ۱۶۰۰ × ۷۲۰ پیکسل
  • پردازنده: کوالکام اسنپدراگون ۴۵۰
  • رم و حافظه داخلی: رم ۴ گیگابایت؛ حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت ( حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت برای برخی بازارهای به‌خصوص) همراه با پشتیبانی از درگاه کارت میکرو SD
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، نرخ شارژ ۱۰ وات
  • دوربین اصلی: لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، خروجی ۱۲ مگاپیکسل، دریچه دیافراگم f/1.7؛ استفاده از فناوری کواد پیکسل؛ لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2؛ لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4؛ لنز تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4
  • دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسل
  • شبکه و ارتباطات: جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، بلوتوث ۵، NFC
  • رنگ‌ها: خاکستری

جدای از دوربین‌ها، بقیه مشخصات این محصولات روی میان‌رده‌ای بودنشان تاکید دارند. اسنپدراگون ۶۶۲ روی موتو G30 و اسنپدراگون ۴۶۰ موجود روی موتو G10 در کنار یک درگاه کارت حافظه و نمایشگری بزرگ پیش‌تر درون گوشی‌های هوشمند این شرکت مشاهده شده‌اند. با این حال نمایشگر ۶.۵ اینچی موجود در موتو G30 به لطف نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز بسیار بهتر به نظر می‌رسد اما رزولوشن ۷۲۰ * ۱۶۰۰ احتمالاً ناامید کننده باشد.

موتورولا موتو G30 و موتو G10

مشخصات نمایشگر مورد بحث به جز نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز مستقیماً درون موتو G10 نیز به کار گرفته شده است و در این سمت می‌توان نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز را محتمل دانست. همانند روند همیشگی موتورولا، هر دو این محصولات به حسگر تشخیص اثر انگشت فیزیکی در پشت دستگاه مجهز خواهند بود که می‌توان لوگوی معروف این تولیدکننده را نیز روی آن مشاهده کرد.

در قسمت نرم‌افزار این‌گونه تایید شده است که هر دو محصول به صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۱ استفاده خواهند کرد که امضای موتورولا در استفاده از فرمان‌های حرکتی منحصر به فرد را پشتیبانی می‌کند و شاهد فرایندهای جذاب، جدید و بیشتری نسبت به نسخه خام این سیستم عامل خواهیم بود.

قیمت و زمان عرضه موتو G10 و موتو G30

در حال حاضر به نظر می‌رسد که این دستگاه‌ها تنها در اروپا عرضه شوند و فعلاً خبری از عرضه در آمریکا نخواهد بود. با این حال موتورولا در این اواخر برخی از محصولات خودش را تحت نام جدیدی در ایالات متحده عرضه کرده است بنابراین می‌توان انتظار داشت که چنین اتفاقی درباره موتو G10 و موتو G30 نیز رخ دهد.

موتو G10 با قیمت ۱۴۹.۹۹ یورو و موتو G30 با قیمت ۱۷۹.۹۹ یورو در اروپا عرضه خواهد شد. این قیمت‌های به ترتیب تقریباً معادل ۱۸۲ و ۲۱۸ دلار هستند. این قیمت‌ها با وجود سخت‌افزار نسبتاً خوب این محصولات، بسیار اقتصادی به نظر می‌رسند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید