کارناتاکا محل اولین کارخانه تولید تسلا در هند - تکفارس 
کارناتاکا محل اولین کارخانه تولید تسلا در هند - تکفارس 

کارناتاکا محل اولین کارخانه تولید تسلا در هند

امیر مهر علیزاده
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - 10:26
تسلا

شرکت تسلا که یکی از تولید کنندگان برجسته خودروهای الکتریکی است بالاخره به بازار هند وارد می‌شود. آقای ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر ارشد اجرایی شرکت تسلا، اخیراً این توسعه را تایید کرد.

هم‌‍‌اکنون، طبق آخرین اخبار، شرکت تسلا ایالت کارناتاکا (Karnataka) را برای تولیدات خود در هند انتخاب کرده است. توسعه تولیدات خودروهای الکتریکی توسط وزیر ارشد ایالت کارناتاکا آقای یِدیوراپا (Yediyurappa) اعلام شد. ماه قبل، ایلان ماسک تایید کرد که تسلا با چندین ایالت از هند برای باز کردن دفتر، نمایشگاه‌‎ها، کارخانه و یک مرکز تحقیق و توسعه وارد مذاکره شده است. طبق اعلام جدید، تسلا کارناتاکا را برای این منظور انتخاب کرده است.

تسلا

در حال حاضر تسلا بخش انرژی خصوصی محدود و تسلا موتورز هند با دفتر ثبت شده در شهر بنگالورو (Bengaluru) در ایالت کارناتاکا را با یکدیگر ادغام کرده است. بنگالورو قطب شرکت‌های فناوری جهانی است و اغلب با نام دره سیلیکون هند یاد می‌شود. اگر توئیت ایلان ماسک صحیح باشد، سرانجام انتظار می‌رود تا تسلا فروش خودروهای خود را تا آخر سال جاری در هند شروع کند. قبل از آغاز فروش تسلا مدل ۳، این شرکت پیش‌فروش‌هایی با ارزش سپرده ۱۰۰۰ دلاری در هند دریافت کرده است ولی تا به امروز، بعد از بیش از سه سال، در هند راه اندازی نشده است.

چند روز قبل تسلا ۱٫۵ میلیارد دلار روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد و ایلان ماسک نیز اعلام کرد که این شرکت از این به بعد می‌تواند ارز رمزگذاری شده را نیز می‌تواند به عنوان پرداخت قبول کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.