امکان پرداخت با بیت کوین در اپل پی - تکفارس 
امکان پرداخت با بیت کوین در اپل پی - تکفارس 

امکان پرداخت با بیت کوین در اپل پی

حامد شهرزاد
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - 16:31
apple pay

بیت کوین هنوز مشهورترین ارز رمزنگاری‌شده است. در پایان روز جمعه، ارزش هر بیت کوین نزدیک به ۴۸۰۰۰ دلار بود که بیش از دو برابر ارزش این ارز دیجیتال در یک سال پیش بود. با سرویس پرداخت موبایل اپل پی، نه تنها می‌توانید از بیت کوین برای خرید کالاهای گران‌تری استفاده کنید، بلکه می‌توانید این کار را با سهولت بیشتری انجام دهید. شما می‌توانید اپلیکیشن پرپید مستر کارت که متعلق به بیت پی والت است را به اپل والت اضافه کنید. در این صورت، اپل پی می‌تواند به دارندگان بیت کوین کمک کند تا از طریق این اپلیکیشن یا فروشگاه‌های دیگر، از ارزهای رمز پایه برای خرید به‌صورت آنلاین استفاده کنند.

اگر یک ارز مبادله‌ای مبتنی بر کیف پول مجازی ایجاد شود، اپل ممکن است بیش از ۴۰ میلیارد دلار درآمد کسب کند

اپلیکیشن کیف پول بیت پی نه تنها با بیت کوین، بلکه همچنین با اتروم، بیت کوین کش و پول‌های پایدار قابل اتصال به دلار آمریکا، کوین دلار آمریکا، دلار جمینی، پاکسون استاندارد و بینانس USD قابل استفاده است. سکه‌های پایدار با نسبت ۱:۱ به دلار آمریکا مبتنی هستند. استیت استریت بانک و تراست کمپانی یک دلار متناظر برای هر دلار جمینی در گردش اختصاص می‌دهند.

بیت کوین

در حال حاضر، این شرکت قصد دارد پشتیبانی از کیف پول بیت پی را به سایر خدمات پرداخت تلفن همراه از جمله گوگل پی و سامسونگ پی تا قبل از پایان ماه آینده اضافه کند. با این کار، استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای رمز پایه از جمله ارزهای ذکرشده مرتبط با دلار آمریکا، برای کاربران اندروید آسان‌تر خواهد بود.

برای افزودن بیت پی کارت خود به اپل والت، باید آخرین نسخه اپلیکیشن بیت پی را در دستگاه خود نصب کرده باشید. آخرین نسخه این اپلیکیشن را می‌توان از اپ استور و فروشگاه گوگل پلی نصب کرد. این اپلیکیشن می‌تواند به شما در ذخیره، استفاده و مدیریت بیت کوین کمک کند. مدیرعامل بیت پی یعنی استفن جفت گفت:

ما هزاران کاربر اپلیکیشن بیت پی والت داریم که از بیت پی کارت استفاده می‌کنند. با افزودن اپل پی، گوگل و سامسونگ پی به بیت پی والت، خدمات ما به‌زودی در دستگاه‌های بیشتری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در این صورت، استفاده از بیت پی کارت آسان‌تر از قبل می‌شود.

گزارشی از بازار رویال بانک کانادا اشاره کرد که اپل باید اقدامات بیشتری در مورد ارزهای دیجیتال انجام دهد. اگر اپل ارز مبادله‌ای رمزنگاری را به خدمات پرداخت تلفن همراه خود اضافه کند، می‌تواند بیش از ۴۰ میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند. میچ استیوز که تحلیلگر رویال بانک کانادا است، معتقد است که این امر ۲۵ درصد ارزش سهام اپل را افزایش می‌دهد. رویال بانک کانادا خاطرنشان کرد:

اسکوئر ۱٫۶ میلیارد دلار درآمد را از طریق معاملات سه‌ماهه بیت کوین و از حدود ۳۰ میلیون کاربر فعال کسب کرد.

ظرفیت موجود در اپل حدود ۱٫۵ میلیارد است که نشان می‌دهد این شرکت می‌تواند سالانه ۴۰ میلیارد دلار از مبادلات ارز رمزنگاری‌شده مبتنی بر کیف پول مجازی درآمد کسب کند. این گزارش اضافه کرد:

اگر اپل در جهت رسیدن به این هدف گام بردارد، ممکن است ایالات متحده بیشترین سود را از منظر جهانی و دارایی‌های رمزنگاری‌شده کسب کند. اگر ایالات متحده بیشترین دارایی رمزنگاری را داشته باشد (اعم از بیت کوین یا دارایی‌های دیگر)، فکر می‌کنیم که انجام ندادن این کار عاقلانه نباشد. علاوه بر این، با امنیت نرم‌افزاری اپل در سطح جهانی، ایالات متحده در آینده و در صورت ریزش بازار، می‌تواند اعتماد کاربران را در حفظ اطلاعات و تعادل بازار به‌دست آورد.

پس از اینکه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، به ارز رمزنگاری‌شده داجکوین علاقه نشان داد، اپل اقدامی اساسی در این مورد انجام داد. تسلا گفت که به‌زودی بیت کوین را به‌عنوان یک روش پرداخت خرید اتومبیل‌های تسلا قبول می‌کند. استیوز از رویال بانک کانادا خاطرنشان کرد که ترکیب علاقه اپل به بیت کوین و شهرت اپل در دنیای فناوری می‌تواند به ایالات متحده کمک کند تا در ۲۰ سال آینده به یک رهبر در فناوری ارز رمزنگاری‌شده تبدیل شود.

به دلیل استفاده از فناوری بلاکچین، روش استفاده از ارز رمزنگاری‌شده برای ردیابی معاملات بیت کوین بی‌خطر است. داده‌های معامله در بلوک‌ها ذخیره می‌شوند و هنگامی که یک بلوک پر می‌شود، به قبلی پیوند داده می‌شود. اگر کسی بخواهد بیت کوین را بدزدد و بلاکچین را هک کند تا اطلاعات موجود در یک بلاک را تغییر دهد، تنها در صورتی می‌تواند این کار را انجام دهد که همه اعضای بلاکچین متوجه تغییر نشده باشند. برخی از تلفن‌های هوشمند می‌توانند معاملات ارزهای رمزنگاری‌شده را ذخیره و تأیید کنند (مانند HTC اکسودوس ۱s).

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید