گلکسی ایکس کاور ۵ قیمتی برابر با ۳۰۰ یورو خواهد داشت - تکفارس 
گلکسی ایکس کاور ۵ قیمتی برابر با ۳۰۰ یورو خواهد داشت - تکفارس 

گلکسی ایکس کاور ۵ قیمتی برابر با ۳۰۰ یورو خواهد داشت

امیر مهر علیزاده
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - 16:07
galaxy x cover

گوشی سامسونگ گلکسی ایکس کاور ۵ چند هفته پیش بهصورت غیر‌رسمی با معرفی شد و حال وبسایت خبری WinFuture  اطلاعات تکمیلی در رابطه با این گوشی را منتشر کرد. این گوشی زمخت در ابتدا فقط برای کسب و کارها در دسترس خواهد بود و امکاناتی مانند mPOS (نقطه فروش موبایلی) که بیشتر کمپانی‌ها را به جای مشتری‌های عادی در نظر گرفته است خواهد داشت.

این مدل یک صفحه‌نمایش کوچک‌تر نسبت به مدل X کاور پرو سال قبل خواهد داشت. یک صفحه‌نمایش ساده ۵٫۳ اینچی LCD که از اندازه ۶٫۳ اینچی مدل قبل کوچک‌تر است. همچنین رزولیشن (Resolution) آن به میزان ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل کاهش پیدا کرده است. این مشخصات و داشتن قیمت ۳۰۰ یورویی، با توجه به این که مدل X کاور پرو قیمتی برابر با ۵۰۰ یورو داشت، نشان‌دهنده مقرون به صرفه بودن این گوشی موبایل هستند.

x کاور 5

پردازنده این گوشی اکسینوس (Exynos) 850 خواهد بود که تراشه ۸ نانومتری با ۸ هسته کورتکس (Cortex) – A55 و پردازنده گرافیکی مالی (Mali) G52 را در خود جای داده است. مقدار ۴ گیگابایت حافظه جانبی و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و درگاه کارت حافظه MicroSD در صورت نیاز به فضای بیشتر خواهد داشت.

گوشی X کاور ۵ از سیستم‌عامل اندروید ۱۱ استفاده خواهد کرد که از ویژگی سازگار با شرکت ناکس (Knox) بهره‌مند است. سال قبل سامسونگ ناکس کپچر (Capture) را معرفی کرد که از یک بارکدخوان سازمان‌یافته برای اسکن از دوربین گوشی استفاده می‌کند. ارتباطات این گوشی شامل شبکه ۴G LTE Cat. 7 با سرعت ۳۰۰ دانلود مگابیت و NFC، که یکی از ویژگی‌های مهم در عملکرد mPOS است و به گوشی این قابلیت را می‌دهد که به عنوان درگاه کارت‌های اعتباری و کارت‌های بدهی و همچنین ایستگاه پرداخت از این طریق باشد را شامل می‌شود.

x کاور 5

یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 که احتمالاً بیشتر برای اسکن بارکد‌ها به جای عکاسی معمولی به کار خواهد رفت در پشت گوشی موجود است. یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با دیافراگ f/2.2 به عنوان دوربین سلفی گوشی در قسمت جلوی آن وجود خواهد داشت.

باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی قابل تعویض برای این گوشی در نظر گرفته شده است که با یک شارژر ۱۵ واتی از نوع USB-C قابل شارژ خواهد بود. از این پس با دیدن پین‌های پوگو (Pogo) در داخل یک خودرو برای شارژ تعجب نکنید. همچنین، سامسونگ به‌طور معمول یک جاشارژی برای شارژ گوشی و یک باتری دیگر عرضه می‌کند که باعث خواهد شد باتری گوشی X کاور هیچ‌گاه خالی نباشد.

x کاور 5

طبق معمول، این گوشی در برابر گرد و خاک و آب مقاوم خواهد بود که دارای گواهینامه IP68 است و صلاحیت MIL-STD-810G را در بر خواهد داشت. یک چراغ قوه LED هم دارد که در هر شرایط می‌تواند کمک‌حالمان باشد.

مشخص نیست که سامسونگ چه زمانی از X کاور رونمایی خواهد کرد و یا این که آیا کاربران عادی هم می‌توانند این گوشی را خریداری کنند یا خیر؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید