نام دسر احتمالی برگزیده شده برای اندروید ۱۲ فاش شد - تکفارس 
نام دسر احتمالی برگزیده شده برای اندروید ۱۲ فاش شد - تکفارس 

نام دسر احتمالی برگزیده شده برای اندروید ۱۲ فاش شد

محمدحسین فرقانی
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - 15:33
سیستم عامل اندروید 12

همهٔ دوست‌داران تکنولوژی بدون شک بی‌صبرانه منتظر به‌روزرسانی بعدی گوگل برای گوشی‌های هوشمند سیستم‌عامل اندروید (اندروید ۱۲) هستند. هفتهٔ گذشته به لطف توسعه‌دهندگان XDA، چند تصویر از تغییرات بزرگ رابط کاربردی این نسخه از اندروید را مشاهده کردیم. اکنون نیز دوباره به لطف همین توسعه‌دهندگان، شاید حتی از چیزی مهم‌تر خبردار شده باشیم: نام دسر اندروید ۱۲.

گوگل هر ساله برای نسخه‌های جدید اندرویدی خود نامی انتخاب می‌کند که متعلق به یک دسر یا شیرینی یا هر گونه خوراکی خاص دیگر است. این نام‌گذاری از سال ۲۰۰۹ و با کد «کاپ‌کیک» برای سومین نسخه از اندروید آغاز شد. گوگل از آن سال به بعد تصمیم گرفت نام‌گذاری نسخه‌های بعدی را نیز به همین شیوه و به‌ترتیب حروف الفبای انگلیسی، ادامه دهد. با این وجود، گوگل در سال ۲۰۱۹ تصمیم به حذف چنین نام‌هایی برای نسخه‌های بعدی گرفت؛ برای مثال اندروید ۱۰ که در همین سال منتشر شد، با کد Android Q شناخته می‌شود. این در حالی است که گفته می‌شود کارمندان این شرکت هنوز در بین خود از نام خوراکی‌ها برای ارجاع به نسخه‌های اندرویدی خاص اشاره می‌کنند. برای مثال، گفته می‌شود نام خوراکی اندروید ۱۱، Red Velvet Cake بوده‌است. اما نام نسخهٔ بعدی اندروید؟ توسعه‌دهندگان XDA ادعا می‌کنند نام آن Snow Cone خواهد بود.

شاید انتخاب چنین نامی برای نسخهٔ بعدی اندروید آنقدرها هم بد نباشد، اما حقیقتاً این نام برگزیده‌شده از سوی گوگل از لحاظ محبوبیت، خیلی پرطرفدار نیست. علاوه بر این Snow Cone (که نوعی بستنی یخی و قیفی است) مثل دیگر نام‌های کلاسیک گوگل (چون «کیت‌کت» یا «بستنی ساندویچی») مخاطبان را شیفته و مجذوب خود نمی‌کند.

اندروید گوگل

از این رو تیم خبری Verge، تصمیم گرفته تا نام‌های دیگری که گوگل می‌توانست، و هنوز هم می‌تواند، برای اندروید ۱۲ انتخاب کند را بررسی کند. این بررسی نهایتاً به ۱۷ نام دسر ختم شد که با حرف S آغاز شده و می‌توانند نام‌های بسیار بهتری برای نسخهٔ بعدی سیستم‌عامل گوگل باشند:

S’mores – اس‌مور (سِمُور)؛ نام دسری که در آمریکا، کانادا و مکزیک طرفداران زیادی دارد. Salted Caramel – کارامل نمکی

Saltwater Taffy – تفی گونه‌ای آب‌نبات حاوی شکر، نشاسته ذرت، شربت ذرت، گلیسیرین، آب، کره و نمک است و در ایالات متحده از محبوبیت زیادی برخوردار است.

Sheet Cake – کیک تخته‌ای؛ نوعی کیک تک لایه‌ای.

Sponge Cake – کیک اسفنجی

Strawberry Shortcake – شُرت‌کیک توت‌فرنگی؛ نوعی کیک که بر پایهٔ کیک اسفنجی ساخته شده که روی آن با خامه پوشانده شده و با توت فرنگی تزئین می‌شود.

Shortbread – شُرت‌برد؛ نوعی بیسکوییت اسکاتلندی.

Soufflé – سوفله؛ دسری فرانسوی و سبک.

Sundae – ساندی؛ نوعی دسر بستنی که از یک گلوله بستنی و شربت یا سس ریخته شده روی آن، تشکیل شده.

Sherbet یا Sorbet – سُربـِـی (سوربت)؛ نوعی دسر میوه‌ای یخی است که از آب، شکر و عصاره یا پورهٔ میوه‌ها تهیه می‌شود.

Soft Serve – سافت‌سرو؛ نوعی دسر یخ‌زده متشکل از لبنیات.

Stracciatella – استراچیاتلا؛ نوعی بستنی ایتالیایی.

Sugar Cookie – کوکی شکری؛ نوعی کلوچه که ساکنین آمریکا و کانادا در جشن‌ها و مراسم‌های سالانهٔ خود از آن استفاده می‌کنند.

Samoas – کوکی‌های سامواس

Snickerdoodle – اسنیکردودل؛ نوعی کلوچه که در ایالات متحده از محبوبیت زیادی برخوردار است.

Streusel – استروزل؛ نوعی کیک برخاسته از کشور آلمان.

Stroopwafel – اشتروپ وافل (به‌معنای وافل شربتی)؛ یک وافل ساخته شده از دو لایه نازک خمیر پخته و در بین این دو پر از شربت کارامل.

android اندروید گوگل

طبق دیگر گزارشات منتشرشده، گفته می‌شود ممکن است اخبار دیگری درمورد اندروید ۱۲ به‌زودی فاش شود. طبق گفتهٔ توسعه‌دهندگان XDA، آن‌ها متوجه این شده‌اند که گوگل تصمیم دارد برخی از تغییرات رابط کاربری خود را بر اساس «تغییر مسیر به Material NEXT» پایه‌گذاری کند. این موضوع می‌تواند تغییرات زیادی را برای آیندهٔ این شرکت رقم بزند. هم‌چنین احتمال دارد شاهد تغییراتی در الگوی بازکردن رابط کاربردی و پنل «تنظیمات سریع» اندروید ۱۲ باشیم.

گوگل هم‌چنین درنظر دارد برای اندروید ۱۲، مود استفادهٔ گوشی از طریق یک دست را هم فراهم کند؛ قابلیتی که در گوشی‌های سامسونگ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌غیر از این موضوع، این احتمال وجود دارد که گوگل روش جدیدی برای بازکردن قفل گوشی از طریق تشخیص چهره فراهم کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید