معرفی اپلیکیشن های کاربردی کمتر شناخته شده - تکفارس 
معرفی اپلیکیشن های کاربردی کمتر شناخته شده - تکفارس 

معرفی اپلیکیشن های کاربردی کمتر شناخته شده

سجاد باقریان
برترین‌ها، مقالات ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - 09:20
معرفی اپلیکیشن‌های کاربردی

هنگامی که اپ‌استور‌های مختلف را باز می‌کنید با حجم انبوهی از اپلیکیشن‌ها مواجه خواهید شد که می‌تواند شما را سردرگم کند. روزانه صد‌ها اپلیکیشن تازه‌ ساخت، با ایده‌های جدید و خلاقانه عرضه می‌شود که ما هیچوقت با اکثر آن‌ها آشنا نخواهیم‌ شد. در بین این اپلیکیشن‌ها می‌توان عناوینی پیدا کرد که باتوجه به کیفیت خوبشان، مورد‌توجه قرار نگرفته و به اصطلاح trend نشده‌اند. در این مقاله قصد داریم به شما، اپلیکیشن‌های کاربردی و شناخته‌نشده را معرفی کنیم.

 

Quick Cursor

اپلیکیشن‌های کم‌تر شناخته شده و کاربردی

با افزایش اندازه صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند، کار کردن با گوشی‌ها در حالت تک‌دست، سخت‌تر از همیشه شد.  با وجود امکانات مختلفی که برای کارکردن با گوشی در حالت تک‌دست در سیستم‌عامل اندروید قرار داده شده، هم‌چنان کم ‌و ‌کاست زیادی در آن دیده می‌شود و عملا کار با گوشی در این حالت برای اکثر افراد سخت می‌باشد. با اپلیکشن Quick Cursor می‌توانید تا حد زیادی این مشکل را رفع کنید. این اپلیکیشن مخصوص افرادی تهیه شده که در حالت تک‌دست به تمام قسمت‌های صفحه‌نمایش دسترسی ندارند. شما قادر هستید که با لمس قسمت‌های زیرین صفحه‌نمایش گوشی،‌ با میانبری که این برنامه در اختیار شما قرار می‌دهد به قسمت های بالایی صفحه‌نمایش دسترسی داشته ‌باشید. Quick Cursor را می‌توانید به‌صورت رایگان از اپ‌استور‌های مختلف دریافت نمائید.

 

Touch Lock

اپلیکیشن‌های کم‌تر شناخته شده و کاربردی

به sleep رفتن یا برخورد انگشت با صفحه نمایش در هنگام خواندن pdf یا تماشای‌ فیلم از مواردی است که می‌تواند شما را کلافه کند. اگر شما اهل مطالعه کتاب از طریق pdf هستید، به شما پیشنهاد می‌کنم که اپلیکیشن Touch Lock را نصب کنید تا دیگر نگران این‌گونه موارد نباشید. این برنامه همان‌طور که از نامش پیدا است، به شما کمک می‌کند که در مواقع لزوم، صفحه‌نمایش گوشی خود را freeze کنید. در این حالت touch گوشی شما عملا از کار افتاده و از آن مهم‌تر صفحه‌نمایش آن نیز به حالت sleep نمی‌رود. رابط‌کاربری Touch Lock بسیار ساده و روان بوده و شما می‌توانید تنها با پائین کشیدن نوار وضعیت و کلیک بر روی یک دکمه، حالت freeze را فعال نموده و با دوبار کلیک بر روی دکمه‌ ظاهر شده آن را غیرفعال کنید.

 

Wavelet

اپلیکیشن‌های کم‌تر شناخته شده و کاربردی

اگر احساس می‌کنید خروجی مناسبی از هندزفری یا هدفون خود نمی‌گیرید؛ نصب Wavelet شما را کمک می‌کند که به کیفیت صدای مطلوب و مدنظر خودتان برسید. در این اپلیکیشن شما قادر به تغییر و دست‌کاری مواردی مانند، AutoEq، graphic equalizer، bass، virtualizer، bass tuner و chanel balance هستید. نکته جالب اپلیکیشن Wavelet، امکان جست‌وجوی نام هندزفری یا هدفون و ثبت آن در اپلیکیشن است. با این کار، اپلیکیشن با توجه به نوع هندزفری یا هدفونی که شما استفاده می‌کنید؛ بهترین ترکیب و تغییرات را در زمینه‌های مختلف اعمال کرده و شما افزایش کیفیت را کاملا احساس خواهید کرد.

 

Volume Style

اپلیکیشن‌های کم‌تر شناخته شده و کاربردی

بعد از چندین ماه استفاده از رابط‌کاربری اندروید، محیط آن خسته کننده شده و شما باید دست به دامان اپلیکیشن‌های مختلف شخص‌سازی بشوید. تعداد این نوع اپلیکیشن‌ها بسیار زیاد بوده و انتخاب از بین آن‌ها می‌تواند گیج کننده باشد.  با برنامه Volume Style، طرح ولوم گوشی‌خود را شخصی‌سازی کنید. شما قادر هستید با توجه به سلیقه خودتان از بین طرح‌های مختلفی هم‌چون ios، one ui، RCB، wave و ColorOS 6 یکی را فعال کرده و از طرح جدید ولوم گوشی‌خود لذت ببرید. به هیچ‌وجه هنگ و باگی در حین فعال بودن اپلیکیشن مشاهده نخواهید کرد و این نکته مثبتی است که Volume Style را از برنامه‌های مشابه برتر می‌سازد.

 

Super Status Bar

اپلیکیشن‌های کم‌تر شناخته شده و کاربردی

اگر از طرح ساده و خسته‌کننده نوار وضعیت گوشی ‌خود خسته شده‌اید، Super Status Bar به کمک شما خواهد آمد. این اپلیکیشن، امکانات فراوانی را در اختیار شما قرار خواهد ‌داد تا با استفاده از آن‌ها، بتوانید به ترکیب مورد‌علاقه خود در نوار وضعیت برسید. برنامه کاملا بدون مشکل نیست و بعضا شاهد باگ یا هنگ خواهید بود. اما با توجه به تجربه دو هفته‌ای از این اپلیکیشن، تنها یک‌بار شاهد فریز شدن نوار وضعیت بودم که بعد از گذشت حدود ده ثانیه، مشکل رفع شد. Super Status Bar به‌صورت رایگان در دسترس می‌باشد و شما از اپ‌استورهای مختلف می‌توانید آن را دریافت کنید.

 

Bluetooth Audio Widget

اپلیکیشن‌های کم‌تر شناخته شده و کاربردی

اتصال اسپیکر، هندزفری و هدفون بلوتوثی به گوشی، کار چندان سختی نیست؛ اما اگر جزو آن دسته افرادی هستید که روزی چندین بار وسیله خود را به گوشی متصل کرده یا با اتصال و جست‌وجوی نام دستگاه خود مشکل دارید، اپلیکیشن Bluetooth Audio Widget  کار شما را ساده خواهد کرد. شما با ساخت ویجت از دستگاه اتصال داده شده به گوشی‌خود، می‌توانید دفعه‌های بعدی تنها با یک کلیک بر روی ویجت ساخته شده، دستگاه مد نظر را به گوشی وصل کنید.

 

UPX

اپلیکیشن‌های کم‌تر شناخته شده و کاربردی

استفاده از اپلیکیشن‌های تغییردهنده آی‌پی مشکلات خاص خودش را دارد. افزایش مصرف اینترنت و کندشدن سرعت آن از بزرگترین مشکلات رایج این اپلیکیشن‌ها است. با مرورگر UPX به سادگی و بدون تغییر آی‌پی می‌توانید به سایت‌های مسدود شده دسترسی پیدا کنید و نگران کندی و مصرف بیش از حد اینترنت نباشید. این اپلیکیشن دارای محیط‌کاربری شبیه به گوگل‌کروم می‌باشد که نکته مثبتی برای آن محسوب خواهد شد. جست‌‌وجو در UPX شاید بسیار دقیق نباشد اما مطمئنا به سایت مدنظر خواهید رسید و مشکلی در زمینه جست‌و‌جو و پیدا کردن سایت نخواهید داشت. اپلیکیشن به صورت رایگان در اپ‌استور‌های مختلف در دسترس می‌باشد.

 

Symbolab

اپلیکیشن‌های کم‌تر شناخته شده و کاربردی

با برگزاری کلاس‌ها به‌صورت آنلاین، یادگیری دانش‌آموزان و دانشجویان تا حدود زیادی کاهش یافته و کار برای آن‌ها سخت‌تر شده است. استفاده از برنامه‌های مختلف درسی به شما کمک می‌کند تا کمبود‌های احتمالی را تا حدود زیادی برطرف کنید. اپلیکیشن Symbolab، یکی از کامل‌ترین برنامه‌ها در حوزه ریاضیات بوده که به شما کمک می‌کند تا اکثر معادلات و سوالات ریاضی را حل کنید. این برنامه از نظر امکانات مختلف یک سروگردن از اپلیکیشن‌های مشابه بالاتر بوده و شما با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

Cooding++

اپلیکیشن‌های کم‌تر شناخته شده و کاربردی

در نبود رایانه‌های ‌شخصی یا لپ‌تاپ، می‌توان از گوشی‌های هوشمند نیز برای اجرای کد‌های برنامه‌نویسی استفاده کرد که شاید به‌درد شما بخورد. اپلیکیشن Cooding++، این امکان را به شما می‌دهد که با گوشی خود به برنامه‌نویسی بپردازید. شاید محدودیت‌های این برنامه برای افراد حرفه‌ای آزار‌دهنده باشد. اما این اپلیکیشن تمام نیاز افرادی که تازه به یادگیری برنامه‌نویسی مشغول شده‌اند و به لپ‌تاپ یا رایانه‌های ‌شخصی دسترسی ندارند را برطرف خواهد‌ کرد. برنامه Cooding++، تنها از زبان c++ پشتیبانی کرده و شما به زبان‌های دیگر برنامه‌نویسی دسترسی نخواهید داشت.

نمونه‌های بسیار زیادی از این‌گونه اپلیکیشن‌ها را می‌توان نام برد و لیستی تمام نشدنی از آن‌ها ساخت. در این مقاله با قسمت کوچکی از این دست اپلیکیشن‌ها آشنا شدیم و امیدوار هستیم که با استفاده از این اپلیکیشن‌ها تجربه خوبی را کسب کنید. موارد جذاب‌ و کمتر شناخته‌شده بیشتری در مقاله‌های آینده به شما معرفی خواهد شد.

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید