پتنت جدید سرفیس لپ تاپ ۴ قاب قابل تعویض آن را نشان می دهد - تکفارس 
پتنت جدید سرفیس لپ تاپ ۴ قاب قابل تعویض آن را نشان می دهد - تکفارس 

پتنت جدید سرفیس لپ تاپ ۴ قاب قابل تعویض آن را نشان می دهد

مهدی ملکی
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - 21:00
مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۴

به تازگی پتنت‌های جدیدی افشا شده‌اند که نشان می‌دهند شاید مایکروسافت به دنبال مهیا ساختن قاب‌های قابل تعویض برای سرفیس لپ تاپ بعدی خود به‌خصوص سرفیس لپ تاپ ۴ باشد. این درپوش‌‌ها در صورت معرفی و عرضه می‌توانند شخصی‌سازی دستگاه سرفیس شما را تا حد زیادی آسان و البته مطابق سلیقه شما کنند.

این پتنت (ثبت اختراع) که این هفته توسط Windows United مشاهده و گزارش شده است، یک پنل با قفل درونی را به نمایش می‌گذارد که به لطف طراحی جدید محصول مایکروسافت می‌تواند از آن جدا شود. احتمالاً این طراحی سبب خواهد شد تا پنل‌های مختلف به صورت مجزا از خود سرفیس، توسط فروشگاه‌های مختلف به فروش برسند.

با این حال باید در نظر داشت که این پنل‌ها شاید هرگز به یک محصول واقعی بدل نشوند اما می‌توانند جلوه‌گر تلاش‌های مایکروسافت برای دوری جستن از طراحی‌های مرسوم و سنتی باشند. در واقع پنل‌های مذکور در بدترین حالت نشان می‌دهند که مایکروسافت به دنبال راهی است تا محصولات خود را از دستگاه‌های انبوه موجود در بازار متمایز سازد.

مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۴

اطلاعات موجود در پتنت به دستگاه سرفیس خاصی اشاره نمی‌کنند اما منطقی است که در وهله اول محصولات سری سرفیس بوک یا سرفیس لپ تاپ به چنین ویژگی هیجان‌انگیزی مجهز شوند. البته این پنل‌ها کاملاً هم بی‌فایده ظاهر نشده‌اند و در اندک اطلاعات آن می‌توان چندین اشاره را مشاهده کرد که به سوی قابلت‌های زیاد شخصی‌سازی «دستگاه‌های محاسباتی» معطوف هستند.

ادامه سرمایه‌گذاری مایکروسافت روی محصولات سرفیس

اگرچه پتنت یاد شده به معنای این نیست که در آینده نزدیک شاهد معرفی و عرضه سرفیس لپ تاپ‌هایی با قاب قابل تعویض خواهیم بود اما می‌تواند نکات مهمی را گوش‌زد کند.

مایکروسافت سرمایه‌گذاری عظیمی روی سری لپ تاپ‌ها و تبلت‌های خانواده سرفیس انجام داده است و گواهینامه منتشر شده بلوتوث اخیر به رونمایی احتمالی یک سرفیس لپ تاپ ۴ اشاره می‌کند. ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که در دستگاه مورد بحث شاهد مشاهده این ویژگی جدید باشیم اما هیچ‌کس از دیدن موارد جدید و این چنینی ناراحت نخواهد شد.

نسل جدید لپ‌تاپ‌های سرفیس مذکور که به تازگی توسط گواهینامه بلوتوث خود را دریافت کرده‌اند، می‌توانند سرفیس لپ‌تاپ ۴ یا حتی سرفیس لپ‌تاپ ۳ پلاس باشند. انتظار می‌رود که این محصول در ماه مارس یا آپریل سال جاری میلادی، سرانجام معرفی و به بازار عرضه شود. در حال حاضر تاریخ معرفی حتی در گزارش‌های غیرسمی نیز فاش نشده است.

چهار مدل شامل ۱۹۵۲، ۱۹۵۳، ۱۹۵۸ و ۱۹۵۹ در گواهینامه بلوتوث این محصول به‌خصوص ذکر شده‌اند و شاید شاهد استفاده از هر دو پردازنده‌های اینتل و AMD در بطن آن‌ها باشیم. در حقیقت پردازنده اینتل تایگر لیک همراه با کارت گرافیت‌های Xe و پردازنده ADM Ryzen 4000 موسوم به Renoir در هدر دو مدل‌های ۱۳.۵ و ۱۵ اینچی محتمل به نظر می‌رسند.

طبق اطلاعات دیگر گواهینامه بلوتوث، تمام مدل‌های این لپ‌تاپ از بلوتوث ۵.۱ و وای فای ۶ پشتیبانی خواهند کرد. جدای از به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری به نظر می‌رسد که ظاهر این محصول چندان تغییری نسبت به مدل‌های پیشین نداشته باشند.

پتنت جدید سرفیس لپ تاپ ۴ قاب قابل تعویض آن را نشان می دهد - تکفارس 

سرفیس لپ‌تاپ ۴ (محصولی که شاید در گواهینامه بلوتوث مذکور مورد تایید قرار گرفته باشد) درون بنچ‌مارک‌های خود فعلاً با اسم رمز OEMGR OEMGR Product Name DV شناخته می‌شود و مجهز به یک پردازنده AMD رایزن ۷ ۳۷۸۰U خواهد بود؛ البته درون مشخصات ذکرشده وب‌سایت‌های بنچ‌مارک، به Codename سری Renoir اشاره شده است و این احتمال را قوت می‌بخشد که محصول جدید مایکروسافت برخلاف ادعاهای حال حاضر، تنها از این پردازنده‌های تازه‌نفس AMD استفاده کند.

امروزه پیدا کردن الترابوک‌های واقعاً منحصر به فرد به عمل کاملاً دشواری تبدیل شده است بنابراین مشاهده تلاش‌های مایکروسافت در ساخت یک محصول متمایز هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. اگر این چنین فرایندهایی واقعاً به نمونه‌های نهایی دستگاه‌های مایکروسافت وارد شوند، هم در بازار و هم در افکار عمومی، آن را متفاوت جلوه خواهند داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید