گزارش های جدید باری دیگر به سرفیس پرو ۸ اشاره می کنند - تکفارس 
گزارش های جدید باری دیگر به سرفیس پرو ۸ اشاره می کنند - تکفارس 

گزارش های جدید باری دیگر به سرفیس پرو ۸ اشاره می کنند

مهدی ملکی
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - 20:30
مایکروسافت سرفیس پرو ۸

مایکروسافت برخلاف اکثر شرکت‌های تولیدکننده سخت‌افزار از یک برنامه قابل پیش‌بینی برای عرضه محصولات محبوب سری سرفیس خود استفاده نمی‌کند؛ گاهی اوقات روند معرفی محصول جدید یک سری بیش از یک سال به طول می‌انجامد و به این صورت پیش‌بینی را حتی از قبل نیز سخت‌تر می‌کند. همین مورد اتفاقی است که در سرفیس پرو ۸ شاهدش هستیم.

برای مثال می‌توان به زمان معرفی سرفیس ۷ پرو پلاس، یک دستگاه متمرکز بر کسب‌وکار اشاره کرد. مایکروسافت با معرفی این محصول در ماه پیش همه از جمله برخی از معروف‌ترین افشاگران این صنعت را متعجب کرد؛ این اتفاق در حالی رخ داد که انتظار معرفی سرفیس ۸ پرو به شدت محتمل به نظر می‌رسید.

پس از مدت کوتاهی که صرف جمع‌آوری اطلاعات دوباره شد، حال منابع نزدیک به مایکروسافت باری دیگر اشاره کرده‌اند که سرفیس پرو ۸ در دست توسعه است و احتمالاً در فصل پاییر رونمایی خواهد شد. این خبر که توسط وب‌سایت Windows Latest منتشر شده است، قسمت جذاب ماجرا محسوب می‌شود زیرا ادامه این گزارش اشاره می‌کند که سرفیس پرو ۷ احتمالاً هرگز به دست کاربران عادی نخواهد رسید.

بنابراین اگر گزارش یاد شده صحت داشته باشد، مشتریان غیرتجاری مایکروسافت باید برای دست‌یابی به نسخه پایه سرفیس پرو ۷ بین ۷ تا ۹ ماه منتظر بمانند. دستگاه مذکور که با قیمت پایه ۷۵۰ دلار و ابعاد نمایشگر ۱۲.۳ اینچ در اکتبر سال ۲۰۱۹ معرفی شده بود، می‌تواند شاهد عرضه نسخه بعدی خانواده خود در مدت یک سال یا نهایتاً دو سال پس از معرفی رسمی باشد.

از مایکروسافت سرفیس پرو ۸ چه می‌دانیم؟

جدای از مباحث مذکور، همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، اطلاعات زیادی از محصول مورد انتظار این سری با نام سرفیس پرو ۸ وجود ندارد و ظاهراً زمان زیادی تا معرفی و عرضه آن باقی مانده باشد. با این حال پس از گذشت دو سال از عرضه محصول آخر این سری، کاربران آن می‌توانند انتظار تغییرات به‌خصوصی را در طراحی و مشخصات داخلی داشته باشند. با توجه به این که مایکروسافت احتمالاً قصد ندارد که ترکیب برنده را تغییر دهد، شاهد ارتقاهای قابل توجه در سخت‌افزار اما تغییرات بسیار اندک در طراحی ظاهر و بدنه باشیم. به هر حال استفاده از حاشیه‌های باریک‌تر به نظر قطعی می‌رسد و احتمالاً از سوی دیگر شاهد استفاده از رم حداکثری ۳۲ گیگابایت و یک پردازنده قدرتمند نسل آخری چهار هسته اینتل باشیم.

سرفیس پرو ۸

در رندرهای پیشین منتشر شده، سرفیس پرو ۸ از لحاظ طراحی بسیار مشابه سرفیس پرو ۷ ظاهر شده است. با نگاهی جزئی به نمونه‌های اولیه از تصاویر این دستگاه می‌توان به این حقیقت پی برد. سرفیس پرو ۸ احتمالاً این بار به پردازنده اینتل تایگر لیک (Tiger Lake) مجهز می‌شود و همراه با Core i7-1185G7 و گرافیک Iris Xe روانه بازار خواهد شد. البته هنوز هم پیکربندی‌های بسیار مختلفی محتمل به نظر می‌رسند. شایعات اشاره کرده‌اند که این پیکربند‌ی‌ها از حالت‌های زیر فراتر نخواهند رفت و ما با چنین مشخصاتی روبه‌رو خواهیم شد:

  • پردازنده Core i3، رم ۴ گیگابایت، حافظه ۱۲۸ گیگابایت از نوع SSD؛ یا پردازنده Core i3، رم ۸ گیگابایت، حافظه ۱۲۸ گیگابایت از نوع SSD
  • پردازنده Core i5، رم ۸ گیگابایت، حافظه ۱۲۸ گیگابایت از نوع SSD؛ یا پردازنده Core i5، رم ۸ گیگابایت، حافظه ۲۵۶ گیگابایت از نوع SSD
  • پردازنده Core i7، رم ۱۶ الی ۳۲ گیگابایت، حافظه ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابیت الی ۱ ترابایت از نوع SSD.

گواهینامه FCC این دستگاه نیز همزمان به گزارش‌های غیررسمی، به بسیاری از شایعات دامن زده است. این گواهینامه به طور عمده روی ارتباطات رادیویی و مسائل مربوط به آن تمرکز دارد و آشکار می‌کند که دستگاه مذکور از ماژول Quetctel’s LTE-A Cat 12 M.2 و آداپتور وای فای ۶ متعلق به Intel’s Wi-Fi 6 AX201 استفاده خواهد کرد.

بقیه موارد (و صحت مشخصاتی که در این خبر ذکر شد) متاسفانه در هاله‌ای از ابهام قرار دارند و باری دیگر این حقیقت را ثابت می‌کنند که مایکروسافت استعداد شگرفی در پنهان کردن اطلاعات دارد. انتظار می‌رود که حداکثر تا آخر سال شاهد معرفی مایکروسافت سرفیس ۸ پرو باشیم؛ با این حال شما جمله پیشین را چندان جدی نگیرید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید