یک اپلیکیشن از ابتلای ۶۰۰ هزار نفر به کرونا جلوگیری کرده است - تکفارس 
یک اپلیکیشن از ابتلای ۶۰۰ هزار نفر به کرونا جلوگیری کرده است - تکفارس 

یک اپلیکیشن از ابتلای ۶۰۰ هزار نفر به کرونا جلوگیری کرده است

مهدی حلوائی
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - 17:30
اپلیکیشن کووید 19

سال گذشته و در اوج شیوع ویروس کرونا از اپلیکیشن “پیگیری افراد ناقل” برای جلوگیری از پخش این ویروس استفاده شد اما راهی برای نظارت بر میزان تاثیر این برنامه وجود نداشت. اما حالا با استفاده از نسخه‌ای از این برنامه که “NHS کووید ۱۹” نام دارد و تنها در کشور انگلستان در دسترس است، این کار میسر شده است.

محققان دانشگاه آکسفورد ادعا کرده‌اند که احتمالاً اپلیکیشن “پیگیری افراد ناقل” توانسته از ابتلای افراد بسیاری به ویروس کرونا در کشور انگلستان و ولز جلوگیری کند. تحقیقات این گروه بازه‌ی زمانی شهریورماه ۱۳۹۹ (سپتامبر ۲۰۲۰) تا دی‌ماه ۱۳۹۹ (ژانویه ۲۰۲۱) را شامل می‌شود.

این برنامه به کاربر اطلاع می‌دهد که به دلیل انجام برخی از فعالیت‌ها، باید خود را قرنطینه کند. آمار نشان می‌دهد که این برنامه ۲٫۱ میلیون بار دانلود شده است و به ۱٫۷ میلیون کاربر توصیه شده که خود را قرنطینه کنند. با این حال، این برنامه آماری از افرادی که به پیشنهادهای برنامه اعتماد کرده و خود را  قرنطینه‌ کرده‌اند، نداده است.

این تیم تحقیقاتی، تعداد افرادی که در انگلستان و ولز با استفاده از این برنامه از ابتلا به کرونا پیشگیری کردند را حدود ۶۰۰ هزار نفر تخمین زده است که این آمار یک سوم تعداد اعلان‌های فرستاده شده توسط این برنامه می‌باشد.

با اینکه این گزارش امیدها را به استفاده از چنین برنامه‌هایی، که به خوبی با سرویس‌های موقعیت‌شاسی گوگل و اپل هماهنگ هستند، بیشتر می‌کند اما باید بدانید که نتایج این تحقیقات هنوز به‌طور دقیق و کامل بررسی نشده است و برای اثبات نتایج این تحقیق باید کمی منتظر ماند.

با این که تحقیقات برای عملکرد این برنامه در بازه‌‌ی زمانی طولانی‌تر آغاز شده است، یافته‌های فعلی ممکن است دولت انگلستان را وادار کند تا بودجه‌ای ۳۵ میلیون یورویی برای توسعه این برنامه اختصاص دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید