مدیر عامل هوآوی: اپل بهترین گوشی‌ های ۵G جهان را تولید می کند - تکفارس 
مدیر عامل هوآوی: اپل بهترین گوشی‌ های ۵G جهان را تولید می کند - تکفارس 

مدیر عامل هوآوی: اپل بهترین گوشی‌ های ۵G جهان را تولید می کند

مهدی ملکی
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - 19:30
آیفون ۱۲

هوآوی اکنون همان شرکتی نیست که چند سال پیش بود؛ این شرکت در سالیان گذشته با پیشرفت شگفت‌انگیز خود در راه دست‌یابی به لقب بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند دنیا بود. با این حال تحریم‌های ایالات متحده هوآوی را مجبور کرد که آنر، زیر مجموعه بزرگ خود را جهت خروج از بند محدودیت‌های این کشور به فروش برساند. حال شرکتی که تا ابتدای سال میلادی جاری به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند دنیا شناخته می‌شد احتمالاً تا انتهای سال تنها به جایگاه هفتم رضایت دهد.

تمجید مدیر عامل هوآوی از اپل

طبق گزارش موسسه Forbes، هوآوی آگاه است بیش از این که شبیه ساموسنگ و گوگل باشد، در حال تبدیل شدن به برندی همانند اپل است. برای مثال، هوآوی کنترل بیشتری روی هر دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی‌های هوشمند خود دارد. رئیس بخش تجارت مشتریان شعبه انگلستان هوآوی سال پیش در مصاحبه با منبع مذکور گفته بود:

ما یکی از دو شرکت سراسر جهان هستیم که می‌توانیم روش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاریمان را در اکوسیستم خود داشته باشیم؛ در حقیقت تنها هوآوی و اپل قادر به انجام این کار هستند. این استراتژی بلند مدت ما است.

رن ژنگفی، مدیر عامل اجرایی هوآوی چندین سال پیش به استفاده از آیفون و حتی تهیه آن‌ها برای اعضای خانواده‌اش اشاره کرده بود. او در سال ۲۰۱۹ اشاره کرد که «آیفون اکوسیستم خودبی دارد و زمانی که خانواده من به سفرهای خارجی می‌روند، من باز هم برایشان آیفون می‌خرم. بنابراین نباید فکر کرد که عشق ورزیدن به هوآوی به معنای دوست داشتن گوشی‌های هوشند این شرکت است». او در ادامه همان سال باری دیگر در اظهار نظری مشابه افزود:

اپل پیش‌روترین شرکت دنیا است؛ اپل معلم من است. این شرکت دقیقاً در جلوی ما حرکت می‌کند.

زمانی که دختر او به عنوان یکی از کارکنان رده بالای هوآوی در سال ۲۰۱۸ درون ایالات متحده به جرم کلاهبرداری و تلاش برای انجام آن دستگیر شد، همراه او یک مک بوک، یک آیپد و یک آیفون مشاهده شد.

هوآوی

حال پس از مدت‌ها، آقای ژنگفی می‌گوید که آیفون ۱۲ بهترین گوشی هوشمند ۵G محسوب می‌شود که در دسترس است. او محصول اپل را «بهترین گوشی هوشمند» ۵G جهان می‌داند و درباره فناوری‌های به کار رفته در سری آیفون‌های سال ۲۰۲۰ سخن می‌گوید. او همچنین مدتی پیش به استفاده از آیفون ۵G اپل پرداخته است تا از تجهیزات ۵G شرکت هوآوی اطمینان حاصل کند. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که هوآوی بزرگ‌ترین تامین کننده قطعات ۵G سراسر جهان است:

ما از روندی که در آیفون ۱۲ اپل اتخاذ شده است، پشتیبانی می‌کنیم. این دستگاه قادر است که به سرعت دانلود ۱.۸۲ گیگابیت پر ثانیه دست یابد که آن تبدیل به بهترین در جهان می‌کند. ما به ساخت شبکه‌های ۵G در بسیاری از شهرهای جهان از جمله برلین، مونیخ، مادرید، زوریخ، ژنو، آمستردام، وین، بارسلونا، سئول، بانکوک، هنگ کنگ و قسمت‌های دیگر کمک کرده‌ایم. شبکه‌های ساخته شده توسط ما در اروپا، بهترین کارایی را در بررسی‌های جهانی دارند. هوآوی تاکنون صدها شبکه ۵G را در سراسر جهان ایجاده و مهیا کرده است. طبق بررسی‌هایی که توسط موسسه‌های شخص ثالث در شهرهای بسیار از تمام دنیا مانند سئول، مادرید، زوریخ، هنگ کنگ و … جمع‌آوری شده، هوآوی جایگاه اول در ارائه شبکه‌های ۵G را خود اختصاص داده است.

او همچنین در ادامه سخنان خود تسلط اپل به بخش گوشی‌های هوشمند بالارده را تحسین و ذکر کرده است که تجهیزات شبکه هوآوی برای کاربران آیفون مناسب خواهد بود:

بسیاری از کابران محصولات بالارده اروپا از آیفون استفاده می‌کنند و نحوه عملکرد این گوشی‌ها در شبکه‌های اروپایی ما ثابت می‌کند که ما خوب عمل می‌کنیم. این حقیقت که کاربران گوشی‌های بالارده از جمله آیفون ۱۲ تاثیر به‌سزایی روی شبکه‌های ۵G ما در اروپا دارند، یک امتحان کیفی بزرگ برای شبکه‌های ما است. این سبب می‌شود که نظرات داخل اروپا در مورد هوآوی به تعادل ما کمک کنند. در حال حاضر تنها دو بازیگر بزرگ در زمینه اکوسیستم‌های اختصاصی وجود دارد: اپل و گوگل. اگر رقیب سومی هم در کار باشد، مشکلی ایجاد نخواهد شد. در هر صنعت بزرگی، وجود سه بازیگر بزرگ منطقی به نظر می‌رسد.

هوآوی از مدتی پیش شروع به ساخت اکوسیستم اختصاصی خودش کرده است که آثار آن را می‌توان در سیستم عامل هارمونی OS که در گوشی‌های هوشمند رو به عرضه P50 استفاده خواهد شد، مشاهده کرد.

آقای ژنگفی مدتی پیش در یک پیام خطاب به کارکنان آنر، درخواست کرده بود که فراتر از انتظاری که صاحب جدید آن‌ها دارد، تلاش کنند. او همچنین تاکید کرده بود که فروش شرکت آنر جهت محافظت از شغل میلیون‌ها نفر از کارکنان آن، یک تصمیم واقعاً سخت بود؛ در زیر مهم‌ترین قسمت صحبت‌های او را می‌خوانیم که مدتی پیش در تکفارس منتشر شده بود:

تدوین تحریم‌ها علیه هوآوی آن هم یکی پس از دیگری، در نهایت این را به ما می‌فهماند که برخی از سیاست‌مداران آمریکایی قصد ندارند که فقط ما را اصلاح کنند بلکه می‌خواهند ما را نابود سازند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید