یوتیوب پردرآمدترین برنامه‌ غیربازی در آمریکا شناخته شد - تکفارس 
یوتیوب پردرآمدترین برنامه‌ غیربازی در آمریکا شناخته شد - تکفارس 

یوتیوب پردرآمدترین برنامه‌ غیربازی در آمریکا شناخته شد

مهدی حلوائی
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - 18:00
یوتیوب

در سال گذشته میزان هزینه برای ۱۰۰ برنامه‌ی برتر غیربازی در فروشگاه اپ استور اپل به ۱۰٫۳ میلیارد دلار رسید. براساس گزارش Sensor Tower این هزینه تقریباً ۴ برابر هزینه‌ی ۲٫۷ میلیاردی برای برنامه‌های مشابه در فروشگاه گوگل پلی در سال گذشته بوده است. مجموع هزینه‌ها در این زمینه (در فروشگاه اپ استور و گوگل پلی) از ۹٫۷ میلیارد دلار به ۱۳ میلیارد دلار رسیده است و نسبت به سال پیش ۳۴ درصد افزایش داشته است. کاربران نزدیک به ۱۱۱ میلیارد دلار برای خریدهای درون‌برنامه‌ای در هر دو فروشگاه هزینه کرده‌اند. در سال ۲۰۲۰ میلادی، کاربران آمریکایی چیزی حدود ۵٫۹ میلیارد دلار برای خرید برنامه‌های برتر غیربازی هزینه کردند. این مقدار نسبت به سال گذشته که ۴٫۶ میلیارد دلار بوده، افزایش ۲۶ درصدی داشته است.

نکته‌ای که جلب توجه می‌کند، درآمد بیشتر فروشگاه اپ استور در مقایسه با فروشگاه گوگل پلی است. این در حالی است که ۸۵ درصد بازار موبایل توسط گوشی‌های اندرویدی کنترل می‌شود. با این وجود، میزان هزینه برای این برنامه‌ها در سال ۲۰۲۰ میلادی در فروشگاه اپ استور با رشدی ۲۶ درصدی، ۴٫۵ میلیارد دلار بوده است و همین مورد برای فروشگاه‌‌ گوگل پلی ۱٫۴ میلیون دلار بوده است که افزایش ۴۰ درصدی خرید این برنامه‌ها در گوگل پلی را نشان می‌دهد.

یوتیوب بیشترین درآمد را در بین برنامه‌های غیربازی در آمریکا داشته است

در حالی که دانستن این آمار و ارقام جالب به نظر می‌رسند اما بهتر است کمی هم در مورد برنامه‌هایی که وظیفه‌ی پاروکردن این پول‌ها را بر عهده داشته‌اند، صحبت کنیم. یوتیوب بیشترین میزان درآمد را در فروشگاه‌های اپ استور و گوگل پلی در سال ۲۰۲۰ میلادی داشته است. درآمد این برنامه‌ی استریم ویدیو در سال گذشته ۹۹۱٫۷ میلیارد دلار بوده است که ۵۶۲ میلیارد آن مربوط به کشور آمریکاست. همین آمار برای فروشگاه گوگل پلی ۴۴۵ میلیارد دلار بوده که ۲۵۵٫۷ میلیارد آن سهم کشور آمریکا بوده است. این سرویس شامل فضای ابری نیز می‌شود. تمام حساب‌های گوگل دارای ۱۵ گیگابایت فضای خالی هستند که قابلیت اشتراک‌گذاری  با سرویس‌های دیگر مانند گوگل درایو و جیمیل را نیز دارند. کاربران آمریکایی می‌توانند با پرداخت ماهانه ۱٫۹۹ دلار و یا سالانه ۱۹٫۹۹ دلار به ۱۰۰ گیگابایت فضای بیشتر دسترسی داشته باشند. همین مورد برای ۲۰۰ گیگابایت فضای خالی، ماهانه ۲٫۹۹ دلار و سالانه ۲۹٫۹۹ دلار و برای ۲ ترابایت فضای خالی، ماهانه ۹٫۹۹ دلار و سالانه ۹۹٫۹۹ دلار هزینه در بر دارد.

پردرآمدترین برنامه‌ها

دومین برنامه پردرآمد سال گذشته در آمریکا، سرویس بسیار موفق دیزنی پلاس بوده است. به لطف تنوع بالای برنامه‌های دیزنی پلاس،  این سرویس فراتر از انتظارات عمل کرده و تعداد کاربران آن به بیش از ۱۰۰ میلیون رسیده است. سرویس دیزنی پلاس در فروشگاه اپ استور جایگاه سوم و در فروشگاه گوگل پلی رتبه دوم را به‌دست آورد.

رتبه‌ی سوم این لیست به برنامه‌ی تیندر اختصاص دارد. این برنامه در فروشگاه اپل به مقام دوم دست پیدا کرد اما در بین ۱۰ برنامه‌ی برتر فروشگاه گوگل پلی حضور نداشت. سرویس گوگل وان پردرآمدترین برنامه‌ی سال گذشته در فروشگاه گوگل پلی آمریکا لقب گرفت. اما این برنامه پس از پاندورا در رتبه پنجم جدول کلی پردرآمدترین برنامه‌های سال ۲۰۲۰ میلادی در آمریکا قرار گرفت. این برنامه‌ی استریم موسیقی، در فروشگاه اپل چهارم و در فروشگاه گوگل پلی سوم شد.

سرویس HBO مکس که در تاریخ ۷ خرداد (۲۷ می) عرضه شده بود، در رتبه‌ی هفتم اپ استور و رتبه‌ی پنجم گوگل پلی قرار گرفت. همچنین این سرویس در جدول کلی هشتمین برنامه‌ی پردرآمد سال پیش بوده است. در نهایت برنامه‌ی ESPN به لطف سرویس پلاس پریمیوم، رتبه‌ی دهم در جدول کلی، ششم در فروشگاه اپ استور و رتبه‌ی پنجم در فروشگاه گوگل پلی را به خود اختصاص داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید